News Flash:

Sute de dosare cu spargatori de autoturisme pe rolul instantelor

1 Februarie 2001
991 Vizualizari | 0 Comentarii
Pe rolul instantelor iesene se afla in prezent in curs de solutionare cateva sute de dosare penale, in care sunt inculpati spargatori de autoturisme. Acest tip de infractiune este cel mai la indemana hotilor, deoarece nu trebuie sa faca mari eforturi pentru a realiza un castig rapid si sigur. Pentru Dacii sunt necesare doar cateva chei potrivite, deoarece fabricantul autohton nu s-a ostenit sa diversifice tipul de incuietori, astfel incat, cu o singura cheie se pot deschide o sumedenie de Dacii. Nici autoturismele scumpe, cu sistem de inchidere centralizata, nu reprezinta o problema pentru hotii cu experienta. Acestea se pot deschide foarte simplu cu ajutorul unei rigle din plastic, plasata cu indemanare intre geam si portiera. O problema pentru hoti ar mai constitui-o alarmele, insa daca vor cu tot dinadinsul sa sparga o masina dotata cu alarma, provoaca declansari succesive, pana cand proprietarul se plictiseste si anuleaza comanda. Un hot a adormit in masina pe care tocmai o jefuia Cel mai ghinionist spargator de masini din Iasi se afla in prezent in puscarie, deoarece a fost gasit de proprietar dormind in autoturismul pe care dorea sa-l jefuiasca. Acum cativa ani, Vasile D. a deschis o masina parcata in cartierul in care locuia, de unde a furat un radiocasetofon. Prada a fost vanduta imediat pe un pret de nimic, insa indeajuns ca hotul sa se imbete. Bautura i-a dat curaj, asa incat a mai spart un autoturism, insa l-a prins somnul inainte de a fura ceva. Mare a fost mirarea proprietarului a doua zi dimineata, cand a constatat ca masina sa a fost folosita pe post de azil de noapte. El a mai lasat musafirul sa doarma si a anuntat Politia, care i-a dat desteptarea cu un zornait de catuse. In afara de casetofoane si alte nimicuri care pot fi gasite in masini, hotii sunt atrasi de rotile de rezerva, care se vand la pret bun, mai ales taximetristilor. Pentru sterpelirea unei roti de rezerva este necesara doar o fortare a capacului de la portbagajul Daciei, mai anevoios fiind transportul prazii. Din aceasta cauza, hotii de roti de rezerva care nu au o masina in care sa le depoziteze, se folosesc de ranga cu care au deschis portbagajul, pentru a scoate capacul primul canal, unde arunca roata furata. In zona T. Vladimirescu canalele sunt pline cu roti de rezerva, de unde doritorii isi pot alege, din oferta hotilor, roata care le convine. Exista si cazuri cand rotile au fost furate direct de pe masina, cu ajutorul unui cric si a unei chei speciale. Hotii nici macar nu se mai obosesc sa aseze cateva caramizi sub masina, pe care o lasa direct pe asfalt. Recent, o tanara din Iasi care nu observase ca in cursul noptii i-a fost furata roata din dreapta spate, s-a chinuit indelung sa plece cu masina la serviciu, pana cand a constatat ca nu se poate circula numai pe trei roti. Masini furate si vandute cu acte false O categorie de hoti auto mai aparte o reprezinta cei care fura masina cu totul, dupa care o dezmembreaza si o vand cu bucata. Recent, doi indivizi din Roman au fost condamnati la Iasi pentru furtul a patru autoturisme, ale caror schelete au fost gasite in garajul unuia dintre acestia. Cei doi nu aveau pretentii cu privire la marca sau anul fabricatiei masinii pe care o furau, preferand sa nu faca mare efort la savarsirea faptei. Astfel, ei au furat din Iasi si Tg. Frumos patru masini, care au fost dezmembrate la Roman. Piesele erau vandute duminica, in piata de profil din Bacau, pana cand infractorii au fost prinsi de politisti cand ofereau spre vanzare subansamblele unui Renault dat in urmarire ca furat. Masinile furate pot fi si vandute, prin falsificarea seriilor de la caroserie si motor. Anul trecut au fost prinsi la Iasi doi hoti care se indeletniceau cu asa ceva, in prezent ei fiind judecati in stare de arest. Ei dadeau anunturi la ziare, prin care cumparau Dacii avariate pe sume de nimic, avand nevoie doar de numerele de identificare ale acestora. Mai apoi, cautau sa fure o Dacia, de preferat la aceeasi culoare si an de fabricatie apropiat. O data masina furata, nu le mai ramanea decat sa decupeze seria sasiului de la masina avariata, pe care o sudau pe cea furata. Seria de motor o stergeau si o poansonau in atelierul propriu, dupa care vindeau masina furata cu actele celei botite. Deoarece nu lucrau fin, falsurile realizate de hoti au fost sesizate la inspectia tehnica pe care o faceau cumparatorii, astfel incat acestia au fost prinsi in urma reclamatiilor facute in paralel de catre fostii si, respectiv, noii proprietari.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1283 (s) | 24 queries | Mysql time :0.014593 (s)