Eveniment-Social

Tramvaiele Be 8/8 circula din nou pe Copou

Publicat: 19 apr. 2011
1

@ Tramvaiele Be 8/8 au aparut din nou pe Copou @ Acestea au fost retrase dupa ce unul dintre vagoanele aduse anul trecut, din Berna, a fost implicat in groaznicul accident de acum o luna @ Vagonul a spulberat atunci 6 masini si un autobuz, un om murind, iar alte 7 persoane ajungand la spital @ Sefii Regiei Autonome de Transport Public sustin ca au verificat vagoanele dupa producerea accidentului, iar acestea sunt sigure

La nici o luna de la groaznicul accident din Fundatie, cand un tramvai Be8/8 a omorat un om si a bagat alti sapte in spital, sefii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) au decis sa introduca tramvaiele de acest model din nou pe Copou. Si asta desi expertiza tehnica in cazul vagonului ucigas nu a fost finalizata. Sefii RATP spun ca acestea au fost verificate din nou, dupa producerea accidentului, si nu inregistreaza nici o defectiune.
Ieri, la strada, au iesit tramvaiele 161 pe traseul 3, iar 162 si 165 au transportat calatori pe traseul 13, Copou Tatarasi Tudor Vladimirescu – Copou. Ultimul dintre vagoane a fost retras la depou dupa ora 10.00. „Tramvaiele sunt sigure si nu avem nici un motiv sa nu le scoatem la strada. Ele au fost verificate dupa accident. In plus au fost vazute si de expertii din Elvetia care au fost la Iasi. Mai mult, dupa accident ele au mers pe panta din Padurii, care este mult mai abrupta decat cea din Copou. In Elvetia aceste tramvaie au circulat pe pante si mai abrupte si nu au avut nici un incident”, a declarat Maricel Gherca, directorul RATP.

Rezultatele anchetei, dupa Paste

Pe 21 martie, data tragicului accident, tramvaiele Be 8/8 au fost retrase de pe Copou, drept masura de precautie pentru prevenirea unor eventuale incidente. Ele au fost inlocuite cu tramvaie de tip GT4, aduse din Germania. Mai mult, tot atunci s-a impus ca limita de coborare a mijloacelor de transport sa fie de 20 kilometri pe ora.
Primele rezultate oficiale ale ancheteie tehnice efectuate in cazul tramvaiului ucigas vor fi facute publice dupa Paste, respectiv pe 3 mai. Atunci, comisia de experti, condusa de dr. ing. Dionisie Lefter, va prezenta concluziile testelor efectuate cu tramvaiele in Canta si pe Copou. Sambata, expertii au verificat de mai multe ori sistemele de franare ale tramvaielor, in special intre Casa Universitarilor si statuia lui Mihai Eminescu din Fundatie. Si starea sinelor a fost controlata de specialisti, pentru a vedea daca aceasta putea fi una dintre cauzele care au dus la producerea accidentului din Copou. Expertii au constatat ca pe unele portiuni ecartamentul era mai lat cu 7 milimetri, iar la imbinarile dintre linii exista denivelari. Conform lor insa, acestea nu puteau sa provoace un accident de genul celui produs pe 21 martie. Si asta pentru ca la un ecartament de 1.000 milimetri, asa cum este la Iasi, neregulile ar aparea daca s-ar inregistra o toleranta mai mare de 20 milimetri, adica daca ecartamentul pe unele portiuni ar depasi 1.020 milimetri.
Reamintim ca, pana acum, anchetatorii au gasit un singur vinovat pentru producerea accidentului din Copou: vatmanul Cristian Diaconu. Dupa finalizarea expertizei tehnice, elaborata acum de a doua echipa de specialisti, este posibil ca procurorii care investigheaza cazul sa dispuna si efectuarea unei expertize criminalistice.





Adauga un comentariu