Taranistii critica politica diplomatiei romanesti

16 Martie 2003
1428 Vizualizari | 0 Comentarii
In cadrul conferintei de presa ce a avut loc ieri, la sediul PNTCD, Filiala Iasi, formatiunea politica respectiva si-a facut cunoscuta opozitia fata de actuala politica diplomatica a Romaniei in contextul conflictului din Irak. Taranistii condamna apropierea exagerata fata de SUA, asociata cu ignorarea opozitiei puterilor europene reprezentate de Franta si Germania, in mod special, dupa cum afirma Mihai Dorin, liderul Filialei. "Romania se afla in momentul de fata in contradictie cu traditiile sale de politica externa, supunandu-se actualei politici americane de tip bizantino-fanariot. Guvernul nostru incearca sa exporte imaginea unui guvern stabil, acceptand cu resemnare fanariotismul american. Supunandu-se neconditionat tuturor directivelor americane, in conditiile in care pana si la Londra au aparut unele semne contrare interesului american in Irak, Guvernul Romaniei da dovada de o politica a genunchiului indoit. Aici nu este vorba de mustrarea facuta de presedintele Chirac, ci de demnitatea de care ar trebui sa dea dovada politicienii nostri. Faptul ca Romania neglijeaza punctul de vedere al principalelor state din Uniunea Europeana ar putea conduce la o racire a relatiilor cu Parisul si Berlinul, lucru ce ne-ar afecta serios sansele integrarii, cu atat mai mult cu cat noi nu avem o diplomatie sanatoasa in aceste capitale. In consecinta, asa-zisele performante diplomatice pe care le promoveaza in momentul de fata Ministerul de Externe starnesc, in opinia noastra, serioase semne de intrebare", a conchis Mihai Dorin.
Ioan DORNESCU

Page time :0.1455 (s) | 22 queries | Mysql time :0.014807 (s)