Eveniment-Social

Tramvaiul modernizat este tinut in depou! Vatmanii nu sunt pregatiti sa-l conduca

Publicat: 02 iul. 2013
1

@ Dezamagire pentru iesenii care folosesc transportul public! @ Tramvaiul de jumatate de milion de euro, care a fost lansat saptamana trecuta in prezenta a zeci de politicieni si oameni de afaceri, nu a fost pus la dispozitia calatorilor@Mijlocul de transport a fost bagat in depoul RATP de la Gara imediat dupa lansare

Pana acum, singurii oameni care s-au putut bucura de plimbarea cu tramvaiul modernizat au fost politicienii orasului si cativa angajati ai regiei locale de transport. Conducerea RATP spune ca tramvaiul va fi scos la strada abia dupa ce vatmanii vor invata cum functioneaza vagonul electric si se vor obisnui cu el. „Vagonul este un prototip, nu este ca atunci cand cumperi o masina in serie. La prototip este necesara o pregatire a personalului de bord si de mentenanta, pentru ca nu putem fi prinsi pe picior gresit in caz ca se intampla ceva, iar noi sa nu stim ce sa facem. Pana sa bagi un vehicul in productia de serie, trebuie sa circuli mii de kilometri pentru testari„, spune Adrian Mihai, purtator de cuvant RATP Iasi. Doi angajati ai regiei au fost alesi pana acum sa conduca vagonul, dar conducerea spune ca mai este nevoie si de alti oameni. Una dintre principalele dificultati intampinate de vatmani la tramvaiul modernizat este ghidajul prin camere si monitoare video, in locul celui clasic cu oglinzi. „Vatmanul, dupa 10 ani de condus in aceleasi conditii, trebuie sa se adapteze cu noul sistem de monitorizare a traficului”, a mai spus oficialul RATP. Iesenii nu stiu cand vor avea ocazia sa se plimbe cu noul tramvai, insa conducerea regiei de transport promite ca vagonul va fi pus la dispozitia calatorilor imediat ce vatmanii vor fi suficient de pregatiti. „De la lansare nu am mai scos pe traseu tarmvaiul si inca nu stim cand acesta va intra in circulatia normala. Pentru inceput, acesta va circula in afara orelor de varf, pentru a vedea cum se comporta vatmanii. In procedeul standard de lucru, pentru orice vagon nou sunt necesare 40 de ore in care vatmanul trebuie sa se obisnuiasca cu vehiculul si abia apoi acesta este deservit calatorilor”, a mai adaugat Adrian Mihai.





Comentarii
  • probabil nu e dotat cu radio casetofon ca sa asculte taranu/taranca de vatman muzica populara si manele… ti-se face scarba de oamenii astia

    • E urat si incorect sa generalizezi. Exista si astfel de vatmani, dar nu poti spune ca asa sunt toti. In plus, a fi vatman mi se pare foarte greu, oricum, mai greu decat sa fii sofer. Nu cred ca e usor sa te mentii atent toata ziua in conditiile in care ai mult mai putine lucruri de facut decat un sofer.

    • Ministrul Transporturilor, liberalul Relu Fenechiu, a ajuns la capătul liniei politice. Fenechiu are de ales între libertate şi puşcărie. După cum ştiţi, ministrul Relu Fenechiu este actorul principal în procesul penal Transformatorul. ÎCCJ urmează să dea sentinţa definitivă în dosarul lui Fenechiu.

      În acest caz de libertate şi puşcărie, de la porţile pesediştilor s-a făcut auzită o ofertă machiavelică pentru minsitrul liberal: dacă Relu Fenechiu îşi dă demisia în următoarele ore, judecătorii vor da o sentinţă de 2 ani cu suspendare; dacă Relu Fenechiu nu îşi dă demisia atunci magistraţii îl vor băga 5 ani după gratii pe liberal. La cei 47 de ani, ministrul Relu Fenechiu are de luat o decizie capitală: acceptă trocul juridic propus de aliaţii din USL sau continuă să joace cartea politicianului inocent care nu a fluierat în biserică.

  • … ce prostalani platim din bani publici ? Cat de prosti pot fi astia sa nu aibe unul,dar unul care poate conduce un tranvai ? parca ar fi racheta frate ! inghesuitii pamantului …

    • mai boule,asa cum zice si in articol e vorba de un PROTOTIP. Stii ce e ala,prostu satului? Unicat,nu a mai circulat pe strada asa ceva,e si normal sa trebuiasca scolarizare pentru asa ceva,dar tu care ai condus numai valiza pe sub paturi in armata de unde sa stii,prostalane

      • tranvai,da,da… asta trebuie sa fie cel care a scris la bac cum ca poezia lui eminescu se intituleaza „pe langa plopii fara solzi”. vai de tine mai copac

  • Usurel copilasi. Uitati ce am observat eu:
    1. Motoarele sunt cam expuse intemperiilor
    2. Rulmentul de pe axul cardanic e f. slab protejat
    3. La fel si axul
    Asta la o prima vedere. Daca e sa-l luam la puricat cred ca e un fiasco total. Nu as urca in el oricum. M-ai bine il lasau „banana” asa cum l-au facut nemtii. Cred ca cineva cu cap a observat aceste lucruri si poate multe alte neajunsuri si nu-l lasa sa circule in ciuda publicitatii asidue. Sa nu fie asa cum am zis si am observat eu.

    • Dupa ce dai cu capul de un perete si iti revii, compara componentele enumerate de tine cu aceleasi componente de la „banana” (asta e jargon de vatman, ceea ce explica multe)! Ce sa vezi, sunt fix la fel! Cu o exceptie: motoarele, care fata de cele de curent continuu existente inainte, functioneaza in curent alternativ si nu prea au treaba cu intemperiile tale. Chiar si asa, insa, au fost invelite cu o membrana fonoizolanta, cu grosime de 5 mm, deci poti sa stai confortabil, pentru tine sunt si protejate impotriva intemperiilor. In alta ordine de idei, mofturile vatmanesti nu le-ai observat cumva? Daca e mansa in loc de „coarba” si maneta de la pneumatica, fugiti ca dracu’ de tamaie. Cand vei fi in stare sa proiectezi si sa realizezi ceva in viata ta, atunci sa zici despre munca altora ca e un fiasco total. Pana atunci, insa, fiasco total esti matale, care spui prostii ca sa te afli in treaba…

  • LUCRURILE IMPORTANTE AU NEVOIE DE TIMP! AVEM telescaun care sta mai mult stricat..tramvaiul asta la fel va sta mai mult pe dreapta dar per total ne modernizam

    • N-ai nimerit! Sta pe linia cea mai din stanga in hala… Mai bine faceai ceva util tie, familiei tale sau societatii, decat sa ne pui in legatura directa cu mintea ta…

Adauga un comentariu