Sfatul medicului

Tot ce trebuie sa stii despre postura corecta in fata computerului si a laptopului

Publicat: 20 apr. 2015
7

Durerile de spate si patologiile coloanei vertebrale nu mai sunt in zilele noastre doar o marca a batranetii. Tot mai multi tineri si chiar adolescenti au probleme cu coloana vertebrala si asta din cauza timpului petrecut in fata calculatorului si a posturii incorecte. Durerile de spate, modificarile coloanei pot fi evitate daca sunt respectate cateva reguli simple.

Postura corecta la calculator

• Alegeti un scaun (inaltimea poate fi ajustabila) cu un spatar stabil si care face unghi drept cu partea pe care se sta. Aceasta trebuie sa fie tare si stabila pentru a mentine un unghi de 90 de grade intre picioare si spate. In acest fel, coloana dumneavoastra vertebrala va ramane dreapta.
• Monitorul computerului trebuie sa fie la nivelul ochilor. Aceasta va va impiedica sa va cocosati sau sa va aplecati capul.
• Picioarele trebuie sa stea pe pamant, iar laba piciorului trebuie sa fie in contact complet cu podeaua. Statul pe varfuri, purtarea de tocuri inalte sau un scaun de marime nepotrivita trebuie evitate.
• Genunchii trebuie indoiti in unghi drept.
• Umerii trebuie sa formeze un unghi drept, iar incheieturile mainilor trebuie sa fie ridicate de pe tastatura. Este important sa se ajusteze corect inaltimea scaunului si a mesei.
• Ochii trebuie sa fie la o distanta de 45 cm (18 inch) de monitorul computerului.

Tehnici care te ajuta sa-ti corectezi postura

Postura corecta cand lucrezi la laptop

In comparatie cu computerul, avantajul laptopului este numai mobilitatea si pentru a ramane sanatos trebuie sa stiti acestea:
• Trebuie folosita o tastatura externa pentru o pozitie corecta a mainii.
• Computerul ar trebui ridicat, astfel incat monitorul sa fie la nivelul ochilor.
• Asigurati-va ca folositi un scaun potrivit.

Tineti minte, coloana vertebrala va fi afectata de fiecare data cand lucrati la laptop, daca nu urmati pasii de mai sus.

Ce trebuie sa faceti pentru a avea tot timpul o postura corecta

Pentru a pastra spatele si coloana vertebrala sanatoase, este important sa respectati urmatoarele:
• Dupa o ora, o ora si jumatate, ar trebui luate pauze regulate, in timpul carora sa va intindeti, sa faceti niste exercitii fizice si sa stati drept in picioare. Persoanele inalte ar trebui sa doarma intotdeauna intr-un pat de dimensiunea potrivita. Daca patul este prea scurt, coloana vertebrala va fi afectata din cauza ghemuirii prelungite.
• Evitati ridicatul oricarei greutati pe aceeasi parte (de exemplu, un rucsac purtat intotdeauna pe lateral) a corpului. Daca purtati o geanta de mana, alternati partile corpului pe care o tineti.
• Faceti yoga pentru ameliorarea imediata a problemelor cu spatele.

Munca la birou, cauza frecventa a durerilor de coloana. Vezi cateva exercitii care te ajuta





Adauga un comentariu