News Flash:

Tramvaie de strivit calatorii

12 Aprilie 2008
5601 Vizualizari | 15 Comentarii
• Ieri, in jurul orei 14.00, in zona Podu Ros, un autobuz MAZ care venea dinspre CUG pe banda taiata in mijlocul sensului giratoriu s-a izbit de un tramvai care venea dinspre Podu de Piatra • Zeci de calatori din cele doua mijloace de transport in comun au tras o sperietura zdravana, iar patru dintre acestia au fost raniti, fiind transportati la spital • Acesta este al doilea accident grav de circulatie din ultimii doi ani, dupa cel din vara lui 2006, cand un tramvai care cobora din Copou a ramas fara frane si s-a izbit de un alt tramvai, avariind si trei masini

Traficul infernal din oras face tot mai multe victime. Ceea ce este mai grav insa se refera la faptul ca in accidentele care au loc din cauza traficului sunt implicate din ce in ce mai multe mijloace de transport in comun, iar calatorii devin victime sigure fara a putea sa faca nimic pentru a-si apara viata. Si aici contribuie din plin si neatentia soferilor din mijloacele de transport in comun. Ieri, in jurul orei 14.00, ora de varf, un autobuz MAZ plin cu calatori care venea dinspre CUG s-a izbit puternic de un tramvai care venea dinspre Podul de Piatra. Autobuzul venea tocmai pe noua banda care taie sensul giratoriu din Podu Ros, creata tocmai pentru a fluidiza traficul din zona. Soferul autobuzului nu a oprit dupa ce a parasit banda din mijlocul sensului giratoriu desi avea vizibil in fata, pe un stalp, indicatorul STOP si prin urmare nu a dat prioritate tramvaiului care venea dinspre Podu de Piatra si se ducea spre zona industriala. Astfel, autobuzul care se deplasa din directia Nicolina spre Centru a intrat frontal in partea dreapta a tramvaiului. In urma coliziunii au fost ranite patru persoane din randul calatorilor din tramvai. Un echipaj SMURD si inca doua ambulante au sosit imediat la locul impactului pentru a ingriji victimele. Trei dintre raniti au fost transportati de urgenta la spital, cel de-al patrulea prezentand doar niste zgarieturi usoare. Doua dintre victime au fost transportate la Spitalul Sf. Spiridon la Unitatea de Primire Urgente, iar cel de-al treilea la Spitalul de Neurochirurgie. Toti cei patru raniti se aflau pe scaune la momentul impactului. "Nu am avut timp sa vedem nimic pentru ca totul s-a produs extrem de repede. M-am trezit intr-o izbitura puternica, geamul s-a spart si toate cioburile au cazut pe noi", a declarat Gheorghe Lapusneanu, una din persoanele ranite in accident. Reprezentantii Politiei Rutiere au declarat ca vinovat de producerea accidentului este numai soferul autobuzului, Dumitru Angiuc, in varsta de 49 de ani, care nu a oprit la indicatorul STOP pozitionat la intrarea in rond. "Va fi numita o comisie care va ancheta acest caz. Daunele materiale se ridica la suma de aproximativ 10.000 lei. O parte din daune vor fi suportate de compania de asigurari, insa restul cheltuielilor de reparatie a mijloacelor de transport implicate in accident si despagubirile pe care le vor solicita cei raniti vor fi suportate integral de catre soferul autobuzului", a declarat Marcel Gherca, directorul Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi.

Incotro?


Acest al doilea accident in care sunt implicate mijloace de transport in comun ridica mari semne de intrebare cu privire la modul in care Regia Autonoma de Transport Public Iasi asigura siguranta calatorilor. Reamintim ca in vara anului 2006, un alt accident in care au fost implicate doua tramvaie a facut victime in randul calatorilor. Astfel, in intersectia de la Colegiul National, tramvaiul 330, care circula pe traseul 13, Copou - Tatarasi, a lovit in plin tramvaiul 331, care circula pe traseul 1. Tramvaiul 330 venea de la Fundatie si a ramas fara frane, lucru confirmat de faptul ca pana la impact a lovit trei autoturisme aflate in trafic. Trei oameni au fost atunci internati de urgenta in spital, trei tramvaie distruse, trei autoturisme avariate si un numar mare de oameni speriati si aflati in stare de soc. Acesta este bilantul accidentului petrecut in jurul orei 19.00, in plin centru al orasului Iasi. Din impact, tramvaiul 331 a intrat in intersectia de la blocul Tarom si a lovit frontal vagonul 128, care venea dinspre Piata Unirii. Din accident au rezultat trei victime, una dintre acestea fiind vatmanul tramvaiului 330, cel care a provocat accidentul. In urma expertizei tehnice dispuse de procurorul care a anchetat cazul, s-a ajuns la concluzia ca tramvaiul care cobora dinspre Copou avea probleme la sistemul de franare, adica doua suruburi din acest sistem s-au fisurat din cauza uzurii excesive. Cele doua evenimente rutiere ar putea sa nasca din nou discutii cu privire la necesitatea infiintarii unei benzi speciale pentru mijloacele de transport in comun, asa cum se intampla in majoritatea oraselor europene.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

