News Flash:

Tramvaiele defecte stau doua saptamani in depou

15 Mai 2002
781 Vizualizari | 0 Comentarii
•Acest fapt este determinat de lipsa banilor

De fiecare data cand un tramvai se defecteaza si se retrage in depou, se stie ca acesta va fi scos pe traseu abia dupa doua saptamani. Acest lucru se intampla deoarece Regia de Transport in Comun nu mai poate face fata cheltuielilor de reparatii ale mijloacelor de transport. Desi sumele de bani alocate reparatiilor sunt din ce in ce mai mari, din punctul de vedere al valorii, reparatiile efectuate sunt din ce in ce mai putine. Aceasta se explica prin faptul ca preturile la piese de schimb sunt in crestere, iar fondurile pe care le aloca Regia pentru reparatii sunt insuficiente. In primul trimestru al anului curent, s-au cheltuit 126 milioane de lei pentru reparatii la autobuze, 133 milioane de lei pentru tramvaie si 438 milioane de lei pentru troleibuze. De asemenea, in primele doua luni ale anului curent, sume mari de bani au fost alocate procurarii de carburanti si a uleiurilor pentru motor. Valoarea totala investita pentru procurarea acestora se ridica la 5.646 miliarde de lei.
La aceasta se adauga si cheltuielile pentru anvelope, nefiind nici acestea de neglijat, fiind cheltuite 422 de milioane de lei. Deoarece parcul este in faza avansata de imbatranire, majoritatea mijloacelor de transport ar trebui sa fie casate. Din pacate, Regia nu poarte asigura achizitionarea de mijloace noi de transport si de aceea recurge la singura solutie viabila - repararea celor deja existente. Cele mai intalnite probleme constau in defectiunile cauzate de starea proasta a carosabilului, la care se adauga cele inerente starii de degradare a autovehiculelor. In prezent, RATC are in dotare mijloace de transport cu o vechime ce depaseste 30 de ani. Daca ar fi sa ne gandim ca durata de viata a unui troleibuz este de 8 ani, iar a unui tramvai, de 14 ani, ne vom putea da cu usurinta seama de starea reala in care sunt mijloacele de transport.
Acest lucru se intampla din cauza lipsei de interes din partea edililor, care au neglijat starea transportului public de calatori. Mai mult decat atat, in ultima vreme, cresterea numarului de maxi-taxi a dat o lovitura grea RATC-ului, fapt ce a dus la reducerea numarului de calatori. Desi preturile la toate utilitatile a crescut, costul biletelor a ramas la acelasi nivel de mai bine de jumatate de an. Ramane sa vedem ce se va intampla dupa ce se va produce divizarea Regiei.
Doriana SAMATARU
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1266 (s) | 22 queries | Mysql time :0.013548 (s)