News Flash:

Supermarketurile continua golaniile preturilor duble

24 Aprilie 2008
3519 Vizualizari | 7 Comentarii
• Inspectorii de la Protectia Consumatorului continua, in ritm de melc, verificarile supermarketurilor in privinta discordantelor majore intre preturile afisate la raft si preturile finale de pe bonul fiscal • Ieri, supermarketul Kaufland a fost amendat a doua oara in mai putin de o luna pentru practici comerciale inselatoare • Cu toate ca tot mai multi ieseni se plang de aceste abateri iar incidentele nu sunt singulare, cei de la Protectia Consumatorului asteapta ca buzunarele iesenilor sa se goleasca de tot pana sa ia masuri serioase in aceasta privinta

Inspectorii de la Protectia Consumatorului continua, in ritm de melc, verificarile la supermarketurile locale in privinta preturilor incorecte afisate pe produsele de pe rafturi. Ieri, acestia au descoperit ficat stricat la Kaufland Pacurari si mai multe produse care aveau pretul afisat mai mic decat cel adevarat. Controlul a fost facut in urma plangerii depuse de un iesean, care a reclamat ca la supermarketul Kaufland Pacurari preturile de pe raft difera de cele de la casa. Inspectorii de la Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorului (OJPC) Iasi au incadrat aceasta abatere ca practica comerciala inselatoare si au amendat reprezentantii supermarketului cu suma de 5.000 lei. Reprezentantii magazinului au mai fost sanctionati cu o amenda contraventionala in valoare de 2.000 lei pentru comercializarea a 22 de kilograme de ficat cu modificari organoleptice care puneau in pericol sanatatea populatiei. Supermarketul Kaufland din Pacurari nu este la prima abatere, fiind sanctionat la sfarsitul lunii trecute pentru aceeasi abatere, respectiv discordantele majore intre preturile afisate la raft si preturile finale de pe bonul fiscal. Controlul a fost efectuat tot ca urmare a unei reclamatii a unui iesean, care a sesizat OJPC Iasi ca a cumparat mai multe produse de la supermarketul Kaufland, iar preturile de pe raft erau diferite fata de cele trecute pe bonul fiscal. Cu toate ca tot mai multi ieseni se plang de aceste abateri iar incidentele nu sunt singulare, cei de la Protectia Consumatorului asteapta ca buzunarele iesenilor sa se goleasca de tot pana sa ia masuri serioase in aceasta privinta. Cele doua incidente nu sunt singulare, astfel ca tot mai multi ieseni se trezesc ca trebuie sa plateasca sume mult mai mari decat cele de pe eticheta produselor. Acestia se plang ca apar diferente foarte mari intre pretul afisat la raft si cel de la casa de marcat, unde produsul este mult mai scump decat pe eticheta.

Preturile incorecte - practica la ordinea zilei

O ieseanca se plange ca, intr-o perioada de cel putin sase luni, a trecut prin mai multe situatii neplacute cand produsul pe care l-a luat de la raft a devenit mai scump la casa de marcat. "Au un anumit pret la raft. Cand ajungi insa la casa ti se spune ca produsul de fapt este mult mai scump. Am patit asta de nenumarate ori din decembrie pana acum la Kaufland. Am luat o tigaie care la raft avea pretul de 20 lei, iar la casa costa 30 lei", a declarat Ionela Sarghie, o ieseanca ce a avut mai multe surprize neplacute in supermarketuri. Desi diferenta de pret a fost acoperita de angajatii supermarketului, femeia sustine ca nu este prima data cand este pacalita de pretul de la raft. "Nu s-a intamplat o singura data. Am cumparat un peste pe care era aplicata o eticheta cu un anumit pret, iar la casa pretul era cu 3 lei mai mult. Am cumparat si un suport de perete care la raft era 98 lei, iar cand am ajuns la casa costa 160 lei", a afirmat Ionela Sarghie. Reprezentantii supermarketurilor au sustinut ca au fost doar niste incidente, reparate prin despagubirea clientului pentru suma platita in plus. Consumatorii sunt insa cei care pierd pentru ca ajung sa nu mai inteleaga nimic din raportul pret afisat - pretul final si ajung sa descopere abia cand ajung acasa ca pretul de pe factura este mult mai mare decat cel de pe rafturile magazinelor.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (7)

