News Flash:

TOTI PARINTII din Romania trebuie sa afle! Ce se va intampla cu ACTELE COPIILOR. Anuntul facut de autoritati

2 Martie 2017
3818 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6540 RON (0.0000)
USD: 4.1197 RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Ordonanta de urgenta care stabileste noi modalitati de inregistrare a nasterii copilului, printre noutati fiind termenul de 30 de zile in care trebuie finalizate demersurile, fata de 15 cat este in prezent, a fost publicata in Monitorul Oficial, anunta MAI.

Demersurile pentru inregistrarea nasterii copilului trebuie finalizate in termen de 30 de zile de la nastere, comparative cu 15 zile cat este in prezent, conform Ordonantei de urgenta nr.33/2016 publicata in Monitorul Oficial, se arata intr-un comunicat.

In situatia in care este depasit termenul de 30 de zile, procedura va continua pe cale administrativa, fara a fi aplicata procedura de inregistrare tardiva a nasterii pe cale judecatoreasca, anunta MAI.

"Astfel, inregistrarea nasterii se va face cu aprobarea primarului unitatii administrativ-teritoriale si cu avizul prealabil al serviciului public comunitar judetean de evidenta a persoanelor sau, dupa caz, al municipiului Bucuresti. In vederea inregistrarii nasterii se vor efectua, dupa caz, o serie de activitati de catre autoritatile statului (verificari in registrele de stare civila, in evidentele cazierului judiciar si in evidentele operative, luarea unor declaratii etc.).", se noteaza in comunicat.

Tot ca noutate, nu va mai fi solicitata expertiza medico-legala, obligatorie pana acum in cazul inregistrarii tardive a nasterii. Potrivit Ordonantei, aceasta poate fi solicitata acum numai daca nu exista un certificat medical constatator al nasterii.

Prevederile noului act normative se aplica si in cazul copiilor mai mari si a adultilor a caror nastere nu a fost inregistrata in registrele de stare civila.

In cazul copiilor institutionalizati in actele de identitate eliberate se va inscrie domiciliu sau resedinta la adresa instituatiei sau a centrului unde sunt institutionalizati.

“De asemenea, persoanele care sunt internate intr-o unitate sanitara pot solicita eliberarea unui nou act de identitate serviciului public comunitar de evidenta a persoanele pe raza caruia se afla instiutia sanitara ”, precizeaza reprezentantii ministerului, conform Mediafax.

Ordonanta de urgenta a fost aprobata in sedinta de Guvern din 28 iunie si face parte din seria de masuri propuse de Executiv si implementate de Ministerul Afacerilor Interne pentru debirocratizarea si simplificarea procedurilor administrative.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

modalitati demersurile monitorul oficial mai stare civila expertiza
Distribuie:  

Realitatea.net

RomaniaTV.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2018 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2039 (s) | 23 queries | Mysql time :0.057264 (s)