Diete si regimuri

Super-alimente pentru diabetici

Publicat: 21 nov. 2018
25

Daca termenul de "super-aliment" te duce cu gandul la un morcov cu o pelerina, nu esti departe. De la fasole la nasturel, super-alimentele vin la pachet cu mai mult antioxidanti, fibre, proteine ​​si vitamine decat majoritatea alimentelor. De fapt, multi experti sunt de acord ca este mai bine sa ne obtinem substantele nutritive de care avem nevoie din alimente decat din suplimente. Cu atat de multe super-alimente avute la dispozitie este usor sa ne cream mancaruri aromate si sanatoase sau gustari; mai mult, aceste alimente ne ajuta sa pierdem in greutate si ne ajuta sa amelioram afectiuni cronice.

Potrivit Asociatiei Americane de Diabet, daca sunteti diabetic, este deosebit de important sa va asigurati ca super-alimentele pe care le alegeti au ceea ce este necesar pentru a va mentine concentratiile de glucoza (zahar) in sange si pentru a furniza calciu, fibre, magneziu si potasiu (si vitaminele A, C si E). Super-alimentele despre care vorbim aici sunt deosebit de bune pentru cei care urmeaza o dieta pentru diabet, dar mereu consultati-va medicul pentru ceea ce este mai bine pentru dvs.

Doar o jumatate de ceasca de fasole ofera tot atatea proteine ​cate iti ofera 30 g de carne, dar fara grasimi saturate. Satietatea, continutul ridicat de fibre, ajuta la incetinirea eliberarii de glucoza (zahar), astfel incat sa nu apara dureri de foame. Fructele de padure sunt impachetate cu antioxidanti si fibre, asadar faceti din ele gustarea preferata. Citricele, cum ar fi grapefruitul proaspat, lamaile si portocalele, ofera atat vitamina C cat si fibre. Legumele de culoare inchisa, cele cu frunze verzi precum rucola, mangold, Kale, spanacul, nasturelul au un continut ridicat de vitaminele A, C si K, dar si alti nutrienti; in plus, au calorii putine, la fel si carbohidrati. Nu le folositi doar in salate; le puteti include si in omlete, sandvisuri, piureuri.

Incercati sa consumati saptamanal 180-250 g de peste gatit la aburi, in cuptor sau pe gratar, cum ar fi somonul, pentru a va aduce aportul de acizi grasi omega-3. Nuciferele sunt sanatoase pentru inima, satisfac foamea si cresc energia. Bucurati-va de migdale sau nuci bogate in magneziu si fibre. Pe langa calciu, pentru oase si dinti puternici, lactatele precum laptele degresat si iaurtul, ofera vitamina D. Incercati cartofii dulci in locul cartofilor obisnuiti. Sunt plini de vitamina A, bogati in fibre si au un continut scazut in carbohidrati. Rosiile aduc in farfuria ta vitaminele C si E, plus fier. Nu in ultimul rand alegeti cerealele integrale.





Adauga un comentariu