incotro
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (15)

cristi  | #33545
Cereti daune materiale dragi calatori accidentati. Oare RATC are calatori asigurati?
relu  | #33546
taierea sensului giratoriu fara semaforizare a fost cea mai mare gogomanie posibila facuta de ai nostri scumpi conducatori
Locul ala e sinucidere curata fratilooooooorrrr
Nu ne aude chiar nimeni?????
Dascalu Paul  | #33547
Eu am inteles faptul ca din cauza a 2 suruburi uzate ,frana tramvaiului 13 care venea din Copou , a cedat si tramvaiul nu a mai putut fi oprit. Dar de ce suruburile uzate au mai fost inca folosite si de ce nu au fost verificate si inlocuite? Cine trebuia sa se ocupe de aceste verificari si inlocuiri? Nu am inteles de ce autobuzul MAZ care venea de la CUG nu a fost oprit la semnul indicator de STOP de la incrucisarea liniilor de circulatie a tramvaiului nr. 5 care venea din Podul de Piatra , cu linia de circulatie a autobuzelor care vin de la CUG spre Piata Palatului. Ce soferul MAZ-ului nu cunoaste semnele de circulatie? Ce a facut soferul daca a vazut semnul sau tramvaiul 5 ? Trebuia sa puna frina ca sa opreasca autobuzul ,deoarece tramvaiul a avut prioitate.Probabil ca soferul vorbea cu cineva ( vreun calator) sau dadea bilete de nu a vazut semnul de STOP si nici tramvaiul. Dar nu a mai circulat pe aici niciodata ? Sunt alarmat pentru ca mai circul si eu cu mijloacele de transport in comun si se putea intimpla oricui sa fie in acele mijloace de transport in comun sau chiar in automobilele lovite. Trebuie mai multa constiinta si mai multa atentie din partea participantilor la trafic ! Speram sa nu se mai repete accidentele, caci astfel nu se mai urca nici un calator in mijloacele de transport in comun si va veti pierde painea cei responsabili pentru neglijenta domniilor voastre . Atentie mare !!!
samariteanul  | #33548
Tramvaiul are indicatorul STOP la intrarea in intersectie, autobuzul la fel, deci prin urmare autobuzul avea prioritate, la semne egale se aplica regula prioritatii de dreapta, insa mai este un aspect care nu e de neglijat daca tramvaiul ar fi oprit la indicatorul STOP impactul nu ar fi avut loc, pentru ca ar fi avut timp sa sesizeze faptul ca autobuzul nu da semne sa opreasca, distanta de la indicator si pana la centrul intersectiei e mica aproximativ 15-20 metri, deci in concluzie tramvaiul nu a oprit deloc acolo, daca ar fi oprit punerea in miscare a acestuia facandu-se mai greoaie i-ar fi dat suficient timp vatmanului sa prevada iminenta impactlui dar cum acestia nu o fac de regula iata si urmarile( in spiritul conducerii preventive de care ar trebui sa tina cont aceasta categorie de soferi-conductori ar trebuie sa se asigure chiar daca se circula pe un drum prioritar, pentru ca sa nu uitam raspunderea care apasa pe umerii acestora este destul de mare,una e sa transporti cartofi si alta e sa transporti OAMENI si cum am auzit pe la radio un slogan"Conduceti cu atentie orice greseala la volan poate transforma in victima propria familie)si cu aceasta cred ca am spus totul.
cetatean  | #33549
