WoW!

Top 5 greşeli făcute de chelner. Ce să nu facă un ospătar niciodată

Publicat: 22 apr. 2021
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Top 5 greşeli făcute de chelner. Ce să nu facă un ospătar niciodată
În calitate de ospătar sau de chelner, trebuie să ai un comportament ireproșabil. De acest lucru depinde nu doar bacșișul clientului, ci și imaginea localului în care lucrezi

În perioada studenţiei, unul dintre cele mai accesibile joburi pentru tineri e într-un pub. În calitate de ospătar sau chelner, trebuie să preiei comanda de la clienţi, să le duci ce comanda, apoi să debarasezi mesele. Salariul nu este mare, dar bacşişul compensează, în general. Ca să primeşti tips constant de la clienţi, îţi venim astăzi în ajutor cu câteva exemple de greşeli pe care să nu le faci niciodată atunci când lucrezi drept chelner sau ospătar.

Munca în domeniul HoReCa este destul de obositoare. Când serveşti la mese, indiferent că e cofetărie, cafenea sau restaurant, stai foarte mult în picioare, faci kilometri întregi între mese şi bucătărie, ai de-a face cu tot felul de caractere şi clienţi care mai de care mai dificili.

Cele mai deranjante greşeli făcute de un chelner

Iată cele mai deranjante greşeli, pe care e bine să le eviţi.

1. Clientul ignorat

Ştim cu toţii că fiecărui chelner îi sunt alocate câteva mese. Dacă însă un client se aşază la masa altui chelner, dar este ignorat, nu înseamnă că şi tu trebuie să îl ignori. Poate colegul tău este la bucătărie, are o problemă sau e foarte ocupat cu alţi clienţi. Preia tu comanda. Astfel, imaginea localului nu va avea de suferit.

2. Masa nedebarasată

În unele locuri, abia după ce noul client se aşază la masă, din faţa lui sunt debarasate paharele şi sticlele. Regula este că masa trebuie curăţată şi dezinfectată imediat ce clientul s-a ridicat şi a plecat.

3. Ospătarul care uită să ia comanda

Poate că şi ţie ţi s-a întâmplat să te aşezi la o masă şi să aştepţi o veşnicie până să vină cineva, pentru a-ţi lua comanda. Asigură-te că eşti tot timpul atent la ce se întâmplă în local. Doar astfel vei avea evidenta clară.

4. Comanda uitată

Ideal este să-ţi notezi pe un carneţel tot ce comandă clientul. Doar dacă vrea un singur lucru, nu e necesar să scrii pe foaie. În rest, ideal e să notezi. Procedând astfel, dai dovadă de profesionalism şi îi arăţi clientului că dorinţa lui este importantă pentru tine.

5. Comenzile aduse cu pauză între ele

Și aceasta este din categoria greșeli făcute de chelner sau ospătar. Nu-şi doreşte nimeni să aibă masa plină de băutură sau mâncare, dar nici să treacă mult timp între ele. Gândeşte-te ce prost te-ai simţi dacă felul doi ţi-ar fi adus după o oră din momentul în care farfuriile de la aperitiv au fost debarasate.

Sfaturi să fii un chelner cât mai bun

Iată câteva lucruri de care să ţii cont când lucrezi ca ospătar sau chelner, ca să eviți multe greșeli:

  • asigură-te că ai încălţăminte confortabilă. Dacă eşti femeie, evită complet tocurile sau platformele. Sunt incomode după câteva ore de stat în picioare. Ideali sunt adidaşii, tenişii ori sandalele;
  • fii neutru. Sunt clienţi care îţi vor spune că acel local are nevoie de multe îmbunătăţiri. Nu îţi bârfi nici colegii, nici şefii. Cel mult, transmite mai departe ideile clienţilor;
  • fii profesionist. Nu încerca să faci glume pe seama colegilor sau a clienţilor. Este lipsă de profesionalism să fii auzit în timp ce bârfeşti pe cineva;
  • nu irosi timpul de la serviciu cu problemele personale. Nu vorbi la telefon decât dacă într-adevăr ai o urgenţă. De asemenea, asigură-te că nu te aude nimeni. În definitiv, este viaţa ta personală şi te priveşte strict pe tine:
  • încercă să eviți, pe cât posibil, cuvintele din jargon și argou. Renunță la exprimarea de gașcă, pe care o folosești când te întâlnești cu prietenii. Față de clienți trebuie să vorbești politicos și corect. Spre exemplu, nu folosi cuvinte precum LOL sau BRB.
Adauga un comentariu