Magazin

Topul celor mai bune alimente antistres

Publicat: 18 ian. 2014
1

Stiai ca stresul, una dintre starile devenita aproape afectiune a omului modern, poate fi combatut cu ajutorul unor alimente care au un efect calmant?

Pentru diminuarea stresului, trebuie sa consumi zilnic legume, seminte sau fructe care contin vitamine si minerale, ele fiind adevarati inamici ai unei stari tensionate.

Nucile si alunele

Impotriva stresului si in profilaxia bolilor nevrotice, alunele si nucile s-au dovedit a fi cele mai eficiente. Psihiatrii scotieni au descoperit ca persoanele care „rontaie” zilnic nuci si alune nu prezinta niciodata forme de nevroze avansate. Nucile contin o cantitate apreciabila de cupru, care ajuta buna functionare a celulelor implicate in relaxarea psihica si a sanatatii creierului.

Migdalele

Migdalele contin vitaminele B si E, dar si magneziu si zinc. Vitaminele din complexul B si magneziul produc hormonul „fericirii”, serotonina, iar secretia acestui hormon la nivel cerebral aduce starea de buna dispozitie.

Citeste si O metoda inedita de a scapa de stres – VIDEO

Fisticul

Ajuta organismul sa lupte impotriva hormonilor stresului. Datorita proteinei pe care o contine, fisticul este indicat in combaterea depresiilor.

Susanul

Susanul contine o substanta numita triptofan, un aminoacid esential organismului, care reuseste sa induca somnul natural, reduce sensibilitatea la durere, tensiunea nervoasa si anxietatea. De aceea semintele de susan sunt considerate un antidepresiv natural.

Cerealele

Cerealele contin un procent mare de glucide care se absorb greu, asigurand organismului un aport energetic de lunga durata. De aceea sunt indicate persoanelor care au o viata agitata, dorm putin si sunt obosite. Consumate zilnic cu lapte la micul dejun ne ajuta sa invingem stresul si oboseala.

Cacao

Este bine sa consumi multa cacao. Numeroase studii atesta faptul ca substantele componente ale acestui aliment cresc secretia de serotonina, ajutand la o stare de spirit mai buna.

Orezul integral

Acest aliment elibereaza progresiv energia pe care o produc carbohidratii sai, stabilizeaza vitalitatea pe durata intregii zile, evitand oboseala si aparitia stresului. Datorita vitaminelor din complexul B pe care le contine din abundenta, orezul integral are un efect calmant de lunga durata.

Citeste si:  Tinerii, angajatii cei mai stresati

Afinele

Au un gust delicios si ofera organismului procentul necesar de vitamine si minerale. Acestea intaresc sistemul imunitar si inlatura stresul si starea de oboseala.

Portocalele

Cunoscute si sub denumirea de fructe „antistres”, portocalele ajuta la imbunatatirea starii de spirit, pentru a nu ajunge la depresie.

Broccoli

Aceasta leguma este plina de vitamine, continand si un procent important de acid folic, care ajuta la combaterea anemiei si anxietatii. Consumul regulat de broccoli este indicat impotriva  senzatiei de panica si pentru indepartarea depresiilor.

Spanacul

Recunoscut pentru calitatile sale energizante, spanacul contine fier, vitamina B si K, acid folic, magneziu si calciu, care inlatura cu succes depresiile. Cu alte cuvinte, putem spune ca spanacul are un efect antistres foarte puternic.

Patrunjelul

Este un excelent antioxidant, care contine vitamina C si fier in cantitate mai mare decat spanacul. Dar stiai ca daca vei manca zilnic o salata in care adaugi o legatura de patrunjel, vei tine stresul la distanta?

Pestele

Contine cantitati apreciabile de vitamina B, fosfor si calciu, iar restul substantelor din peste produc secretia de serotonina, care ajuta la crearea unei stari de buna dispozitie.

Laptele

In afara de vitaminele B2 si B12, laptele contine antioxidanti buni pentru indepartarea radicalilor liberi, asociati stresului.

Sunatoarea

Exista mai multe ceaiuri de plante care ajuta la calmarea stresului. Una dintre plante este sunatoarea, indicata persoanelor care sufera de forme usoare sau moderate de depresie.

Cafeaua

Desi sunt mai multe opinii privind efectele cafelei asupra organismului totusi, consumata cu masura, cafeaua induce o stare de spirit mai buna, stimuleaza atentia, capacitatea de concentrare, este energizanta si, nu in ultimul rand, are un efect antistres.

Meniu antistres

Micul dejun: o portie de cereale amestecate cu nuci, alune, seminte de floarea-soarelui si migdale si un suc proaspat de portocale, morcov si mar.

Pranz: peste la gratar cu garnitura de orez brun, paine integrala, salata de varza cu suc de lamaie, o banana.
Cina: o portie de piept de pui la gratar, salata de legume (rosii, castraveti, ardei ceapa, salata verde si patrunjel), stropita cu o lingura de ulei de masline si suc proaspat de lamaie, o cana de orez cu lapte.

sursa:obiectiv.info





Adauga un comentariu