News Flash:

Traseele de maxi-taxi asteapta sa fie licitate

6 Iunie 2001
742 Vizualizari | 0 Comentarii
•Activitatea de maxi-taxi va intra in legalitate •Urmeaza sa fie stopata evaziunea fiscala in transportul public local •Detinatorii de maxi-taxi vor plati minim 36 de milioane de lei pentru fiecare masina ce se va afla in traficul de calatori •Rutele nu au fost judicios alese •Frecventa in trafic ii nemultumeste pe cei care detin maxi-taxi Pana la sfarsitul acestei luni, municipalitatea va scoate la licitatie traseele de maxi-taxi. Aceasta va insemna intrarea in legalitate a activitatii de maxi-taxi in oras. Dezavantajele actuale constau, dupa cum a apreciat unul din reprezentantii firmelor de maxi-taxi, in modul in care au fost alese traseele ce vor fi licitate precum si a numarului de masini care vor circula pe respectivele trasee. Nu este exclusa nici introducerea unor abonamente pentru transportul cu maxi-taxi in contextul in care tot mai multi ieseni apeleaza la un mijloc de transport rapid, ieftin si confortabil. •O licitatie piperata Pentru detinatorul unui singur maxi-taxi, intrarea in licitatie inseamna o cheltuiala de minim 45 de milioane de lei. Dupa toate aparentele, licitarea traseelor de maxi-taxi va fi cea mai piperata. Pentru participarea la licitatie, posesorii de maxi-taxi trebuie sa cumpere mai intai caietul de sarcini pentru care vor plati un milion de lei. Taxa de participare la licitatie, de cinci milioane de lei, va fi platita de fiecare participant (operator de transport sau asociatie de operatori de transport). Garantia de participare la licitatie va fi de trei milioane lei/vehicul. Nivelul minim al taxei de concesionare a traseelor de maxi-taxi sau pretul de pornire al licitatiei va fi de 36 de milioane lei/an/autovehicul. Caietul de sarcini contine o serie de reglementari care impun operatorilor de maxi-taxi respectarea tuturor normativelor din domeniul transportului public de persoane. •Avantaje "Principalul argument al municipalitatii prin scoaterea la licitatie a traseelor de maxi-taxi il reprezinta intrarea in legalitate a acestei activitati", a declarat Constantin Pristavu, presedintele Asociatiei Minibus Iasi. Respectiva asociatie reuneste in prezent firme, persoane fizice si asociatii familiale care presteaza si activitati de maxi-taxi. Numarul total de autovehicule grupate in cadrul Asociatiei Minibus Iasi se ridica la 54. Pentru ieseni, avantajele legalizarii activitatii de maxi-taxi constau in introducerea unui program zilnic de lucru (intre orele 5.00-23.00) si a unei frecvente in trafic a masinilor operatorilor aflati pe trasee. Pana sa fie introdusa aceasta reglementare, cei care prestau activitati de maxi-taxi nu puteau fi obligati sa iasa la strada la sfarsitul saptamanii. Chiar si frecventa masinilor pe trasee este inca discutabila. "Frecventa de 15 minute nu a fost judicios aleasa. Acest interval este mult prea mare. Nu trebuie sa uitam ca suntem in concurenta cu RATC si cu firmele de taxi", a subliniat Constantin Pristavu. Eliminarea pirateriei este un alt avantaj ce decurge din scoaterea la licitatie a traseelor de maxi-taxi. Pe fiecare traseu, inca nelicitat, circula doua-trei masini care figureaza numai in evidentele Politiei Rutiere. "Din totalul de 260 de masini exista un numar inca neprecizat de autovehicule care se preteaza la evaziune fiscala. Licitarea traseelor va elimina si aceasta nedorita posibilitate", a declarat Constantin Pristavu. Licitarea unui traseu implica exploatarea lui numai de catre operatorul care a castigat licitatia. Posibilitatea ca alte masini, apartinand altor firme sau asociatii, sa utilizeze traseul sau traseele licitate va fi exclusa. Pe de alta parte, municipalitatea va putea conta pe o sursa sigura de venit din activitatea de maxi-taxi. In cadrul sedintei Consiliului Local, prin care s-a aprobat proiectul de scoatere la licitatie a traseelor de maxi-taxi, s-a apreciat ca lunar va putea fi atras la bugetul local din activitatea de maxi-taxi in jur de un miliard de lei. •Dezavantaje "Traseele care vor fi scoase la licitatie nu sunt facute in avantajul calatorilor si nici a celor care presteaza activitati de maxi-taxi. Chiar daca se va intra in legalitate nu vedem avantajele unor trasee mutilate", a declarat Constantin Pristavu. Traseele propuse initial de catre Asociatia Minibus Iasi au fost mai lungi si erau comune pe mari portiuni cu cele deservite de RATC. "Traseele impuse de municipalitate nu-si vor atinge scopul. Am format si am propus o serie de trasee pe care consilierii locali le-au scurtat. Ceea ce am propus a fost gandit pe teren si nu din birou. Traseele actuale care au fost pregatite pentru a fi scoase la licitatie nu sunt rentabile. Spre exemplu, iesenii care locuiesc in Dacia, dar au locuri de munca in zona Spitalului "Sf. Maria", vor trebui sa circule si cu tramvaiul pentru a ajunge acasa. Aspectul nu este convenabil deoarece respectivii calatori vor plati doua bilete: la mai-taxi si la tramvai", a mentionat Constantin Pristavu. Traseele care sunt in detrimentul calatorilor ar putea fi ajustate, insa, actiunea implica o serie de complicatii birocratice. "Saptamana viitoare ma voi intalni cu membrii asociatiei si vom discuta referitor la caietul de sarcini al licitatiei. Nu vom participa la licitatia pentru traseele preconizate de Primaria Iasi. Voi aduce completari si imbunatatiri", a subliniat Constantin Pristavu. Chiar si numarul de masini care vor deservi traseele de maxi-taxi va constitui obiectul unei alte dispute. "Numarul de masini prevazut pentru fiecare traseu nu a fost apreciat corect. In functie de numarul de trasee pe care le va deservi Asociatia Minibus Iasi, trebuie sa avem un anumit numar de masini in rezerva. Saptamanal, cate o masina de pe fiecare traseu va fi verificata tehnic. Mai trebuie avute in vedere concediile de odihna sau medicale ale conducatorilor auto. Exista o lista de detalii de ordin tehnic care vor fi discutate in urmatoarea perioada", a conchis Constantin Pristavu. •Abonamente pentru maxi-taxi Asul din maneca lui Constantin Pristavu nu va fi reorganizarea traseelor de maxi-taxi sau conditiile de confort ce vor fi oferite calatorilor. Cele doua aspecte vor face obiectul unor tratative cu municipalitatea si cu siguranta ca vor fi rezolvate in interesul iesenilor. Asociatia Minibus Iasi are in vedere introducerea unor abonamente de calatorie. Intrebat de redactorii cotidianului "Ziua de Iasi" asupra datei la care vor fi disponibile respectivele abonamente, Constantin Pristavu s-a limitat sa declare: "Nu este imposibil sa fie introduse abonamentele lunare". Constantin Pristavu a adaugat ca numarul ridicat al celor care apeleaza la maxi-taxi impune aparitia unei oferte de abonamente si pentru acest tip de transport local. Constantin Pristavu nu a detaliat daca abonamentele vor fi introduse pentru un traseu sau pentru o zona deservita de mai multe trasee de maxi-taxi.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1622 (s) | 24 queries | Mysql time :0.037192 (s)