Actualitate

Sunteti abonat aici? Habar nu aveti ce se ascunde in spatele contractelor

Publicat: 07 ian. 2015

@ Iesenii au depus sute de reclamatii impotriva acestor societati, dupa ce s-au confruntat cu situatii incredibile @ Specialistii au facut verificari dupa ce birourile li s-au umplut de sesizari venite de la cei care dau lunar bani pentru a beneficia de aceste servicii

In ultimii ani, tot mai multi ieseni nemultumiti de serviciile oferite de operatorii economici de telefonie mobila si fixa au depus sesizari la institutiile abilitate. Sute de reclamatii ale iesenilor au ajuns pe mesele comisarilor din cadrul Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor (CJPC) Iasi care au analizat sesizarile. In urma verificarilor, au fost aplicate amenzi uriase pentru neregulile gasite, aceste firme fiind in topul celor mai sanctionate societati.

Amenzi uriase pentru nereguli grave

Anul trecut, la CJPC Iasi s-au înregistrat 421 reclamatii pe serviciul de telefonie fixa si mobila, mult mai multe fata de cele pe care le depuneau iesenii in anii trecuti. Majoritatea dintre acestea au fost sesizari neintemeiate, iar restul, care se dovedeau a fi intemeiate, se incheiau favorabil consumatorilor nemultumiti. In urma verificarilor efectuate de catre comisarii CJPC Iasi au fost aplicate 5 amenzi contraventionale in valoare de 30.000 de lei pe serviciul de telefonie fixa, alte 4 amenzi contraventionale in valoare de 15.000 de lei si 4 avertismente.

Astfel, RCS-RDS, Orange, Vodafone, Cosmote sau Telekom au intrat in vizorul specialistilor si au fost sanctionate pentru neregulile gasite. Printre abaterile constatate sunt faptul ca în contract nu se indica un termen clar privind remedierea deficientelor, operatorul economic refuza returnarea contravalorii produsului achizitionat online sau postul telefonic nu a fost desfiintat, desi consumatorul solicitase renuntarea doar la o parte dintre servicii. Unii dintre clienti se trezeau ca raman fara internet o perioada lunga de timp sau nu functiona reteaua de telefonie mobila. A fost si cazul a 15 persoane din Iasi care in perioada sarbatorilor de iarna si-au dat seama ca mesajele trimise au ajuns dupa 6 ore sau chiar mai tarziu. Nemultumiti de situatie, acestia au depus reclamatii la CJPC Iasi. Comisarii analizeaza cele sesizate de catre consumatori.

De multe ori insa, cei mai multi dintre clienti, atunci cand opteaza pentru un nou abonament la o companie de telefonie mobila, se uita la cat de profitabila este promotia, cauta telefoane cat mai bune la un pret cat mai mic, iar cand este vorba de semnat contractul, prea putini il citesc in totalitate. Tocmai din acest motiv, comisarii din cadrul CJPC Iasi nu pot aplica niciun fel de sanctiune in unele cazuri. Conducerea CJPC Iasi avertizeaza consumatorii ca, odata semnat un astfel de contract, este greu pentru comisari sa solutioneze o reclamatie deoarece contractele au clauze contractuale solide.



loading...

Comentarii
Adauga un comentariu