Titlurile zilei

Traseul noului tren metropolitan din Iași. Lista stațiilor intermodale și a pasajelor subterane care vor apărea în oraș pentru călători

Publicat: 29 mart. 2021
Fabrica Antibiotice SA, văzută dinspre linia de cale ferată la intrare în municipiul Iași
Autoritățile locale au stabilit traseul noului tren metropolitan din Iași, obiectivul urmând a cuprinde mai multe stații intermodale în cartierele orașului

Autoritățile ieșene au bătut în cuie traseul noului tren metropolitan care ar urma să apară în municipiu. Șefii Primăriei Iași, cei ai Regionalei CFR și ai Ministerului Transporturilor au stabilit ultimele detalii legate de proiectul privind transportul călătorilor pe calea ferată

Stații intermodale de transport, modernizarea unor gări actuale, dar și pasaje pentru călătorii care vor ajunge în municipiul Iași. Toate acestea se vor regăsi în proiectul noului tren metropolitan din Iași, obiectiv gestionat de municipalitate, alături de Consiliul Județean și Ministerul Transporturilor. Conducerea Primăriei Iași a avut la finalul săptămânii trecute o nouă întâlnire la Ministerul Transporturilor legată de trenul metropolitan, proiect care a fost înaintat și către Ministerul Fondurilor Europene. Autoritățile județene vor ca proiectul să fie prins și în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), valoarea investiției fiind estimată la 1,3 miliarde de euro. Proiectul a fost luat în calcul încă de acum câteva săptămâni.

Stații intermodale în oraș pentru trenul metropolitan

Primarul Mihai Chirica a prezentat și lista stațiilor intermodale prinse în traseul noului tren metropolitan din Iași.

„Am discutat cu cei de la Regionala CFR și cu cei de la Ministerul Transporturilor despre trenul metropolitan din Iași. S-a luat în analiză tot traseul pe care am putea organiza acest tren metropolitan. Se va pleca dinspre Vest, cu o primă stație intermodală, care ar trebui să fie undeva în apropiere de Antibiotice SA. Se va continua cu accesul spe cartierul Canta, cu o stație intermodală în apropiere de strada Rampei”, a menționat primarul Mihai Chirica.

Lista investițiilor în noul transport public metropolitan din jurul Iașului

Edilul orașului a precizat că proiectul va cuprinde și alte puncte în oraș, puncte ce cuprind noi stații de-a lungul liniei de cale ferată.

„Vorbim și despre modernizarea liniei. Trenul ar continua să traverseze orașul, cu stație intermodală și la Gara Mare pe partea dinspre Piața Alexandru cel Bun. Va mai fi o stație și în zona Gării Internaționale, cu traversări cu pasaje subterane pentru pietoni și relații directe spre oraș. Vor fi puncte intermodale organizate la Gara Internațională, unde vor ajunge și autobuze ce vor prelua călătorii spre oraș. Vor mai fi puncte intermodale și la Gara Socola, zonă cu parcare, dar și în zona Frumoasa, unde vor ajunge călătorii ce vin dinspre Ciurea. Vom avea o stație și la Holboca, cu ieșire spre Cristești. Se vor conecta cu prelungirea liniei de tramvai spre Tomești – Holboca”, a mai spus primarul Mihai Chirica.

Discuții la Ministerul Transporturilor. Pasaje subterane pe traseul proiectului

Discuții despre trenul metropolitan au avut loc și în timpul mandatului precedent de la primărie. Cu toate acestea, proiectul a fost amânat din lipsă de fonduri. În pezent, oficialii Ministerului Transporturilor s-au arătat deschiși la acest proiect pentru zona metropolitană Iași.

„În urma discuțiilor și a negocierilor s-au propus o serie de pasaje subterane în zona Manta Roșie – Bularga, Nicolae Iorga – Mircea cel Bătrân, dar și de pasarele pietonale din Canta – Dacia. În același timp, trenul metropolitan necesită crearea infrastructurii specifice prin materializarea de puncte de oprire, dublarea liniilor și electrificarea sectorului de la Socola spre Holboca/Cristești-Jijia”, a spus Adrian Covăsnianu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.





Comentarii
  • Chiar niciun prieten de-al lui Chirica nu combina ceva prin rahatul asta de Bucium? Doar, doar s-o fsce dracului ceva cu circulatia in zona asta?
    Dati-o’n cizma ma-sii de treaba!
    Cand dracu incepe modernizarea soselei? Dupa ce se termina pandemia si isi revin lucrurile la normal.

    Putorile naibii! Hoti ordinari ce sunteti!

  • Din nou ies indivizii #FARA PENALI IN FUNCTII PUBLICE…. si iar ne mint.
    #in fiecare saptamana e o stire cu o investitie, vedeti asta, simtiti cum ne mint acei „infractori”???. Ce tren viseaza Chirica, cand de la Bucuresti nu au primit nici un ban. De unde atatea minciuni, de unde atata nesimtire?
    Alooo Chirica vezi ca Iasul e plin de praf, de LIPSA locurilor de parcare
    #ai promis parcari subterane in cartiere UNDE SUNT????.
    Tren tren tren poate unul spre Dr Vicol pe copou,ca multi mai sunteti!
    Cluj va avea METROU noi saracii, ca de CHIRICA radea de Boc si spunea ca are avioane, dar uite ce inseamna sa FII LIDER POLITIC, nu gainar ca Chirica cu 3 case si plin de cumetrii imobiliari. Esti ceea ce ai planga tine!!!
    RUSINE ba Chirica, gainariile le faci cand te numesti Mihaita Chirica!
    Vai mama noastra de Moldova, cu voi dpar trenuri si telegondole
    Retardatilor