Intradevar mijloacele de transport in comun sunt un adevarat pericol pentru populatie, te urci in ele si nu stii sigur daca ajungi intreg la destinatie. Aglomeratia, lipsa de atentie a soferilor duce la mutilarea oamenilor. Au fost mai multe cazuri in care soferii de mijloace in comun au fost implicati in acidente soldate cu victime, cele 2 cazuri relatate mai sus , cazul de la Hala Centrala unde un microbuz al societatii de transport in comun s-a angajat in depasirea unui Logan si din " perspicacitatea" soferului a acidentat oameni lasandu-i infirmi pe viata si s-a ales o cetata completa asupra cazului , trebuie tras un semnal de atentie asupra soferilor de mijloace in comun pentru ca in majoritatea cazurilor circula nerespectnad cele mai uzuale reguli de circulatie.
teo  | #33550
veniti sa vedeti cum au bulversat traficul pe N.Iorga in dreptul pasajului auto care intra in Galat.De cand au introdus semafoare,au perturbat tot traficul in zona.....era mult mai bine fara semafoare.....
Eu  | #33551
Soferii de pe autobuze sunt majoritatea (sau macar o parte din ei) niste catastrofe la volan. Odata ce se tamponeaza ei intre ei in garaj, in timp ce incearca sa-si parcheze autobuzele, nu e de mirare ce se intampla pe strazi. Deh, soferii buni lucreaza la particulari pe bani mai multi, iar la RATP au ramas incepatorii si catastrofele. Nu mai spun ca prin oras nu prea dau prioritate, cand ies din statie (alveola) intra direct pe banda 2, desi au loc sa se incadreze pe prima banda, unde au prioritate la iesire, etc. Asa ca, sa nu ne mai miram...
marius p.  | #33552
de ce tramvaie de strivit calatorii si nu autobuze de strivit calatorii? vad ca spuneti ca soferul autobuzului e de vina, nu vatmanul? si ce fel de titlu e asta? unde sti facut scoala, domnilor?
vali  | #33553
Vor mai fi daca nu se iau masuri an aceasta REGIE CA salarii mizere , conditii de munca , munca stresanta ,oameni fara experienta ,munca fara repaos ,ETC ,
calator  | #33554
poate ca vina a fost a soferului,poate vreun dobitoc avrut atunci bilet,dar marea intrebare este de ce la ora 14 pe acele benzi nu era nimeni de la circulatie?si vatmanul are o parte din vina ,ce el nu e profesionist?chiar nu si-a dat seama ca ar putea intra in coliziune cu autobuzul?ar mai trebui sa se controleze si cate zile lucreaza un sofer fara liber si din tura de dupa amiaza imediat a doua zi dimineata.
iesean  | #33555
Gata, chiar nu intelege nimeni ca s-a terminat epoca de aur a cai ferate in oras ?
CALE FERATA IN ORAS = STRAZI DISTRUSE DIN 3 IN 3 ANI SI MULTI BANI ELECTORALI DE ARUNCAT IN BUZUNARE OBSCURE SI IN CIINI !
vasile  | #33556
Toate daunele si despagubirile trebuiesc obligatoriu platite de RATP deoarece are calitatea de angajator si exploatator al resurselor umane si materiale.Cum si-au selectat salariatii si in ce regim ii exploateaza nu e treaba calatorilor.calatori lezati,aparati-va dreptul!
Anonim  | #33557
<script>alert(`x`);</script>
Dascalu Paul  | #33558
Pentru Samariteanul. Nu aveti dreptate.La STOP-ul pentru tramvai este o statie de tramvai pentru calatori.Apoi urmeaza o trecere de pietoni la care tramvaiul cedeaza trecerea.Urmeaza o strada care vine din centrul civic si merge spre CUG, care are prioritate, din cauza semnului de STOP pe care il are tramvaiul. Trecind de aceasta strada tramvaiul in mers are prioritate fata de autobuzele care vin de la CUGpe a doua srtada si merg spre Centrul Civic, din cauza faptului ca este semnul de STOP pentru autobuze. Deci autobuzul MAZ trebuia sa opreasca si sa cedeze trecerea tramvaiului . Concluzia : Conducatorul autobuzui MAZ este vinovat si responsabil pentru producerea accidentului cu victime si distrugeri.
Dascalu Paul  | #33559
Corectare: CUG pe a doua strada.
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1700 (s) | 22 queries | Mysql time :0.027419 (s)