Titlurile zilei

Țeapă la magazinul Altex din Iași! Un ieșean a cumpărat un laptop, dar i-a ieșit pe ochi cadoul. La ieșire a fost forțat să plătească

Publicat: 03 iul. 2020
Țeapă la magazinul Altex din Iași, după ce un client a trebuit să plătească cadoul oferit la cumpărarea altui produs
Țeapă la magazinul Altex din Iași

Țeapă la magazinul Altex din Iași! Un client al magazinului s-a trezit că trebuie să plătească un cadou primit odată cu un laptop marca Huawei. A explicat că nu este interesat de cadou, dar a fost nevoit să plătească suma de 300 lei. Acum încearcă să-și găsească dreptatea la Comisariatul Județean Pentru Protecția Consumatorului

Țeapă la magazinul Altex din Iași! Ieșeanul Marian Grigoraș a avut o surpriză neplăcută în momentul în care a apelat la serviciile companiei. Pe data de 18 iunie a cumpărat un laptop marca Huawei Mate Book D14, cu procesor AMD Ryzen 5-3500U, cu o frecvență de 3.7 GHz. Conform descrierii, echipamentul are o memorie RAM de 8 GB, SSD 512 GB etc. Noul laptop l-a costat pe ieșean 2.800 lei. Însă, laptop-ul nu a funcționat mult timp, motiv pentru care a cerut banii înapoi. Nemulțumit de atitudinea Altex, a formulat o plângere la Comisariatul Județean Pentru Protecția Consumatorului (CJPC) Iași.

Țeapă la magazinul Altex din Iași, după ce ieșeanul Marian Grigoraș a vrut să recupereze suma plătită

Clientul Altex a rămas cu un gust amar, după ce a trebuit să achite valoarea unui cadou.

„Am cumpărat un laptop marca Huawei. După ce am achitat suma de 2.800 lei, am primit un cadou ce a constat într-un kit de Microsoft Office, cu licență, pentru o perioadă de 365 zile. La scurt timp, laptop-ul nu mai funcționa în parametrii inițiali. Se bloca când vizonam un filmuleț pe youtube, trebuia să resetez calculatorul de fiecare dată. Am cerut banii înapoi, îmi era frică să cer înlocuirea.

Când am returnat laptop-ul, mi-au spus să plătesc contravaloarea cadoului, adică 300 lei. Mie mi se pare o țeapă treaba asta. Am spus că le dau kit-ul înapoi pentru că nu am nevoie. Mi-au spus că nu mai poate fi primit pentru că e cu licență. Putea să existe o soluție de blocare a licenței. Mi-au dat banii pe laptop, dar m-au obligat să plătesc acest kit. Lumea trebuie să știe de aceste practici”, a povestit Marian Grigoraș, în vârstă de 46 de ani.

Directorul de la magazinul Altex susține că fiecare client are dreptul să facă reclamații în cazul în care se simte nedreptățit

Contactat telefonic, un reprezentant al magazinulu a precizat că, în conformitate cu regulamentul de lucru, nu se poate face retur pentru orice produs.

„Conform regulamentului nostru, nu putem să facem retur pentru aceste produse cadou. Kit-ul respectiv este cu licență, care odată activat nu mai poate fi refolosit. Nu trebuia să desigileze cadoul. Este la fel și în cazul cadourilor constând în jocuri video sau produse de îngrijire corporală. O licență activată nu poate fi reutilizată. Fiecare client are dreptul să facă reclamații. Noi nu putem să facem retur la orice”, a declarat Florin Pușcașu, director magazin Altex din Iași. La nivel național, Altex România SRL a înregistrat în anul 2019 o cifră de afaceri de 4 miliarde lei, adică 833 milioane euro. Profitul a fost de 75,4 milioane lei, datorii de 1 miliard de lei, cu un număr de 3.546 angajați. Afacerea este controlată de omul de afaceri Dan Constantin Ostahie.

Magazinul Altex nu se află la prima abatere, fiind la un moment dat una dintre cele mai amendate companii

Într-o ediție a cotidianului BZI, din 2017, a fost prezentat alt caz cu un client nemulțumit. Respectivul client a cumpărat un cuptor electric Whirlpool, dar destul de repede au apărut defecțiuni. A încercat să rezolve problema pe cale amiabilă. Însă, reprezentanții Altex nu erau foarte interesați de petiția clientului. În consecință, reclamația a ajuns la CJPC. Comisarii au analizat reclamația și au constatat că dreptatea este de partea clientului. Firma a fost amendată cu 5.000 de lei pentru că nu a fost schimbat produsul aflat în perioada de garanție sau pentru că nu a fost returnată contravaloarea.





Comentarii
  • Individul client e mult prea prost… Normal ca daca ai instalat un program, fie el si cadou, Microsoft face register la licenta si… adio, nu mai poate fi refolosita!
    Prea prost, prea ca la tara!

  • Nu toti clientii se pricep la licente, register etc. prin urmare cred ca vanzatorul ar fi trebuit sa ii spuna clar, ca un astfel de produs nu poate fi primit inapoi odata deschis, te astepti la asa ceva la un produs de ingrijire personala!

  • Alex este un magazin cu produse SECOND HAND ! am luat de la ei o tableta NOUA si am gasit poze in ea !! Am facut retur, nu mai cumpar veci de la ei!

  • Dreptate e la Altex…a facut returul,nu au fost probleme,si era clar ca trebuia sa inapoieze cadoul….cum ar fi daca toti am lua produse ce au anumite cadouri si inapoiem doar produsul pe care l-am folosit dealtfel si sa ramanem cu acel cadou….cadoul se vrea a fi o motivatie in plus pentru a achizitiona produsul de baza,iar in cazul unei licente folosite ce sa mai zic…..Oricum un articol tipic marca ziarist de „top”-BZI….Doar can-can,cearta,dezinformare….ceea ce se crede ca ne place….

  • Clientul nu a spus daca a inapoiat si cadoul. Chiar daca codul licenta se activeaza, clientul are dreptul sa returneze produsul si cadoul inapoi. Uite asa se spun minciuni de ani de zile.

  • Da, eu cunt clientul si asa cum scrie in articol am facut plagere la la ANPC. Astazi 23 iulie m-au sunat cei de la magazin sa imi restitituie banii pe „cadou” pe care l-am inapoiat (am facut asta de prima data, pentru utulizatorul driver Geo) si m-au rugat sa imi retrag plangerea de de la ANPC !!!!

    Deci dreptatea a fost la client (pentru utilizatorul ALTEX), motivatia este una, escrocheria este alta!

    Iar pentru utilizarorul Conu’ Conachi, se pare ca descrierea din comentariul tau si se potriveste perfect, atata timp cat ai comentat fara sa intelegi despre ce este vorba, iar in final eu am fost cel care a avut dreptate.

Adauga un comentariu