Vocea farmacistului

Suplimente cu lecitina de floarea-soarelui: doza si riscuri

Publicat: 21 mai 2019
25

Lecitina este disponibila pe scara larga sub forma de supliment. Se poate gasi sub forma de capsule, precum si extract lichid de lecitina din floarea-soarelui, pulbere si chiar granule de lecitina. Desi nu exista o doza oficiala recomandata, majoritatea producatorilor recomanda sa se administreze zilnic aproximativ 1-1,5 linguri de lecitina din pulbere de floarea-soarelui, granule sau lichide. In forma de capsula, se recomanda in general 2.400 miligrame pe zi, care pot fi impartite in mai multe doze si luate cu mese. Retineti ca doza poate varia in functie de mai multi factori, cum ar fi varsta, sexul, greutatea corporala si preocuparile specifice legate de sanatate.

In plus, retineti ca suplimentarea nu trebuie sa depaseasca 5.000 de miligrame zilnic. Mai mult decat atat, poate creste riscul de reactii adverse cum ar fi diareea, durerea abdominala, greata si balonarea.

Lecitina se gaseste in mod natural in multe alimente pe care le consumati deja, cum ar fi produsele lactate, inghetata si multe altele. In aceste alimente, lecitina de floarea soarelui este, in general, sigura si poate fi consumata cu un risc minim de efecte secundare.

Exista foarte putine riscuri pentru sanatate asociate cu lecitina de floarea soarelui, dar utilizarea poate fi asociata cu mai multe efecte secundare atunci cand este consumata in cantitati mari. Cele mai frecvente simptome adverse asociate cu lecitina includ diaree, dureri abdominale, greata si balonare. Daca observati acestea sau orice alte reactii adverse, luati in considerare scaderea dozei sau consultati-va cu medicul daca simptomele persista.

Daca luati un supliment de lecitina, optati pentru lecitina de floarea soarelui ori de cate ori este posibil. Nu numai ca este singura sursa de lecitina garantata non-OMG, dar este produsa si prin metode mai delicate de extractie care nu necesita utilizarea de substante chimice dure si potential periculoase.

Lecitina este un fosfolipid care face parte din structura membranelor celulare, practic se gaseste in tot organismul. Ca supliment este folosita mai ales in perioadele de suprasolicitare intelectuala – in perioadele de examene si asta pentru ca prin componenta ei, colina, are un rol foarte important la nivel cerebral. Un alt rol foarte important pe care-l are lecitina, poate mai putin cunoscut, este de a ajuta la buna functionare a ficatului. Ajuta la digestia grasimilor si impiedica depunerea exesului de grasimi la nivelul ficatului.





Adauga un comentariu