News Flash:

Surpriza colosala pentru soferii din oras. Nimeni nu va mai avea voie in zona centrala. Harta finala a pietonalului

13 Iunie 2019
2817 Vizualizari | 4 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.7204 RON (-0.0027)
USD: 4.2231 RON (+0.0128)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
trafic extrem de aglomerat intre casa dosoftei si sf nicolae domnesc

• In perioada urmatoare vor intra in vigoare o serie de masuri ce vor schimba total traficul din zona centrala a Iasului • Anuntul a fost facut tocmai de primarul Iasului, masurile urmand a dinamita toata zona centrala • Bulevardul Stefan cel Mare, zona din fata Teatrului National si nu numai vor deveni un lux pentru conducatorii auto

Dupa o serie de masuri privind interzicerea graduala a circulatiei autoturismelor cu norme de poluare mari, municipalitatea ieseana pregateste o noua surpriza conducatorilor auto din municipiu. Zona centrala a orasului ar urma sa se schimbe definitiv, asta pentru ca se va interzice circulatia rutiera pe mai multe artere centrale.

Astfel, pietonalul Stefan cel Mare si Sfant se va extinde pana in zona Casa Modei, in vreme ce artera din fata Teatrului National "Vasile Alecsandri" va deveni una pietonala. De altfel, edilul Mihai Chirica a anuntat recent ca exista deja un plan de circulatie pentru zona centrala, aplicarea acestuia ducând la reducerea traficului.

"Orice masura de circulatie este una sensibila. Intentia noastra este sa obtinem si avizul Politiei Rutiere pentru a închide zona centrala, circulatia pe bulevardul Stefan cel Mare sa fie închisa pâna la blocul Casei Modei, strada Agatha Bârsescu sa fie pietonala, iar strada Sfântul Sava doar în sens unic. Sunt reglementate aceste masuri, trebuie doar sa le aplicam. De asemenea, trebuie sa ne gândim cum prioritizam transportul public, în contextul în care vom primi mai multe loturi de autobuze electrice si tramvaie noi", a precizat  primarul Mihai Chirica.

O alta masura care tine de zona centrala este si cea privind interzicerea virajului la stânga de pe bulevardul Stefan cel Mare si Sfânt spre strada 14 Decembrie 1989. Aceasta este o prima masura legata de extinderea pietonalului de la Casa Modei, urmand a intra in vigoare in saptamanile viitoare.

Discutii de trafic cu Universitatea Tehnica

Toate aceste masuri ce tin de restrictionarea circulatiei în zona centrala a Iasului, problemele ridicate de masinile care nu respecta normele ecologice, au fost discutate cu studentii Universitatii Tehnice "Gheorghe Asachi" (UTI). Discutiile s-au purtat în cadrul unui parteneriat mai amplu pe care aceasta institutie de învatamânt superior, prin prorectorul prof. univ. dr. ing. Lidia Gaiginschi, îl deruleaza cu municipalitatea ieseana.

"Trebuie sa specializam acest aparat, iar scopul meu este ca unul sau doi dintre voi sa lucrati în cadrul departamentului de trafic al Primariei. Ne-am propus ca în perioada urmatoare sa resistematizam semaforizarea stradala, doar daca este o necesitate, sau daca identificam solutii mai bune", a spus edilul Iasului. In plus, primarul a scos în evidenta si cauzele care duc la aglomerarea circulatiei auto în municipiu.

Vezi si: Decizie bomba in traficul din Iasi. Schimbare uluitoare in cea mai aglomerata zona din municipiu

"Sunt doua motive, din punctul meu de vedere, pentru haosul din trafic: pe de o parte, nu exista un control al statului pentru dezvoltarea parcului auto sau reglementari de mediu, pe de alta parte, este comoditatea: împartim pe aceeasi banda stradala si transportul în comun si vehiculul propriu. Mobilitatea o faci doar pentru a deveni productiv", a mai spus primarul municipiului Iasi.

Si problema numarului mare de masini a fost luata in discutie. "Am facut inventarul vehiculelor din Iasi. Avem un parc auto foarte mare, de peste 124.000 de masini, din care 50 la suta sunt masini cu Euro 4. Dupa ce legislatia va deveni obligatorie, va trebui sa scapam de aproximativ 60.000 de vehicule si e o problema pe viitor. Asta înseamna lipsa de vigilenta a Guvernului care a lasat o legislatie permisiva. Republica Moldova si Ucraina au interzis, prin lege, importul de masini sub Euro 4", a aratat primarul Mihai Chirica.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

norme poluare circulatia rutiera artere centrale mihai chirica masura
Distribuie:  

Realitatea.net

RomaniaTV.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (4)

Bicicleta  | #704529
Scoate cacatu ala de piatra cubica si fa piste mari de biciclete daca tot vrei sa il faci pietonal! e un calvar sa treci pe acolo cu o trotineta! si sa ma *** in casutele tale care acopera tentativa aia de pista de biciclete din spre palat!
Eul  |  #704558
Aia nu e pista de biciclete! Intreaba orice politist din zona.
Mambou  | #704559
Circulatia bicicletelor pe pietonal trebuie reglementata. Cele doua benzi laterale , placate cu dale de piatra, pe pietonal, nu au fost si nu sunt destinate biciclistilor ! Lipsa reglementarii circulatiei bicicletelor pe pietonalul St. Cel Mare cat si pe pistele pentru biciclete din alte zone ale municipiului ar trebui sa intre in atentia Comisiei. Din lipsa reglementarilor, biciclistii circula cu viteza mare printre pietonii de pe trotuare, de multe ori s-au produs accidente iar biciclistii au fugit de la locul accidentului.
Mambou  | #704561
Cei care circula ar trebui sa poata fi identificati dupa o evidenta tinuta de politia locala.Propun o vizita de documentare in aceasta problema, la Berlin de exemplu. Sa participe domnul primar si membrii comisiei de circulatie si ca bonus pot sa ia si un membru de famile dar costurile acestuia sa se suporte de catre fiecare. Iar daca nu sunt fonduri pentru aceasta deplasare de documentare, sa se puna mana pe carti, sa se faca documentari prin intermediul unor voluntari din membrii diasporei.
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2019 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.7110 (s) | 21 queries | Mysql time :0.021122 (s)