News Flash:

Tramvaie poloneze pe strazile din Iasi. Saisprezece mijloace de transport pot fi aduse in curand, in municipiu - FOTO

17 Iulie 2019
2860 Vizualizari | 9 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.7274 RON (0.0000)
USD: 4.2656 RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
tramvai PESA3

• O firma din Polonia ar putea livra in curand, la Iasi, mai multe mijloace de transport moderne • Procedura este derulata de Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, valoarea acesteia fiind de cateva zeci de milioane de euro

Pe strazile din municipiul Iasi ar urma sa circule mai multe mijloace de transport in comun fabricate in Polonia. Asta daca oferta unei societati din Polonia va fi acceptata de autoritatile romane la licitatia privind achizitionarea a 16 tramvaie cu lungimea de circa 30 de metri destinate transportului public din municipiul Iasi.

Oferta producatorului polonez PESA Bydgoszcz a fost singura la procedura derulata de Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice. Valoarea totala estimata a contractului este 184 milioane lei (aproximativ 38,73 milioane de euro), adica maxim circa 2,42 milioane de euro pentru fiecare tramvai. Durata contractului este de 24 de luni, din care perioada de livrare de opt luni. Cele 16 tramvaie sunt destinate rutelor 1, 13, 3, 7 si 8. Procedura de achizitie se bazeaza tot pe obtinerea fondurilor necesare prin Programul Operational Regional - Axa 4.1.

"Tot prin intermediul unei licitatii organizate de Ministerul Dezvoltarii Regionale si cu termen de depunere a ofertelor miercuri, 17 iulie, la Iasi ar urma sa ajunga 24 de autobuze electrice cu lungimea de 10 metri. Procedura implica achizitia a 70 de astfel de mijloace de transport, valoarea totala a achizitiei ridicându-se la aproape 160 de milioane de lei. În program sunt incluse patru autoritati publice din tara: Iasi (54,5 milioane lei), judetul Neamt (21 autobuze, 48,1 milioane lei), Mures (15 autobuze, 34,4 milioane lei) si Tulcea (10 autobuze, 22,8 milioane lei). Conform caietului de sarcini, cele 24 de autobuze electrice vor fi folosite în transportul public local pe rutele 42 Copou - CUG (14) si 52 Piata Alexandru cel Bun - pasaj Octav Bancila - Copou (10). Autobuzele vor beneficia de 24 statii de încarcare lenta si 7 statii de încarcare rapida în depouri si la capete de traseu", au aratat autoritatile implicate in proiect.

Ministerul Dezvoltarii Regionale organizeaza în aceasta perioada si o alta procedura de licitatie, de data aceasta pentru 20 de autobuze electrice de 12 metri, mijloacele de transport urmând sa deserveasca rutele 28 (Triumf - Podu Ros - Mircea cel Batrân - Dacia) si 36 (Dacia - Gara - Copou - Breazu). Firmele interesate pot depune oferte pâna pe 29 iulie. Valoarea proiectului de achizitie a celor 20 de autobuze electrice cu lungimea de 12 metri este de 50.000.000 de lei, la care se adauga sase statii de încarcare rapida (3.000.000 de lei) si 20 de statii de încarcare lenta (2.000.000 de lei.

Vezi si: Mai multe autobuze si tramvaie scoase pe traseele din Iasi

"În ceea ce priveste proiectele gestionate de municipalitate prin Programul Operational Regional - Axa 4.1, pe 7 iunie a avut loc deschiderea ofertelor în cadrul licitatiei care vizeaza reabilitarea infrastructurii de tramvai Iasi – Dancu, reabilitarea podului Ciurchi II. Procedura de achizitie publica a atras o singura oferta, din partea asocierii Mari Vila Com SRL Bucuresti - Conest SA Iasi. Durata proiectului ce tine de reabilitarea infrastructurii de tramvai Iasi – Dancu este de 36 de luni, iar valoarea sa totala este de 104 milioane lei. Licitatia organizata în Sistemul Electronic de Achizitii Publice prevede doar executarea lucrarilor de constructii, fara achizitia a patru tramvaie dedicate pentru acest traseu, si are o prevedere bugetara de 45 de milioane de lei", au mai aratat reprezentantii municipalitatii iesene.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

