Eveniment-Social

Tradiții și obiceiuri ale românilor de pretutindeni, nou proiect la Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” Iași

Publicat: 24 apr. 2021
Liceul Teoretic de Informatică
Liceul Teoretic de Informatică "Grigore Moisil" Iași organizează, în cadrul proiectului transnațional "Tradiții și obiceiuri de o parte și de alta a Prutului și a românilor de pretutindeni", un atelier digital. Prima ediție a atelierului digital are tema "Învierea Domnului Hristos, bucuria sufletului"

Proiectul transnațional „Tradiții și obiceiuri de o parte și de alta a Prutului și a românilor de pretutindeni” debutează la Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” Iași. Activitatea principală a acestuia va fi desfășurarea etapei transnaționale, printr-un atelier care va avea loc pe parcursul Săptămânii Patimilor și al Învierii Domnului, în perioada 26 aprilie – 4 mai 2021

Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” Iași organizează, în cadrul proiectului transnațional „Tradiții și obiceiuri de o parte și de alta a Prutului și a românilor de pretutindeni”, un atelier digital. Prima ediție a atelierului digital are tema „Învierea Domnului Hristos, bucuria sufletului”. Proiectul a fost realizat sub coordonarea unei echipe dedicate, compusă din: prof. Floricica Morariu (coordonator proiect), prof. Lăcrămioara Tufescu (director adjunct), prof. Ines Crețu, prof. Simona Iuscinschi.

„Tradițiile hrănesc sensul existenței umane și reprezintă una dintre cele mai prețioase comori dobândite de la înaintașii noștri, care nu trebuie să fie umbrite de timpul schimbător și influențele modernității. Generațiile tinere sunt în permanentă căutare de modele identitare, valori prin care își pot contura caracterul, în încercarea lor de a afla sensul vieții. Deciziile și acțiunile acestora sunt responsabile pentru felul în care personalitatea lor se creionează. De aceea, alegerea unor modele sustenabile joacă un rol de o importanță deosebită”, arată reprezentanții Liceului de Informatică.

Scopul acestui atelier digital este implicarea elevilor și a cadrelor didactice de pe teritoriul țării și din diaspora în activități care le pot insufla valori tradiționale

Scopul acestui atelier digital este implicarea elevilor și a cadrelor didactice de pe teritoriul țării și din diaspora în activități care le pot insufla valori tradiționale. Se urmărește păstrarea identității naționale, prin cinstirea amintirii strămoșilor cu ajutorul datinilor preluate de la aceștia și conservate cu dragoste până în prezent. În cadrul atelierului, se va realiza un schimb de experiență între membrii comunității de români din jurul lumii, având ca participanți 150 de elevi ai claselor I-X, dornici să descopere și o lume diferită de cea care le este cunoscută.

Tinerii s-au înscris cu ajutorul cadrelor didactice din învățământul primar, gimnazial și liceal din România și a preoților din diaspora, prin completarea unui formular realizat în Google Forms. Participanților din România (din Iași, Oradea, Târgu-Neamț, Bihor, Caraș-Severin, Suceava) li se alătură și tineri nerăbdători să exploreze obiceiuri necunoscute din Germania, Italia și Republica Moldova. Proiectul este împărțit în trei secțiuni, corespunzătoare ciclurilor școlare: Secțiunea I – clasele I-IV, Secțiunea a II-a – clasele V-VIII și Secțiunea a III-a – clasele IX-X.

Se pot colecta culegeri din folclor, moșteniri prețioase ale bunicilor și bătrânilor satului și elemente tradiționale care le marchează copilăria

Pentru Secțiunea I, dedicată claselor I-IV, copiii din ciclul primar pot pregăti un jurnal în care să consemneze gândurile și trăirile sale asociate fiecărei zile din săptămâna premergătoare Paștelui și celor trei zile ale Sărbătorii Învierii Domnului. Se pot descrie și obiceiurile familiei lor (modalitățile prin care se realizează curățenia casei, a curților sau a sufletelor lor și onorarea amintirii celor plecați dintre noi etc.), se pot colecta culegeri din folclor, moșteniri prețioase ale bunicilor și bătrânilor satului și elemente tradiționale care le marchează copilăria. Jurnalul poate conține desene realizate de copii, fotografii, scrisori și compoziții proprii.

Elevii din ciclul gimnazial, participanți la Secțiunea a II-a pot propune povestiri din folclor, imortalizări ale unor momente alese, prezentări PowerPoint sau un album foto care cuprinde experiența lor din perioada Sărbătorilor Pascale. Liceenii pot realiza interviuri, animații și filmulețe cu obiceiuri și tradiții legate de sărbătoarea Învierii Domnului, compoziții proprii, tradiții cu care au crescut și care îi fac să se întoarcă de fiecare dată cu drag acasă.

Toate materialele copiilor vor contribui la realizarea unei Biblioteci virtuale

Activitatea principală a proiectului va fi desfășurarea etapei transnaționale, printr-un atelier care va avea loc pe parcursul „Saptămânii Patimilor” și al Învierii Domnului, în perioada 26 aprilie – 4 mai 2021. Realizările copiilor vor fi postate pe Platforma Google Classroom în Secțiunea corespunzătoare celor trei cicluri școlare. Pe parcursul desfășurării atelierului, 26 aprilie – 4 mai 2021, în fiecare seară participanții vor primi feedback și îndrumare la fiecare postare a lor și vor avea ocazia să descopere cum se sărbătorește Paștele și în alte colțuri ale lumii prin accesarea documentelor, a link-urilor atașate de organizatori.





Adauga un comentariu