News Flash:

Tramvaiele veterane, scoase la pensie

22 Iulie 2009
1047 Vizualizari | 2 Comentarii
Tramvaiele veterane scoase la pensie
• Fiscul va scoate la vanzare veteranele transportului public in comun pentru a acoperi datoriile RATP • Pretul pentru cele 37 de tramvaie care au in total la bord peste 48 milioane kilometri este de aproape 690 mii lei


Cele mai vechi tramvaie de la Regia Autonoma de Transport Public (RATP) vor fi scoase la pensie. Directia Generala a Finantelor Publice Judetene (DGFPJ) Iasi a ochit 37 de tramvaie din patrimoniul Regiei pentru a le vinde si a-si acoperi pierderile astronomice cu care se confrunta de ani de zile. Pentru fiecare dintre tramvaiele Tatra, Finantele cer nu mai putin de 18 mii lei, suma totala estimata pentru prima licitatia organizata pe 4 august trecand de 689 mii lei. Reprezentantii Finantelor sustin ca transportul public nu va fi afectat de aceasta noua masura luata pentru acoperirea celor aproape 79 milioane lei, datorii la bugetul statului, dintre care cele mai multe penalizari si accesorii. "Este prima licitatie pentru cele 37 de tramvaie. Acestea erau in conservare, nu circulau, erau uzate fizic si moral. Se pot inscrie la licitatie atat persoanele fizice, cat si cele juridice", a explicat Maria Taran, purtatorul de cuvant al DGFPJ Iasi. In cea mai fericita varianta, la prima licitatie se va gasi un cumparator care le va vinde mai departe la fier vechi. In cazul in care nu vor fi vandute la prima licitatie, pretul se va reduce cu maxim 25 la suta din pretul de pornire. Dupa cum sustin reprezentantii RATP, tramvaiele au peste 1,3 milioane kilometri la bord fiecare si au o vechime de aproape 30 de ani. "Tramvaiele sunt fabricate in anii `80, cantaresc de la 14 la 26 tone si au fost rulate in jur de 1,3 milioane kilometri", a explicat Maricel Gherca, directorul RATP Iasi. Razboiul dintre cele doua parti a inceput de la sfarsitul anului 2007, cand vechea conducere a Finantelor s-a incapatanat sa vanda bunurile Regiei. Prima data au fost scoase la vanzare 36 de autobuze care, la pretul cerut atunci de Finante, nu reuseau sa acopere nici macar unu la suta din valoarea datoriilor acumulate in timp de RATP. Majoritatea licitatiilor pentru bunurile RATP au esuat, iar datoriile institutiei au crescut fulminant.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (2)

rica  | #74983
Mai rau de atat nu se poate.
Lucrarile ce se fac in Iasi pentru liniile de tramvai ce sunt predestinate ecartamentului ingust.
Daca acum "importam" second-handuri cu encartament ingust, in 20 de ani bagam iar iasul in santier sa modificam liniile pentru ca nu se va mai fabrica in vest nici un tramvai cu ecartament ingust ? Nu te gandesti cu viziune pentru 100 sau 50 de ani, dar macar pentru 20 de ani de acum incolo....nu pot sa cred... e rautate flamanda dupa banii cetateanului.
dorina teapa  | #74984
ce dobitoci cei de la finante!!!cine sa cumpere tramvaie...pe ce sa ruleze pe aer?? Calea de rulare e doar a celor de la RATP... sau poate sefii de la finante-s mina in mina cu smecherii de la RATP.. ca de ar fi vrut intradevar sa vinda ceva de acolo ar fi pus sechestru pe Cladirea RATP de la Gara care s-ar vi vindut cu siguranta!!!
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2754 (s) | 22 queries | Mysql time :0.153781 (s)

loading...