News Flash:

Supravegherea a fost punctul slab al tezelor cu subiect unic

17 Ianuarie 2008
3052 Vizualizari | 2 Comentarii
Elvira Rotundu
• In urma analizei realizate de conducerea Inspectoratului Scolar cu privire la comparatia intre notele obtinute de elevi la tezele cu subiect unic si situatia actuala a evaluarii pe parcurs a acestora, s-a ajuns la concluzia ca s-au inregistrat diferente si mai mari de patru puncte intre note • "La scolile din localitatile Farcaseni, Glodenii Gandului sau chiar la Scoala Ion Ghica din Iasi avem si cate 8-9 elevi care au avut cu patru puncte in plus la teze. Vom solicita sa se faca si o analiza interna in cadrul scolilor unde s-au inregistrat aceste diferente", a declarat Elvira Rotundu, inspector scolar adjunct

Conducerea Inspectoratului Scolar a facut o analiza a tezelor cu subiect unic, printre care si o comparatie intre notele obtinute de elevi la examene si situatia actuala a evaluarii pe parcurs a acestora. In urma acestei analize s-a constatat ca in cadrul unor scoli, in special din mediul rural, s-au inregistrat diferente mai mari de patru puncte intre notele de la teze si notele din timpul anului de pana acum. O cauza a acestui fapt este si incertitudinea care planeaza in obtinerea notelor, datorita supravegherii interne a elevilor. "Am cerut o astfel de analiza de la conducerile scolilor si s-a aratat faptul ca in cadrul mai multor localitati s-au inregistrat si diferente de cate patru puncte intre notele de la teze si evaluarea pe parcurs. Astfel, la scolile din localitatile Farcaseni, Glodenii Gandului sau chiar la Scoala Ion Ghica din Iasi avem si cate 8-9 elevi care au avut cu patru puncte in plus la teze. Vom solicita sa se faca si o analiza interna in cadrul scolilor unde s-au inregistrat aceste diferente. Diferentele cele mai mari sunt la scolile din mediul rural, in Iasi nefiind prea multe probleme de acest gen", a declarat Elvira Rotundu, inspector scolar adjunct in cadrul Inspectoratului Scolar Judetean (ISJ) Iasi. Conducerea Inspectoratului Scolar are in vedere ca incepand cu semestrul urmator sa introduca tipul de supraveghere a elevilor la examene din afara scolii. "Vrem ca pe langa o supraveghere din exterior sa facem, incepand cu semestrul intai din anul scolar urmator, o testare a elevilor de la liceele performante. Dorim ca in acest mod sa indepartam suspiciunile si vrem sa vedem daca se confirma temerile celor care cred ca vor intra elevi mai putin pregatiti la liceele de elita", a precizat Camelia Gavrila, inspector scolar general al ISJ Iasi.

Calendar incarcat


In urma analizei de evaluare a tezelor unice, conducerea ISJ Iasi a ajuns si la concluzia ca acest calendar de desfasurare a tezelor se suprapune peste programul scolar, generand suprasolicitarea elevilor si a profesorilor implicati si perturbarea programului celorlalti. De asemenea, un alt punct slab este acela ca exista o necorelare intre metodologia de organizare si desfasurare a tezelor cu subiect unic si metodologia de admitere in invatamantul liceal 2008, in ceea ce priveste realizarea bazei de date, modificarea notei la contestatii pentru elevii care au obtinut intre 9, 5 si 10. "In privinta resurselor umane s-au asigurat conditiile pentru participarea tuturor elevilor la teze, s-au constituit comisiile din unitatile de invatamant si comisiile de evaluare, iar prezenta elevilor la sustinerea tezei a fost foarte buna, de 96 la suta. La puncte slabe putem trece faptul ca numarul mare de elevi a presupus cooptarea in comisiile de evaluare si a altor profesori decat cei care au incadrare la gimnaziu, in special la geografie. De asemenea, modul de plata a fost nemotivant si in neconcordanta cu timpul presupus pentru unele categorii implicate, comisia din centrul de comunicare, informaticianul din scoala si din comisia judeteana", a adaugat Camelia Gavrila. Printre amenintari se numara accentuarea in sistemul de evaluare din invatamantul preuniversitar sau demotivarea elevilor cu performante inalte, din cauza absentei itemilor de departajare. Oportunitatea tezelor este, in opinia conducerii ISJ Iasi, realizarea deplasarii accentului dinspre evaluarea sumativa spre cea formativa, proces care are drept consecinta remedierea lacunelor in pregatire si un volum mai mic de cunostinte supus evaluarii.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

calendar incarcat
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (2)

George  | #27721
Elvira, de ce nu esti o actritza??? Ce cauti tu in invatamant!?

George Smadu, Perth, Australia
Mitch  | #27722
Singura solutie intr-o Romanie corupta si nedreapta ar consta in echiparea unui numar de sali de clasam din fiecare scoala cu sisteme de supraveghere audio-video performante si activarea acestora pe toata durata tezei. Sa se vada si musca din sala si in acelasi timp sa se si auda.
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1282 (s) | 22 queries | Mysql time :0.011551 (s)