News Flash:

Tramvaiele si autobuzele vor ingheta in depou

13 Aprilie 2007
2445 Vizualizari | 5 Comentarii
Tramvaiele si autobuzele vor ingheta in depou
• Din cauza datoriilor la bugetul de stat, saptamana viitoare Regia Autonoma de Transport Public va ramane fara autorizatie de transport • Acest lucru va fi decis de catre Comisia de autorizare a transportatorilor de pe langa prefectura • "Nu exista cale de intoarcere in ceea ce priveste respectarea legii", a spus prefectul Nicusor Paduraru • "Nu stiu care ar fi solutia cu datoriile. Noi putem sa le platim, dar in 20-30 de ani", a spus Maricel Gherca, directorul RATP


Datoriile Regiei Autonome de Transport Public (RATP) pot duce la pierderea autorizatiei de transport. Asta este concluzia la care au ajuns ieri membrii Comisiei de autorizare a transportatorilor de pe langa prefectura. Lucrarile Comisiei au fost conduse chiar de catre prefectul Nicusor Paduraru. "Nu exista cale de intoarcere in ceea ce priveste respectarea legii. Actionarii majoritari ai RATP, respectiv Consiliul Local, trebuie sa gaseasca solutii pentru plata datoriilor. Lunea viitoare se vor intalni reprezentantii Directiei de Finante cu sefii RATP pentru a analiza situatia financiara", a spus Nicusor Paduraru. Acesta a mai adaugat ca a doua zi, adica marti, 17 aprilie, Comisia de autorizare se va intruni din nou in sedinta extraordinara pentru a decide soarta RATP. Cel mai probabil, cu aceasta ocazie Comisia va suspenda autorizatia de transport a Regiei iar tramvaiele si autobuzele vor mai putea circula maximum trei luni pana cand unitatea isi va plati datoriile pe care le are la bugetul statului.

Situatia financiara

Regia indeplineste aproape toate conditiile necesare acordarii autorizatiei de transport, cu exceptia faptului ca are datorii la bugetul de stat, debite care nu trebuie sa fie mai vechi de trei luni de zile. Un control efectuat de Directia Generala a Finantelor Publice a Judetului Iasi in urma cu o saptamana de zile a stabilit o noua suma de bani pe care Regia trebuie sa o plateasca, in caz contrar putand pierde autorizatia de transport persoane. Finantele au blocat toate conturile RATP Iasi si au pus sechestru pe toate activele, in cuantumul datoriilor la Bugetul Consolidat al Statului. Conform ultimelor date, datoriile Regiei au ajuns la 400 miliarde lei (40 milioane RON). La ultimul control efectuat de catre finantisti, datoriile au fost majorate cu 56 miliarde lei (5,6 milioane RON), suma de bani care reprezinta accesorii, adica penalitati si dobanzi la plata datoriei. Restantele RATP Iasi sunt mult mai mari de trei luni de zile, o mare parte din debit reprezentand datorii istorice, preluate si de la SC Autobuzul SA Iasi, unitate economica care a fuzionat cu Regia Autonoma de Transport Electric in Comun (RATEC). In acest moment, unitatea economica are sechestre pe toate cladirile si patrimoniul RATP. Asta nu schimba cu nimic datele problemei, deoarece acest patrimoniu nu apartine RATP, ci Consiliului Local al Municipiului Iasi. Aproape tot patrimoniu se afla fie in domeniul public al CL, fie in domeniul privat al CL. RATP detine unele obiecte de inventar, calculatoare si alte dotari, dar care nu pot nici pe departe sa acopere datoria catre Bugetul de Stat, iar sechestrele nu pot fi executate silit pentru a recupera datoria. "Nu stiu care ar fi solutia cu datoriile. Noi putem sa le platim, dar in 20-30 de ani. Asta prin programul de restructurare care a fost semnat si care face parte si din acordul cu Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare. Ar trebui sa reducem anul acesta cu 5 la suta costurile, la anul cu inca 5 si apoi inca 5 la suta. Mai trebuie sa transformam Regia de Transport in Societate Comerciala. Momentan, in ceea ce priveste autorizatia, voi face exact ce au facut operatorii privati. Daca ei au lucrat pe langa lege inseamna ca acelasi lucru il fac si eu. Noua ne lipseste o singura conditie, cea legata de datoriile la stat care nu sunt de azi sau de ieri, sunt datorii vechi si care au crescut continuu", a sustinut Maricel Gherca, directorul Regiei Autonome de Transport Public.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

situatia financiara
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (5)

de la Depou...  | #11173
Aduceti cateva paturi , sa acoperim tramvaiele !


Gicca - de la Scularie !
un iesean  | #11174
pai bine ca au avut bani sa finanteze clubul de fotbal,sa se FALIMENTEZE si gata,sa vina un intreprinzator sau mai multi privati - cum ar fi Prodan sau chiar sefii de la MINUBUS etc - sa cumpere acesta regie si asa primaria va scapa de o gaura in buget,eu cred ca ar fi mai bine sa se privatizeze,dar nu cred, ca ramane Nichita fara posibilitatea de a mai da tunuri - de vandut Clubul de fotbal, RATC - dar astea is jucariile lui Nichita sau ma insel ?
adrian  | #11175
Problemele la aceasta regie sunt destul de vechi,aceste datorii acumulandu-se in ultimii zece ani.In aceasta perioada totul a mers haotic iar cei responsabili practic nu au facut nimic.Increngatura de neamuri de la RATP cat si lipsa unei politici economice adecvate au dus aceasta regie la faliment.
Cred ca este foarte interesant -iar cei de la Ziua de Iasi o pot face,daca o vor dori-de a vedea aceasta increngatura de neamuri de la RATP incepand cu liderii de sindicat si terminand cu maistrii.
io  | #11176
prodan hotoman?
gabi petcu  | #11177
In loc sa dea prime la angajati, de cate 2 mil de lei, mai bine isi plateau o parte din datorii si tot asa..........De ce un srl, nu are voie sa faca grafic de esalonare a datoriilor, pana la sfarsitul anului ? iar ei vor pe 20 ani?Sa fie desfiintati! RUSINE!
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1282 (s) | 22 queries | Mysql time :0.014024 (s)