News Flash:

Telefoanele mobile sunt pe primul loc al reclamatiilor

3 Martie 2007
1466 Vizualizari | 4 Comentarii
Marius Bodea
• "In comparatie cu 2004, numarul de reclamatii este mult mai mare in 2006 iar pana acum, in martie 2007, se cunoaste de asemenea o crestere", a declarat Bodea


Intr-un bilant pe 2006, directorul Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorului (OJPC) Iasi, Marius Bodea, arata o crestere semnificativa a numarului de reclamatii adresate de catre ieseni agentilor economici pentru diferite produse cumparate sau pentru serviciile prestate pentru repararea lor. Cele mai multe reclamatii au provenit de la persoanele care au fost nemultumite de telefoanele mobile achizitionate. "Pe 2006 si pana in prezent, cele mai multe reclamatii au fost inregistrate pentru telefoanele mobile. Este vorba, mai ales, de depasirea celor 10 zile in care telefoanele ar fi trebuit sa fie reparate iar acest lucru nu era respectat", a adaugat Marius Bodea. Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorului Iasi a inregistrat in anul 2006 un numar de 1859 de reclamatii. Dintre acestea, majoritatea au fost solutionate de catre inspectorii nostri in decursul celor 30 de zile prevazute de lege de la data inregistrarii lor. Doar trei cazuri au fost reportate pentru 2007 deoarece au fost inregistrate la finele lunii decembrie. Dar si acestea au fost rezolvate. Aceasta statistica prezentata de Marius Bodea, directorul OJPC Iasi, nu inseamna o responsabilizare a cumparatorilor sau o marire a numarului de produse care nu corespund standardelor de calitate ci datorita faptului ca OJPC Iasi a preluat si reclamatiile de pe alte domenii, cum ar fi cel al produselor electrocasnice sau al bunurilor imobile. "In comparatie cu 2004, numarul de reclamatii este mult mai mare in 2006, iar pana acum, in martie 2007, se cunoaste, de asemenea, o crestere. Din pacate, oamenii inca nu cunosc prea bine legislatia in domeniu, OJPC Iasi nu este axat doar pe controale in domeniul alimentatiei publice. Noi ne ocupam si de domeniul calitatii prestarilor de servicii sau de produsele non-alimentare cum ar fi cele electrocasnice" , a declarat Bodea. Cele mai multe reclamatii provin din domeniul non-alimentar, intr-un procent de 75 la suta. Chiar daca se constata aceasta crestere, nu reprezinta un semnal de alarma. Vorbind despre fiabilitatea produselor care intra pe teritoriul Romaniei, aceasta corespunde unor standarde in mod obligatoriu dar de la standardul minim care trebuie dovedit, produsele se diferentiaza ca si calitate. Pretul, de cele mai multe ori, spune mult despre cat ar putea fi de fiabil produsul cu pricina si de aici o crestere a reclamatiilor tinand cont de puterea de cumparare a romanilor. Dupa reclamatiile pentru serviciile de reparatie a telefoanelor mobile, ca numar se situeaza reclamatiile pentru calitatea DVD-urilor, televizoarelor si frigiderelor. Uneori consumatorii reclama agentul economic de unde si-au procurat produse pentru neconcordanta dintre ceea ce cred ca ar trebui sa aiba produsul si ce este regasit in mod real.

Trebuie precizat ca de la 1 ianuarie 2007 a intrat in vigoare Legea 449/2003, care prevede, printre altele, ca produsele sa detina un termen de garantie de doi ani maxim. Agentii economici practica deja acest regim de garantie. Problema va fi pentru cei care comercializeaza marfa de calitate apropiata de standardul limita pentru a fi in legalitate. "Da, e o lege buna pentru cumparator. Il avantajeaza, dar la firmele mari aceasta nu era nici in trecut o problema", a declarat Cristian Manole, reprezentant de vanzari la o firma de produse electrocasnice. Calitatea se conjuga cu pretul. Un calcul simplu va arata mai avantajos pe termen scurt o investitie intr-un produs ieftin dar pe termen lung va conduce la o cheltuiala in pierdere.


Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (4)

florin  | #8287
exista vreun nr. de tel. unde pot fi facute reclamatii la prot. consumatorului?
catalin  | #8288
unde asi putea sa fac o reclamatie in leg. cu un tel mobil P990i pe care am dat o gramada de bani pe el si l-am trimis in garantie si mi la returnat inapoi stricat
catalin  | #8289
asi dori un nr. de tel. sau un email cu un raspuns
DACA SUNTETI AMABILI SI VA FACETI DATORIA FATA DE CETATENI
catalin  | #8290
STIU CA PE PRIMUL LOK.E CORUPTIA CARE PLATESTE MAI MULT CELALANT INCHIDE OCHI
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1478 (s) | 22 queries | Mysql time :0.019306 (s)

loading...