News Flash:

Sute de documente la dosare pentru ajutoarele acordate de stat

8 Martie 2008
2855 Vizualizari | 1 Comentarii
• Pentru alocatiile copiilor, ajutoarele financiare pentru tinerii casatoriti, trusoul nou-nascutilor trebuie depuse la primarie dosare care contin zeci de documente • Pentru a primi toate ajutoarele la care are dreptul, o familie trebuie sa depuna la primarie cateva dosare continand in total sute de documente • Trist este ca aceste ajutoare ajung uneori dupa cateva luni de la depunerea dosarelor

Reducerea birocratiei este un obiectiv anuntat din patru in patru ani de fiecare candidat care vrea sa ocupe fotoliul de primar sau de prim-ministru. Cu toate acestea, si astazi iesenii stau la cozi interminabile si completeaza dosare cu zeci de documente pentru a obtine ajutoarele sau subventiile acordate de Guvern. Trist este ca aceste ajutoare ajung uneori dupa cateva luni de la depunerea dosarelor. Valoarea indemnizatiei pentru cresterea copilului este de 600 RON, iar stimulentul pentru copiii cu handicap este de 100 RON. In luna februarie s-au inregistrat 127 de indemnizatii si 12 stimulente pentru copiii cu handicap. Aceeasi familie care a depus dosarul pentru indemnizatia de crestere trebuie sa mai depuna inca un dosar stufos pentru alocatia copilului nou-nascut. Valoarea alocatiei este de 213 RON si se ajusteaza de la un an la altul. Pentru copiii cu varste cuprinse intre 0 - 7 ani pentru care doreste sprijinul alocatiei de stat, o familie trebuie sa depuna: un dosar cu sina, originalul si o copie dupa certificatul de nastere al copilului, originalul si o copie dupa actul de identitate al reprezentantului legal: unul dintre parintii naturali, parintele care a adoptat sau asistentul maternal. Pentru copiii cu varste cuprinse intre 7 - 18 ani si care nu sunt scolarizati, trebuie originalul si o copie dupa certificatul de nastere al copilului, original si copie dupa actul de identitate al reprezentantului legal, cupon de alocatie. Daca se doreste primirea alocatiei in cont curent, se va prezenta un document bancar cu codul IBAN al contului, iar acesta trebuie sa fie deschis pe numele actual al celui care a completat cererea de acordare a alocatiei de stat ca reprezentant legal. Alocatiile complementare se acorda familiilor ce inregistreaza un venit sub 184 RON net pe membru de familie. Acestea ajung pana la 54 RON de familie in cazul in care familia are patru copii.

Hartogaraie tot inainte

Si tot calvarul se repeta daca familia doreste sa primeasca si ajutorul acordat de stat pentru cumpararea hainutelor, ajutor supranumit trusoul pentru nou-nascuti. Ajutorul financiar se acorda incepand cu data de 1 ianuarie 2007 si consta intr-o suma de 150 RON. Pentru a completa dosarul sunt necesare originalul si copia dupa certificatul de nastere al copilului, originalul si copia dupa actul de identitate al reprezentantului legal si o declaratie pe propria raspundere. "In luna februarie s-au inregistrat 127 de cereri pentru indemnizatia pentru cresterea copiilor si 12 pentru stimulentele acordate copiilor cu handicap, 336 pentru alocatiile de stat, 347 pentru alocatiile pentru nou-nascuti, 275 pentru trusou si 32 pentru alocatiile complementare. In ceea ce priveste intarzierile de plata, acestea s-au inregistrat doar in luna decembrie, situatia remediindu-se rapid", a declarat Radu Antonovici, sef Serviciu Indemnizatii si Alocatii pentru Copii din cadrul Directiei de Asistenta Comunitara. Nici in cazul tinerilor care vor sa inceapa o viata impreuna, adica cei care vor sa se casatoreasca, lucrurile nu sunt mai simple. Pentru tinerii casatoriti, statul acorda un ajutor financiar de 200 Euro. Cererea pentru acest sprijin financiar trebuie depusa in maxim 30 de zile de la data casatoriei, dosarul urmand a fi completat cu certificatul de casatorie original si copie, certificate de nastere ale ambilor soti, original si copie si cartile de identitate valabile ale ambilor soti, in original si copie. In cele mai multe cazuri, tinerii primesc banii abia dupa doua luni.

Indemnizatia de crestere a copilului

Actele necesare pentru ca unul din parinti sa obtina indemnizatia de crestere a copilului sunt urmatoarele: o cerere tip, documentele originale si copii dupa actele de identitate ale membrilor familiei, o adeverinta eliberata de angajator din care sa reiasa indeplinirea conditiilor de stagiu de cotizare, o adeverinta eliberata de angajator de unde sa reiasa numarul de zile lucrate pentru fiecare din lunile din perioada stagiului de cotizare, o cerere de acordare a concediului pentru cresterea copilului pana la doi ani, decizia de suspendare a contractului de munca sau act aditional la contractul de munca, incepand cu a 43-a zi de la nastere sau dupa terminarea celor 126 de zile de concediu de maternitate, un dosar si alte acte dupa caz.

Alocatia de stat


Actele necesare pentru obtinerea acestei alocatii sunt: o cerere tip, certificate de nastere ale tuturor copiilor in original si copii xerox, un certificat de casatorie original si copie xerox, cartea de identitate (cu domiciliul in municipiul Iasi) in original sau copie xerox, hotararea de divort daca este cazul, o declaratie data de mama privind numarul de copii nascuti vii. In cazul in care mama are domiciliul in alta localitate dar copilul este inregistrat la Primaria Iasi sau copilul este inregistrat in alta localitate iar mama are domiciliul pe raza municipiului Iasi, este nevoie de o adeverinta de la primaria pe raza careia domiciliaza.

Alocatia complementara


Actele necesare pentru dosar sunt: livretul de familie completat la zi, adeverinta privind venitul net, buletine de identitate ale ambilor parinti, certificatul de casatorie al parintilor, certificate de nastere ale copiilor minori si buletine dupa caz, adeverinte de elev pentru copiii de varsta scolara in care se precizeaza daca minorii repeta anul scolar, hotarare de plasament familial daca este cazul, hotarare judecatoreasca de divort, certificat de deces sau adeverinta de la penitenciar pentru sotul arestat daca este cazul, cupon pensie de intretinere daca este cazul, certificat de incadrare in grad de handicap daca este cazul, adeverinta de la asociatia de locatari, copie contract locuinta si un dosar.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

alocatia complementara
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (1)

cagh  | #31343
Articolul de fata contine cateva informatii care ar trebui sa fie afisate la sediul institutiei. Daca cineva nu a citit acest articol si vrea sa beneficieze de aceste drepturi va trebui sa stea la coada mai intai doar pentru obtinerea informatiilor cu privire la actele necesare si inca o data pentru depunerea dosarelor. Primaria se lauda ca a facut un sediu nou pentru serviciul indemnizatii si ajutor comunitar dar nu a mai avut buget pentru realizarea unui afisier (sau site) cu toate actele necesare desi legea ii obliga sa faca acest lucru.
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1419 (s) | 22 queries | Mysql time :0.012853 (s)