Vocea farmacistului

Surse bogate in vitamina C pentru o imunitate puternica

Publicat: 04 mart. 2013
7

Deficitul de vitamina C din organism poate avea consecinte dintre cele mai neplacute. Astfel, in lipsa sau insuficienta acestei vitamine din organism, suferinzii sunt lipsiti de energie si au o digestie proasta, acuza dureri articulare si slabiciune musculara, racesc usor, fac dese infectii, isi pot pierde dintii.

Vitamina C sau acidul ascorbic, nume luat de la scorbut, o boala care, candva facea ravagii, ca urmare a carentei din organism a acestei vitamine, este un antioxidant puternic, care protejeaza organismul de infectii si previne bolile degenerative, cum ar fi cele cardiovasculare, cataracta si anumite forme de cancer.

In plus, vitamina C intareste imunitatea si alunga raceala care, mai ales iarna, face destule victime.

Vitamina C o gasesti nu numai in citrice, lamai, portocale, grepfrut, ci in numeroase alimente precum rosiile, patrunjelul, urzica, varza, cartofii, fructele de padure, dar si in ardei gras, mere, kiwi, pepene, spanac, ardei iute, ananas, si altele, asa ca nu e cazul sa intri la farmace sa-ti procuri aceasta vitamina.

O alimentatie sanatoasa, echilibrata, bogata in fructe si legume iti poate oferi zilnic nutrientii necesari, inclusiv vitamina C, care acum, in plina iarna si sub amenintarea epidemiei de gripa care sta sa se declanseze, te poate apara de foarte multe neplaceri.

Dimineata bea un suc de portocale, simplu sau in combinatie cu lamai si grepfrut. Limonada, constand in apa, lamai si zahar sau miere de albine, nu este o bautura numai de vara, asa cum gresit se crede. Limonada se poate bea zilnic si iarna, la temperatura camerei si nu de la frigider.

Nu degeaba se spune ca un mar pe zi te tine departe de medic. Daca tinem cont de faptul ca marul este fructul cel mai consumat de pe glob, atunci realizam importanta sa pentru organismul nostru. Marul nu ingrasa, nu are grasimi, racoreste, energizeaza, taie setea si amana foamea cu doua – trei ore.

Patrunjelul, despre care cercetatorii spun ca are in compozitia sa de patru ori mai multa vitamina C decat citricele, banala buruiana verde pe care o punem in ciorbe, salate sau tocanite, nu ar trebui sa lipseasca niciodata din bucatariile noastre, mai ales ca acum nu trebuie sa asteptam primavara ca sa rasara din pamant. Patrunjelul se gaseste mereu, indiferent de anotimp, pe tarabele din piete si in supermarketuri.

Nu ocoli varza murata. Fa-ti zilnic un castron de salata de varza murata, in care sa pui si putin ulei de masline. De asemenea, din meniul zilnic sa nu-ti lipseasca supa sau ciorba, bogate in legume si verdeata. Daca faci bors acasa, bea zilnic un pahar de. Atat zeama de varza murata, cat si borsul proaspat contin nutrientii de care zilnic are nevoie organismul, inclisiv vitamina C, ca sa functioneze normal.

 





Adauga un comentariu