Galerie Foto

tramvai_nou_model_gt4m
transport comun polonia tramvaie noi pesa bydgoszcz ministerul
Distribuie:  

Realitatea.net

RomaniaTV.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (9)

Roman  | #707621
Le put si ăstora tramvaiele românești moderne, mai ieftine si mai de-aproape, produse de ASTRA Arad...
Dorin  |  #707633
Astra Arad nu a dorit sa participe la licitatie
Sandokan  |  #707643
De ce oare ???
Roman  |  #707672
N-aveau rubrică in actele contabile pentru șpagă!...
Prometheus  | #707670
Liniile de tramvai din Iasi au ecartamentul de 1000 mm.
Ecartamentul normal este de 1432 mm si cred ca asta este unul din motive ca Astra Vagoane Arad nu a participat la licitatie aceasta si poate ca nu faceau fata comenzilor deoarece acum au comenzi pentru orasele mari din Transilvania si Galatiul, in plus daca au pus cei de la MDAP conditii ca primaria Bucurestiului, in caietul de sarcini sa aiba o anumita cifra de afaceri nu se incadreaza.
Dar poate domnul primar se intereseaza de la omologul lui din Cluj cei cu aceste tramvaie poloneze si dupa aceea sa le atraga atentia celor de la MDRAP ca tramvaiele firmei din Polonia - Pesa au defectiuni constatate de Clujeni dupa ce aceasta firma a castigat o licitatie in Cluj si din comanda de 12 tramvaie au fost luate numai 4 restul refuzate.
Prometheus  |  #707671
Poate ne trezim si noi cu tramvaie care mai mult vor sta in depou (pentru ca vor fi defecte) decat sa circule prin oras.
O mare surpriza este pretul de achizitie 2,2 milioane de euro tramvaiul in contextul cand la licitatia de la Cluj pretul de adjudecare a fost putin peste 1,5 milioane si au fost discutii ca pretul a fost mult mai mare decat cel real.
Deci care este adevarul, cumva pretul mai mare este spaga pentru cine organizeaza licitatia?
Sapati baieti ca s-ar putea sa gasiti ceva interesant
Spoitoru  | #707757
Si poate ne trezim iarasi cu noile si elegantele tramvaie facute loc de joaca pentru copilasii de la Arte, boite cu "opere de arta plastica" in toate culorile, ca reclame ale unui perpetuu circ ambulant: CTP. Ce se vede in foto e destul (desi putea lipsi), dar OPRITI-VA la atat!
Prometheus  | #707766
Tramvaiul la care faci remarca este cea mai mare teapa trasa de Nichita si cei de la RATP, adica o parte din cei ce conduc CATP azi deoarece pentru niste camerte video, si niste plastic si cu un finisaj grosier asa zisa modernizare a costat peste 500 de mii de euro.
Asta da teapa trasa Iesenilor
anonimovici  | #707767
Multe comentarii aici facute din necunoastere:
1. E vorba de tramvaiele de 30 m. Astra nu are asa ceva. Probabil ca vor participa la cealalta licitatie ,aia pentru tramvaiele de 26-27 m ,unde Imperio se incadreaza perfect.
2. Ecartamantul n-are nicio treaba. Toate marile firme producatoare de profil fac garnituri si pentru 1000m. Ba chiar pentru 900mm(Linz ,Lisabona). Imperio de la Astra ,pe 1000mm, circula bine mersi la Arad. Pesa au deja experienta cu ecartamentul metric , avand trimise vreo 30 de tramvaie in Sofia(1009mm) , Lodz, Torun si alte orase.
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2019 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1595 (s) | 21 queries | Mysql time :0.016591 (s)