Local

Toti cei care vor sa-si cumpere o masina trebuie sa stie asta! Ce se va intampla cu piata auto din Romania

Publicat: 22 sept. 2015

@ Reporterii cotidianului BUNA ZIUA IASI au facut o analiza completa a pietei auto, a posibilitatilor pe care le au romanii de a-si achizitiona un autoturism @ In randurile de mai jos, vom afla de la experti in domeniul auto, sefi de service sau dealeri, la ce trebuie sa fim atenti in momentul cand achizitionam un autoturism nou @ In timp ce masinile cu motor diesel risca sa dispara de pe soselele din Europa, specialistii anunta ca „urmatorul deceniu va fi al masinilor hibrid” @ La finalul lunii iulie, Toyota anunta ca a depasit numarul de 8 milioane de vehicule cu propulsie hibrida vândute pe plan mondial, la doar 10 luni de la atingerea pragului de 7 milioane

Romanii care vor sa-si achizitioneze o masina in aceasta perioada trebuie sa aiba mare grija la alegerea unui autoturism. In ultima perioada, tot mai multe tari din Europa, dar si Statele Unite ale Americii, impun restrictii pentru masinile cu motor diesel. Reporterii cotidianului BUNA ZIUA IASI au facut o analiza completa a pietei auto, a posibilitatilor pe care le au romanii de a-si achizitiona un autoturism. In randurile de mai jos, vom afla de la experti in domeniul auto, sefi de service sau dealeri, la ce trebuie sa fim atenti in momentul cand achizitionam un autoturism nou.

Poluarea impune restrictii de circulatie pentru masinile diesel

In primul rand, este bine de stiut ca masinile cu motor diesel risca sa dispara de pe sosele. Franta si Norvegia sunt doar doua dintre statele care au ajuns la concluzia ca autovehiculele pe motorina sunt mai poluante decât cele cu motor pe benzina. Autoritatile de la Paris au mers si mai departe. Astfel, masinile pe motorina vor circula alternativ, în functie de numarul de înmatriculare. Decizia a fost luata de primaria capitalei franceze din cauza poluarii prea mari din oras. Masura este temporara, pâna când norul de noxe se va împrastia. Cine nu o respecta primeste o amenda de 22 de euro.

În Franta, peste 80 la suta din masinile care circula pe strazi sunt diesel. S-a ajuns aici, spun specialistii, pentru ca, în urma cu câtiva ani, masinile cu motorina erau preferate de multi cumparatori. Combustibilul era mai ieftin decât benzina. În schimb, în România, cei mai multi soferi au masini pe benzina. Din cele 6 milioane de autoturisme înmatriculate la noi, doar 2,5 milioane au motor diesel. „Costurile sunt aproximativ egale, consumul pentru diesel este mai mic, dar întretinerea este mai scumpa”, spune Cristian Munteanu, specialist auto.

Scandal si in SUA, cu Volkswagen in prim-plan

Tot din cauza motoarelor diesel si a depasirii normelor de poluare, a izbucnit un scandal monstru si in Statele Unite ale Americii. Astfel, Agentia americana pentru Protectia Mediului (EPA) acuza grupul auto Volkswagen ca a instalat sisteme electronice speciale pe unele autoturisme diesel, pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii, expunând cetatenii americani la gaze poluante. Acuzatiile vizeaza 482.000 de autoturisme diesel vândute în Statele Unite începând din anul 2009. Constructorul auto german ar fi instalat un software la motoarele diesel ale unor modele Volkswagen si Audi. Potrivit autoritatilor americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel au încalcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon: modelul de Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele Beetle si Golf, precum si modelul Volkswagen Passat din 2014-2015 si modelul Audi A3. Motoarele emit oxid de nitrogen, un gaz care poate agrava boli precum astmul, sustin autoritatile americane. Grupul Volkswagen a recunoscut instalarea dispozitivului electronic care induce în eroare sistemele de masurare a noxelor, precizeaza EPA. Statul California a lansat o investigatie separata în acest caz.

Specialistii dau verdictul: „Viitorul este al masinilor hibrid”

Cu toate aceste probleme inregistrate la depasirea normelor de poluare, se naste intrebarea pertinenta, ce masina alegem? Una diesel, una pe benzina sau una hibrid. Majoritatea specialistilor din Romania si din Europa dau verdictul: „urmatorul deceniu va fi al masinilor hibrid”.

De altfel, in ultima perioada se observa o crestere semnificativa a celor care isi cumpara masini hibrid. La finalul lunii iulie, Toyota anunta ca a depasit numarul de 8 milioane de vehicule cu propulsie hibrida vândute pe plan mondial, la doar 10 luni de la atingerea pragului de 7 milioane. La aproape 18 ani de la lansarea primei masini hibride de serie, Toyota Prius, gigantul japonez a depasit pragul de 8 milioane de astfel de vehicule la finalul lunii iulie 2015. Primul milion de vehicule hibride a fost contorizat la 9 ani si 9 luni de la lansarea primului Prius. Acum, dupa înca aproape 9 ani, volumul a crescut de opt ori, Toyota si Lexus devenind cele mai cunoscute marci auto care ofera o gama de câteva zeci de modele având acest tip de propulsie. Mai mult, de la precedentul record de 7 milioane de unitati au trecut doar 10 luni, în care clientii din întreaga lume au mai cumparat un milion de hibride Toyota si Lexus. Prius ramâne cea mai cunoscuta si vânduta masina hibrid din lume, actualmente numele fiind utilizat pentru o întreaga familie de modele derivate. Practic, din cele 8 milioane de vehicule hibrid Toyota si Lexus, familia Prius contorizeaza circa 5,2 milioane de unitati, ceea ce înseamna 65% din vânzarile totale.

Ce spun principalii distribuitori din Iasi

In urmatorii ani, masinile cu motoare clasice vor deveni o legenda. „In perioada urmatoare, masinile hibrid, cele electrice si cele cu hidrogen vor detine monopolul. Mai multe tari vor impune reguli stricte in ceea ce priveste motoarele care emit noxe foarte mari, iar atunci costurile de intretinere vor fi foarte mari. Toyota si Lexus sunt lideri detasati, vanzand peste 8 milioane de modele hibrid. Deja, competitorii nostri incheie parteneriate cu noi pentru a nu mai pierde timp pentru cercetare. Clar, in viitor automobilele vor fi hibride, electrice si pe baza de hidrogen”, a declarat Gabriel Manolache, director Toyota Iasi. Desi piata autovehiculelor hibrid este in plina dezvoltare, vehiculele electrice nu par sa aiba prea mare succes la Iasi. ” In perioada urmatoare cred ca vor fi produse mai multe modele de autovehicule electrice, dar pana acum, la Iasi nu s-a vandut niciun model, cu toate ca pretul este accesibil. Dupa anul 2020, aceste modele vor fi cu siguranta cautate”, a declarat Simona Cojocariu, director Renault Iasi. Viitorul suna bine pentru acest fel de masini, iar mediul inconjurator va avea de castigat. ” Numarul masinilor hibrid, cu siguranta, va creste. Cred ca va fi un pas important catre masinile electrice in viitor, iar poluarea va scadea odata cu noile tehnologii”, a declarat Bogdan Pitigoi, manager Grup Tester Iasi.





Comentarii
  • Cica intretinerea la diesel este mult mai scumpa fata de benzina! Cu ce este mai scumpa? Amandoua motoare au turbo, injectoare etc. isi dau cu parerea toti „specialistii”!

Adauga un comentariu