News Flash:

Tramvaie de mare capacitate pe rutele 13 sau 1

4 Decembrie 2010
4302 Vizualizari | 8 Comentarii
Cinci tramvaie de mare capacitate vor fi scoase de saptamana viitoare la strada de reprezentantii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi. Este vorba de cinci tramvaie de tip Be8/8 aduse in aceasta vara din Elvetia. Vagoanele au stat pana acum in depouri, fiind necesara revizia acestora. "Sunt tramvaie cu un interior modern si intr-o stare de functionare exceptionala. Luni vor iesi la strada primele cinci vagoane din cele 10 aduse in aceasta vara de la Berna. Au un numar mare de locuri si vor fi introduse pe traseele lungi si aglomerate. Este vorba de rutele 13 sau 1. A fost nevoie sa facem revizia si le-am pus in functiune abia acum, intrucat o parte din oamenii care lucrau in sectie s-au aflat in somaj tehnic", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP Iasi.
Cele 10 vagoane second-hand fac parte din programul "Donatie de tramvaie" incheiat cu guvernul elvetian. Fabricate in 1970 si modernizate dupa 1990, tramvaiele au o capacitate de 130 locuri.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (8)

ionut  | #134235
da ..de unde donatie de tramvazie ...au scapat de rable era mai scump tenru ei sa le desfaca si sa le recicleze asa ca le-au dat la fraieri ... auzi ..donatie ... ce misto suna ...donatie faci la biserica cand cununi sau la spital si ca sa nu-ti scrie pe chitanta spaga ca e ilegal sa-ti ia bani scrie donatie!!
Corina  | #134295
Eu cred ca domnul doctor Baghiu ar avea solutia pentru ca noi toti sa circulam numai cu tramvaie noi pe care sa nu le distruga niciun vandal prin Dancu sau Canta! Baghiu primar! Baghiu primar! Baghiu primaar!
Radu C  | #134302
Ionut, este evident ca habar nu ai despre ce vorbesti, e clar ca nu cunosti absolut nimic despre subiect, insa, ca un tolomac de rumin ce esti, iti dai cu parerea. Ei, bine, simpaticule, gresesti...
edi  | #134336
Ionut are dreptate. Pentru tarile din vestul Europei e mai ieftin si mai convenabil sa "doneze" astfel de vechituri decat sa le caseze. Ei prefera sa le trimita in tari ca Romania decat sa le caseze. Transportul, care e destul de scump, este platit de romani, desigur. Iar ei scapa de gunoaie
Radu C  | #134341
Oameni buni, pricepeti pentru Dumnezeu ca bateti campii! In primul rand,tramvaiele pe care voi le numiti "vechituri" au venit la Iasi imediat dupa scoaterea lor din circulatie in orasele de provenienta (contractele de achizitie au fost negociate si semnate in timp ce vagoanele inca circulau). Motivele scoaterii lor din circulatie nu au nici cea mai mica legatura cu starea lor tehnica (de altfel, foarte buna). Spre exemplu, la Stuttgart, in 2007, au fost scoase din circulatie cele 31 de tramvaie care au venit la Iasi pentru ca s-au finalizat lucrarile la ultima linie de Stadtbahn, fiind finalizat astfel un proces inceput cu aproape 30 de ani in urma. Celor care vor sari acum cu povestea cu necesitatea trecerii la ecartament 1435 le voi spune ca nu a fost vorba de o necesitate, ci de un moft, in acea perioada a anilor '70-'80 fiind lansata moda schimbarii ecartamentului, incurajata financiar la nivel central - e o discutie mai lunga, cine e interesat poate solicita pe forumurile de specialitate dezbaterea subiectului. Concluzia actuala la Stuttgart este ca a fost o actiune care in prezent nu prea-si mai gaseste justificarea, adica au ajuns sa se intrebe singuri "pana la urma, de ce am facut asta?!" (a fost un bulgare care a generat in final o avalansa). Cele 31 de tramvaie la care s-a renuntat in 2007 si care au venit IMEDIAT la Iasi au fost modernizate in anii '90, sunt in stare excelenta (ma rog, la 3 ani de la aducere deja poarta semnele lipsei de civilizatie din orasul asta, din tara asta). Trecem mai departe: Darmstadt, 10 tramvaie aduse in 2007-2008. Scoase din circulatie pentru ca incepea livrarea de noi vagoane si preluate imediat de RATP (in cazul lor, pretul de achizitie cerut initial nu a fost deloc simbolic). Le gasiti pe 5,6 si 11 si sunt in stare foarte buna. Mai departe: 2009, Augsburg. 14 tramvaie modernizate in anii '90, preluate imediat dupa scoaterea din circulatie. Stare exceptionala din toate punctele de vedere. Motivul scoaterii din circulatie: achizitia de noi vagoane, foarte lungi (40,6m), pentru a dimensiona corespunzator capacitatea oferita la solicitari si pentru a asigura necesarul pentru o noua linie de tramvai, ce va fi inaugurata saptamana viitoare si care necesita si ea capacitate sporita de transport. Ajungem la vagoanele din articol. La Berna, persoanele in varsta, cu precadere, au solicitat insistent municipalitatii trecerea totala a parcului de tramvaie la vehicule cu podea joasa. Este unul dintre motivele achizitiei de noi vagoane. La fel ca in cazul orasului Augsburg, sunt de dimensiuni foarte mari (41,5m), conform necesarului. Mai mult, o parte a vagoanelor de generatie anterioara au fost trimise la producator pentru adaugarea unor module suplimentare, fiind astfel sporita capacitatea de transport. Peste cateva zile, reteaua de transport cu tramvaiul din Berna se reconfigureaza, odata cu darea in exploatare a doua noi rute. Este inca unul dintre motivele principale ale noilor achizitii. Revenind, insa, la cele 10 tramvaie aduse la Iasi dupa scoaterea din circulatie la Berna, acestea sunt in stare foarte buna din toate punctele de vedere si, mai mult, dpdv tehnic sunt foarte apreciate de tehnicienii de la Bernmobil, care au numai cuvinte de lauda si le regreta. Au venit la Iasi prin intermediul proiectului derulat din 2003 cu guvernul elvetian, in principal pentru a fi utilizate pentru liniile 1,3 si 13 (fiind tramvaie de mare capacitate) si pentru a asigura capacitate sporita de transport pentru zona CUG dupa reabilitarea liniei. In cazul acestor vagoane, transportul lor catre Iasi a fost finantat integral de partea elvetiana in cadrul proiectului. Ma opresc deocamdata aici, insa pricepeti pentru Dumnezeu ca sunt chestiuni de care nu aveti habar, care nu sunt deloc asa cum vi le inchipuiti sau cum le prezentati cu rea intentie. Unii dintre voi nu prea merita aceste explicatii, insa poate macar in cateva cazuri exista o sansa sa se invarta nitel rotitele de la mansarda.
ion  | #134352
Daca un tramvai "usor" a deraiat cind urca ,unul greu cind coboara,ce sa ne asteptam...???
Radu C  | #134397
Dece esti de rea credinta, mai fartate? Stii foarte bine ca a deraiat pentru ca pe sina se afla un ditai surubul de vreo 25 de cm. Tare dati dracului mai sunteti unii, nu stiu cum de aveti atata rautate inmagazinata in voi...
FLorin  | #136327
Pai da dupa ce strainii le scoate din uz ca numai fac fata ni le dau noua ca noi romanii suntem mai fraeri in loc sa faca o industrie a tramvaielor in Romania sa nu cumparam de la altii noi le distrugem...
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.3566 (s) | 22 queries | Mysql time :0.231773 (s)