Magazin

Topul celor mai vandute masini în 2011 – FOTO

Publicat: 06 dec. 2011
1

@ Logan, Octavia si Duster sunt cele mai vandute masini in Romania, dupa primele trei trimestre din anul 2011 @ Plutonul urmator de autoturisme este format din cele mai apreciate automobile compacte din Europa, respectiv VW Golf, Ford Focus si Opel Astra

Românii au ramas fideli celor trei modele consacrate, Logan, Octavia si Duster, dupa primele trei trimestre din acest an, ultima din lista fiind, însa, într-un declin vizibil, printr-o scadere de la 749 de masini în iulie si 532 de masini în august la numai 192 de exemplare vândute în septembrie. De altfel, în cea de-a noua luna a anului, Duster s-a aflat abia pe locul 6 în preferintele publicului, pe locul 3 situându-se Renault Symbol. Plutonul urmator de autoturisme este format din cele mai apreciate automobile compacte din Europa, respectiv VW Golf, Ford Focus si Opel Astra, care, dupa ce au oscilat în vânzari si si-au schimbat între ele locurile în acest an, si-au consolidat pozitiile în fata automobilelor de clasa B, Chevrolet Aveo, Opel Corsa, Skoda Fabia si Dacia Sandero. Un alt grup compact, cu aproximativ 1.000 de automobile vândute în 9 luni, este format din alte competitoare de segment B, precum si din singurul sedan de clasa medie din partea superioara a clasamentului vânzarilor, VW Passat.

Branduri în crestere

Marcile care par a fi scapat de criza, evident într-o masura discreta, cu cresteri mici, sunt cele premium, în primul rând, Audi, BMW si Mercedes, dar mai ales Alfa Romeo, care are rezultate mai mari cu peste 300% fata de luna septembrie a anului trecut, Mini, Nissan, Mitsubishi, Kia, Skoda si Volkswagen. Toate au rezultate mai bune în septembrie, dar unele (Kia sau Skoda) înregistreaza înca pierderi fata de întreg anul trecut (9 luni). Celelalte sunt înca pe minus, dar exista sperante ca ultimul trimestru sa aduca unele ameliorari ale vânzarilor. Pe ansamblul întregii piete, scaderea ramâne mare, de aproximativ 10%, dar o valoare usor îmbunatatita fata de cea de la jumatatea anului. Dacia este una dintre marcile care au tras în jos piata, din cauza scaderilor masive din Programul „Rabla”, în care nu s-au mai înscris la fel de multi români ca anul trecut. 





Adauga un comentariu