Terapii alternative

Suplimente care au dovedit ca pot scadea colesterolul

Publicat: 16 sept. 2019

Exista doua forme de colesterol: lipoproteina de densitate mica (LDL) si lipoproteina de inalta densitate (HDL). Colesterolul LDL este considerat tipul nesanatos, denumit adesea "rau" – nivelurile ridicate de colesterol LDL pot deteriora arterele unei persoane, pot contribui la boli de inima si pot creste riscul de accident vascular cerebral. Colesterolul ridicat este cauzat de consumul de alimente grase si de lipsa exercitiilor fizice. Surplusul de kilograme, fumatul si consumul de alcool sunt alte cauze cunoscute ale colesterolului crescut. Medicii recomanda o serie de masuri pentru scaderea colesterolului; acestea includ consumul de alimente mai putin grase, mai multa activitate fizica, renuntarea la fumat si alcool. De asemenea, un mod mai putin cunoscut de a reduce colesterolul LDL este administarea unor suplimente, cum ar fi glucomannanul.

O revizuire din 2008 a probelor publicate in The American Journal of Clinical Nutrition a sugerat ca glucomannanul poate reduce nivelul colesterolului total si poate provoca o scadere a colesterolului LDL. Cercetatorii au sugerat ca glucomannanul are acest efect prin modificarea modului in care colesterolul este produs in ficat, precum si modul in care grasimile din organism sunt depozitate sau utilizate pentru energie. Glucomannanul sau konjac, cum este cunoscut uneori, este o fibra naturala, solubila in apa, derivata din radacinile unei plante din sud-estul Asiei. A fost folosit in mod traditional de chinezi pentru a detoxifica si a usura simptomele astmului, si este inca utilizat pentru a face taitei si tofu.

Ca in cazul oricarei fibre, glucomannanul te poate ajuta sa te simti mai satul dupa ce ai mancat, dar ceea ce este interesant pentru oamenii de stiinta este faptul ca glucomannanul are capacitati extraordinare de absorbtie a apei – este capabil sa absoarba pana la 50 de ori greutatea proprie in apa. Glucomannanul este adesea folosit ca agent aglomerat in alimente, care apare ca E425 pe etichetele alimentare. Este disponibil si sub forma de capsule si pulbere si este adaugat la unele alimente dietetice, cum ar fi pastele si taitei.

Cand vine vorba de dozarea suplimentelor de glucomannan, se recomanda o doza de aproximativ 1g pana la 4g pe zi care a fost utilizata in conditii de siguranta in studii. Intotdeauna cititi ambalajul sau eticheta alimentara. Luati glucomannan cu 15 minute pana la o ora inainte de masa si asigurati-va ca il inghititi cu 1-2 pahare de lichid. Glucomannanul nu a fost dovedit sigur pentru copii sau femei insarcinate sau cele care alapteaza.

Un alt supliment care s-a dovedit eficient la scaderea colesterolului ridicat este lecitina. Lecitina este o substanta grasa care se gaseste in celulele corpului, plantelor si tesuturilor animale. Este formata din acizi grasi si, in special, dintr-un tip de molecula de grasime numita fosfolipide – un element esential al membranelor celulare. Un studiu din 2009 a aratat ca participantii care au luat 500 mg pe zi de lecitina aveau colesterolul LDL mai mic cu 56% dupa doua luni. Pe langa faptul ca este disponibila sub forma de supliment, lecitina se gaseste si intr-o serie de alimente, inclusiv cereale integrale, nuci, soia si galbenus de ou.



loading...

Adauga un comentariu