Probabil că mulți turiști români care au în plan să meargă într-o vacanță în Bulgaria se întreabă cât costă taxa de pod la Ruse. Ei bine, în cele ce urmează vă vom prezenta câteva informații privind taxele pe care trebuie să le achitați pentru a vă putea deplasa cu mașina și a avea un concediul liniștit și fără amenzi.
Podul Prieteniei Giurgiu-Ruse, deschis traficului în anul 1954, este un pod de oțel peste Dunăre care leagă România de Bulgaria. La sfârșitul lunii aprilie podul a intrat pentru câteva zile în reparații. În tot acest timp, circulația a fost restrictionata într-un anumit interval orar. Contravaloarea în lei pentru trecerea Podului Prieteniei pe sensul Giurgiu-Ruse s-a majorat de la 1 ianuarie 2021 cu sume cuprinse între 1 leu şi 89 de lei, modificarea de preţ fiind determinată de actualizarea cursului leu – euro
Este știut faptul că odată cu apropierea sezonului de vară se apropie și perioada concediilor. Cei care doresc să treacă vama în Bulgaria, pe la Ruse, trebuie să platesaca o taxă de pod.
Majoritatea românilor aleg să-și facă concediul de odihnă în afara graniței României și cum cele mai accesibile sunt Bulgaria și Grecia, am decis să venim în ajutorul călătorilor cu câteva informații privind taxele pe care trebuie să le achitați pentru a vă putea deplasa cu mașina și a avea un concediul liniștit și fără amenzi.
Prima taxă pe care trebuie să o plătești dacă vrei să intri cu mașina în Bulgaria este taxa de pod Giurgiu-Ruse.
Pe sensul de intrare în România, taxele pentru podul de la Ruse sunt în Euro și se pot achita la ghișeu cu cardul, dar este acceptată şi plata și cash, în Euro sau în Leva, după cum urmează:
Podul Prieteniei Giurgiu-Ruse (în bulgară Мост на дружбата, Most na drujbata sau, mai des întâlnit, Дунав мост, Dunav most) este un pod din oțel peste fluviul Dunărea, care leagă malul sudic bulgăresc de malul nordic românesc, și respectiv orașele Ruse și Giurgiu.
Deschis la 20 iunie 1954, și proiectat de V. Andreev, podul are 2,8 kilometri lungime, și este unul dintre cele două poduri peste Dunăre, alături de Podul Calafat-Vidin, în sectorul de graniță dintre România și Bulgaria, restul traficului fiind preluat de bacuri. Are atât o punte rutieră cu două benzi, cât și una pentru traficul feroviar, precum și trotuare pentru pietoni. Secțiunea centrală de 85 m lungime poate fi ridicată pentru a permite trecerea navelor mai mari. Această secțiune centrală mobilă este supusă periodic la revizii de către partea română, în atribuțiile căreiă intră buna ei funcționare. Construcția a durat doi ani și jumătate și a beneficiat de sprijinul URSS.