Local

Topul in care Iasul este pe locul 3, fiind depasit doar de Bucuresti si Cluj

Publicat: 16 apr. 2015
1

Din ultimele date statistice de la Oficiul National al Registrului Comertului reiese faptul ca Iasul este in top 3 al PFA (persoanelor fizice autorizate). In judetul Iasi sunt 16.095 de astfel de firme infiintate, numarul fiind depasit doar de Bucuresti cu 31.029 si de Cluj cu 18.042. Numarul este in crestere fata de anul trecut, cand existau 13.794 de PFA cu 17.458 de membri. Cele mai multe persoane sunt cu varste cuprinse intre 30-39 de ani, cei mai tineri neavand inca suficienta experienta, iar cei mai in varsta neavand curajul sau puterea necesara pentru o astfel de incercare.

Pentru a-si deschide un astfel de PFA, iesenii sunt nevoiti sa infrunte adevarate lupte cu birocratia. Sunt necesare acte legalizate la notariat, autorizatia de la asociatiile de proprietari, in cazul in care societatea se deschide intr-un bloc si un dosar cu cateva acte de la Oficiul Registrului Comertului Teritorial (ORCT). Pentru inregistrarea in registrul comertului si autorizarea functionarii persoanei fizice autorizate, este nevoie de o cerere de verificare a disponibilitatii sau rezervarii firmei, completata cu 3 denumiri, in ordinea preferintelor, de o dovada privind plata taxei de registru, in valoare de 62 de lei in total, o cerere de inregistrare, declaratie care sa ateste ca nu se desfasoara activitate la sediul profesional, sedii secundare sau in afara acestora sau care sa ateste indeplinirea conditiilor legale de functionare din domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului si protectiei muncii, de cartea de identitate a titularului PFA, documente care sa ateste drepturile de folosinta asupra sediului, specimenul de semnatura al persoanei fizice autorizate si de dovezile privind plata taxelor legale. „Am fost la un pas sa renunt, nu mai suportam atatea drumuri si atatea cozi la care am stat. Nu as lua-o de la capat nici daca mi-ar da ei bani acum”, a spus Pavel, persoana fizica autorizata.

Dupa terminarea acestor proceduri, persoana trebuie sa mai faca o serie de drumuri la Casa Nationala de Pensii, Casa Nationala de Sanatate si la Administratia Financiara, pentru a depune declaratii, imediat dupa aceasta, dupa primul trimestru, urmand a achita lunar taxele. Singurul avantaj al unei persoane fizice autorizate este ca nu are un sef, fiind astfel propriul angajat. Acestor persoane nu le este permis sa aiba angajati, dar pot semna contracte de colaborare cu o persoana fizica, o alta PFA sau cu o societate comerciala. 





Adauga un comentariu