  • Ce bazaconii mai debiteaza acesti hoti care conduc orasul.Numai prostii.Nu sunt in stare sa faca o centura a Iasiului si vor tren metroplolitan!/

  • Bai, ce va mai certati aici.
    Lasa bai, ca trenul e metropolitan pentru ca trece pe la Metro.
    Si clujenii o sa aiba tren din asta, numai ca o sa fie pe bani europeni, o sa lege aeroportul de oras si o sa se cheme metrou. Metrou.
    Noi o sa avem telegondola Palat – Agronomie, pasaj subteran la Palat, Bahlui navigabil si PUZ.

  • bai cat de prosti ne credeti?Cata dementa cata aroganta cat dispret aveti pentru Iesini?Cuvinte bombastice fantastice pentru NIMIC.Exact ca la spitalul de la LETCANI.V-as spanzura ca gloantele sunt mai valoroase decat voi in parte.NU VA E RUSINE BORFASILOR SA MINTITI IN ASEMENEA HAL

  • S-a mutat unde a gasit. Extinderea pe orizontala este fireasca. Nu este loc pentru toti intre limitele vechi ale orasului.
    Problema este urbanizarea haotica patronata de Chirica. Intai faci caile de acces si pe urma dai autorizatii de contruire. Asa este logic. Nu dai autorizatii sa construiasca care unde vrea, si pe urma te vaiti ca nu ai pe unde pune drumul, cum a facut Chirica.

  • Chirica in 6 ani la Primarie nu a reusit sa varuiasca Pasajul de la Frumoasa, sa bage firele de pe stalpi in subteran, sa faca 100 metri de pista de biciclete omologata sau sa elimine cersetorii din fața primariei, bine ca avem Cosuri de Gunoi de 7.000 Euro.
    Asa cum lumea il injura pe Simirad ca nu a facut nimic pentru oras asa o sa ramana in istorie si Nichita si Chirica, zero pe linie. Boc inaugureaza parcari subterane si proiecteaza un metrou si noi in Iasi ne laudam cu pavele si rulouri de iarba in Copou, am ajuns ca si bacauanii sa rada de noi.

  • Acest plan de tren ”metropolitan”, mama ce pompos suna, e un motiv ca sa mai ia un mandat domnul Mihai Chirica. Ca sa aiba timp sa bage metropolitanul si pe la Miroslava, unde are vreo doo vile.

  • Mâță ești un parșiv. Ai vândut ieșenii lui Bălănel din Bârnova. Miaunel și Bălănel pe combinații pentru dezvoltatorii imobiliari din Vișan.

  • Ce minciuni zice Chirica in continuare.. e de 30 de a in primarie, Asia de Simirad, multi ani ca Director tehnic, si nici nu i-a pasat de vreo gara /autogara la iasi! Un mitoman!

  • Ce minciuni zice Chirica in continuare.. e de 30 de a in primarie, Asia de Simirad, multi ani ca Director tehnic, si nici nu i-a pasat de vreo gara /autogara la iasi! Un mitoman!

  • INTREBARE PENTRU PREMARELE:
    – Bai nea Mi$hu neatali stii ce va sa-nsemne „STATIE INTERMODALA” ?!….. Cum mama ciorilor faci statie intermodala la ANTIBIOTICE?! …. Bai esti PROST, bai esti NEBUN ?!…..

  • bai metropolitanilor , orasul pulii cu 3 spitale de pe timpul lui Mircea cel batran , mai lasati SF urile astea si construiti ceva bun pt ieseni cum ar fi : scoli,gradinite ,spitale ,militie mai serioasa nu terminatorii astia de spui ca s veniti de la pomana saracului de la sf Vasile, futuva n gura de grasi libidinosi prostiti populatia cu trenuri zburatoare si populatie e lesinata de foame

  • @Anonim
    Stau in Paun bai pula bleaga!
    Pe unde plm sa vin? Din 1970 si ceva de cand s-a facut podul e singura varianta de a veni in oras!
    Nu ca as veni in jegul asta de oras dar aici sunt scolile pentru copii si aici am afacerea.
    ‘Te dreacu de ofticat!
    Ar trebui sa fim uniti bai ofticatule, nu sa ma iei pe mine la pla nestiind nimic despre mine!

  • Faceți mai autostrada pe cursul râului Bahlui suspendata prin oraș unde e loc cercuri știți voi!!! Primarul țăran de oraș hala hala de vipere și devine cobra țăranu.

  • Trenul metropolitan ar fi trebuit sa fie la limitele zonei metropolitane si in circuit sa prinda toate comunele din zona metropolitana. Pentru ca nu e in stare sa gandeasca in viitor si dupa parerea mea cu mult mai slab decat Nichita acest primar Chirica face si el ce poate. Adica mai nimic. Pe cand era inca director in primarie a coordonat asfaltarea de 3 ori a strada din fata Colegiului Negruzzi. Cum arata strada acum ? La fel de prost ca la inceput. Cine nu crede sa treaca macar odata pe acolo. Totusi e de remarcat ca macar incearca sa faca ceva impins sau nu de la spate caci aici nu e meritul lui e meritul secretarului de stat Adrian Covasneanu. Cu un primar adevarat s-ar fi putut mai mult pentru Iasi.

Adauga un comentariu