News Flash:

Transforma grasimea in energie: sfaturile unui specialist in nutritie

4 Aprilie 2018
1647 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.7345 RON (+0.0005)
USD: 4.2201 RON (+0.0072)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti

Un specialist in nutritie roman vorbeste despre dieta care transforma grasimea in energie. Ca urmare a faptului ca organismul este privat de carbohidrati, acesta va intra in starea de cetoza. Pe de alta parte, specialistii atrag atentia asupra catorva reguli pentru ca organismul sa nu aiba de suferit. 

Avantajele dietei proteice sunt apreciate tot mai mult de ambele sexe. Pierderea in greutate din grasime si nu din masa musculara este considerat un mare plus fata de alte diete. Eliminarea surplusului de apa din organism odata cu scoaterea carbohidratilor din alimentatie, imbunatatirea aspectului pielii si parului (este dovedit stiintific ca proteinele stau la baza regenerarii celulare), scad nivelul colesterolului, dar si riscul de artrita, boli de inima sau cancer. Ca in orice dieta, exista insa si dezavantaje sau interdictii.

„Ca urmare a faptului ca organismul este privat de carbohidrati, acesta va intra in starea de cetoza (transformarea grasimii in energie), conducand la cateva efecte secundare neplacute: dureri de cap, ameteala, transpiatie urat mirositoare, constipatie. Totusi, aceste neplaceri pot fi corectate daca facem alegerile alimentare potrivite. Categoriile carora o astfel de dieta nu este indicata sunt persoanele cu afectiuni renale, boli autoimune, femeilor insarcinate si copiilor sub 16 ani“, atentioneaza Luiza Eacobescu, specialist in nutritie si consultant Toman Diet Romania.

„O dieta strict hiperproteica, tinuta pe o perioada mai mare de 2-3 saptamani, poate afecta organele intene, in special rinichii si ficatul. In plus, poate crea carente nutritionale, care in timp pot dezvolta probleme serioase. De aceea, echilibrul este cuvantul cheie al unei diete sanatoase. In cazul de fata, ma refer la adaugarea legumelor alimentelor proteice, fara a exista interdictii la dulce. O astfel de dieta nu numai ca este sanatoasa si usor de tinut, dar se poate transforma intr-un stil de viata, care sa iti mentina corpul suplu si tonifiat, fara teama efectului yo-yo“, explica Luiza Eacobescu. Nu trebuie sa uitam ca o viata sanatoasa include si o alimentatie echilibrata, dar si miscare fizica. Stilul de viata sedentar are un rol semnificativ in cresterea alarmanta a numarului de persoane ce sufera de supraponderabilitate sau obezitate. Cel putin 60% din populatia lumii nu face miscare, iar tendinta generala a oamenilor este de a face tot mai putine activitati care sa ii solicite fizic. Ori aceasta este o alta capcana extraordinar de periculoasa. 

„In mod firesc, daca nu esti sportiv si doar vrei sa fii in forma, 2-3 antrenamente pe saptamana sunt suficiente. Daca le faci deja si doresti sa mai slabesti, recomand sa cresti nivelul de efort depus in acele antrenamente sau numarul de antrenamente la 4-6 pe saptamana. Cel mai bine este sa faci antrenamente care sa includa exercitii tip cardio, dar si exercitii de forta. Astfel cresc semnificativ sansele de a slabi, dar vei avea si un tonus muscular mai bun si o capacitate cardiorespiratorie mai buna. Sigur ca este important si numarul de calorii consumate intr-o zi, dar mare grija sa nu scazi sub 1500 de calorii pe zi. In acest caz organismul va fi fortat sa incetineasca metabolismul si te intorci de unde ai plecat, adica vei acumula noi kilograme“, spune Nicolae Jurj, personal trainer.

Timpul petrecut in fata televizorului sau calculatorului este cel mai mare dusman al copiilor cand vine vorba de greutate. In plus, acestia merg tot mai putin pe jos iar educatia fizica ocupa prea putin loc in programa scolara. „Cresterea activitatii fizice in cadrul familiei este un factor important. Este ideal ca in fiecare zi copilul sa aiba macar o ora de miscare. Indiferent de tipul de miscare fizica pe care il alegem, nu trebuie sa fie de intensitate mare, ci mai degraba distractiva, facuta de placere, impreuna cu ceilalti membri ai familiei. Vorbim aici de alergarea in parc, drumetii cu bicicleta, antrenament impreuna cu copiii in sala de fitness. Cand cei mici isi vad parintii activi si cu pofta de viata, cresc sansele ca si ei sa devina la fel“, adauga Nicolae Jurj.

Conform statisticilor INS romanii mananca mult mai mult fata de cat ar avea nevoie. Consumul mediu de calorii ajunge la 3500 intr-o singura zi, iar majoritatea acestora vin din carbohidrati si grasimi. Aproape 2 miliarde de adulti si 400 de milioane de copii si adolescenti erau supraponderali sau obezi in 2016, conform statisticilor facute de World Health Organisation. Obezitatea reprezinta una dintre principalele cauze de deces ce pot fi prevenite la nivel mondial. In mod ironic sau poate tocmai din aceasta cauza, desi cifrele sunt ingrijoratoare si in continua crestere, in ultimii 150 de ani s-a creat o revolutie a dietelor pentru slabit. Au aparut o multime de regimuri, multe dintre ele avand reguli complet diferite de alimentatie si finalizandu-se, de multe ori, cu esecuri cauzate ori de restrictiile prea mari ori de revenirea la regimul alimentar de dinainte.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

specialist nutritie transforma grasimea energie carbohidrati
Distribuie:  

Realitatea.net

RomaniaTV.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2019 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2729 (s) | 21 queries | Mysql time :0.046623 (s)