solan  | #34227
Pai dac nu aveti curaj sa le dati peste bot...eu am patit asa ceva inainte de Craciun si am lasat toata marfa pe banda si am plecat. De atunci nu am mai aintrat la Kaufland si nici nu doresc sa mai intru. Este hotie pe fata si vrajeala de doi bani.
VULPEA  | #34228
Pai asta este furt pe fata adica cum pretul la raft sa fie mai mic iar pretul la casa sa fie mai mare de ce nu au acelasi pret la raft pina la casa de ce atunci cind clientii care vin sa cumpere sunt inselati escrocati de aceasta firma si pe care va avea un viitor sumbru daca mai continua aceasta golaneala la Kaufland oare patronii nemti stiu ce fac proprii lor angajati?Eu cred ca nu dar poate stie si sunt in cirdasie cu acesti escroci.Kaufland va fi primul hipermarket care va intra in faliment in foarte scurt timp si asta pentru ca isi alunga clientii cu buna stiinta ar fi o premiera pentru Iasi si la nivel national ca acest hipermarket sa intre in faliment si asta nu este decit o chestiune de timp si sa speram ca vor mai da si alte hipermarketuri faliment daca fac asemenea golanii ca la Kaufland asa ca dictatura hipermarketurilor trebuie sa ia sfirsit si numai clientul trebuie sa decida care hipermarketuri vor ramine si care vor intra in faliment asa ca.
KONTRA  | #34229
Iata un client care are o placere inexplicabila de a se lasa ... dus cu ... pretul ! Codul anti SPAM este ca sa invatam aritmetica ? Macar daca era o algebra sau altceva, mai dificil ...
samariteanul  | #34230
De cate ori nu ati auzit, prin kaufland, facand cumparaturile un anunt care suna cam asa :"daca veti gasi in rafturi un produs expirat noi va dam un leu", pai ce sunt prost sa ma duc pentru un leu ca sa-mi inchida gura, asta-i treaba angajatilor sa nu puna aceste produse la raft, dau telefon la OPC, nu-i asa?Dumneavoastra cum ati proceda?Pe masura ce te apropii de casa incepi sa vezi abandonate prin rafturi tot felul de produse care nu ar trebui sa fie acolo ci in frigider, exemple de produse abandonate vazute de mine:borcanase de smantana, pachete de unt, inghetata am vazut-o recent abandonata chiar la 1 metru de casa in raftulete cu guma, sticle de suc si lista poate continua desigur ca am vazut si diferite produse non-food care nu se perimeaza ce-i drept dar angajatii s-ar parea ca nu sunt deloc vigilenti in ce priveste acest aspect, este drept ca nu e vina lor ca aceste produse migreaza prin magazin ci a clientului, dar am observat ca acestea sunt recoltate uneori de angajatii magazinului si duse inapoi in frigider dupa ce acestea stau destul parasite, daca nu cumva am luat si eu o teapa de genul acesta , intr0o zi am cumparat doua borcanase de perle de branza cu smantana in termen de garantie, dupa cateva zile cand am dorit sa le consum unul era bun si unul stricat era si umflat capacul desi nu era expirat acesta nu era bun de consum, iar chestia cu prturile kaufland are prturi mult prea mari de cat trambiteaza ei, cu uleiul de masline m-am tepuit si eu o data scria 19.90 laraft si m-am trezit cu el la 26.90 la casa dar asta e, ochii mari stimati concetateni, kaufland nu este un loc de binefacere ci de afacere.
radu  | #34231
Sotiei i-au zis ieri in P. de Piatra alta poveste: ca furnizorul a etichetat gresit produsul da ei, saracii, vigilenti, au pus la raft niste etichete cu buline galbene in care anunta acest lucru si pretul corect al produslui, de parca bietul client ar avea girofar in ochi de ochi, sa se uite in 10 locuri si sa vada: are cod de bare, are pret, corespunde pretul, se vede vreo bulina prin jur (galbena, rosie, verde, portocalie, etc. si ce vrea sa zica respectiva bulinutza)... am fost ieri dupa amiaza de curiozitate, sa vad bulinele... da... ori eu nu vad bine.... ori venise Harry Potter intre timp si le facuse disparute... ma rog, au dat inapoi exact aceeasi diferenta de pret de 1 leu, cu scuze si fara comentarii... asa ca... dupa ce achitati... verificati cu atentie bunul de casa.
iesean  | #34232
La Kaufland, e langa faptul ca au preturi mari si anunturi de genul "dam un leu...", mai au si nesimtirea de a lasa la vanzare produse degradate. Nu de multe ori vezi lazile pline de legume si fructe lovite si mucegaite la pret de proaspete, iar angajatii se invart cu total dezinteres asteptand sa se goleasca lazile cu gunoaie (ca nu le poti spune altfel) ptr a scoate marfa mai buna. Ieri la pranz in Nicolina, de exemplu, erau zeci de cutii cu rosii strivite si mucegaite la pretul de 4,99 ron. Pai daca lua fiecare cate o rosie si o ducea la conducerea magazinului, dadeau faliment sau nu puteam proba ca a iesit rosia din garantie?!
monica  | #34233
si eu am avut la Kaufland Pacurari aceeasi problema.Am cumparat o oala de inox care la raft era cu 20 ron mai putin decat pretul de pe bon.A trebuit sa apelez la tot felul de sefi mai mari sau mai mici sa mi se restituie diferenta.mi s-a explicat ca produsul a fost la reducere cu o saptamana inainte.Ce ma intereseaza pe mine daca dorm pe ei si nu reactualizeaza preturile.Dar daca nu observam? Este o practica frecventa a lor de a "jumuli" clientii
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1371 (s) | 22 queries | Mysql time :0.016270 (s)