Trei noi specii de dinozauri, descoperite in Australia

4 Iulie 2009
1958 Vizualizari | 0 Comentarii
Trei noi specii de dinozauri descoperite in Australia
Fosilele a trei noi specii de dinozauri care au trait pe teritoriul Australiei au fost descoperite de o echipa de paleontologi australieni in provincia Queensland, potrivit unui studiu publicat in Public Library of Science One, informeaza bbc.co.uk. Paleontologii au descoperit trei specii noi de dinozauri, care au trait pe teritoriul Australiei, dupa ce au examinat fosilele descoperite in provincia Queensland. Cercetatorii australieni au declarat ca unul dintre cele trei schelete a apartinut unui pradator fioros, inzestrat cu cate trei gheare puternice la fiecare dintre membrele superioare si inferioare. Celelalte doua specii descoperite erau erbivore: una era inalta si semana cu o girafa, cealalta avea o constitutie robusta, similara celei a hipopotamului. Aceste fosile sunt vechi de circa 100 milioane de ani, datand din cretacicul mijlociu, si au fost descoperite in sedimentele cunoscute sub numele de Winton Formation. Scott Hucknell, paleontolog la Muzeul din Queensland, a declarat ca exemplarul carnivor, care a primit numele Australovenator wintonensis, era mai mare si mai infiorator decat exemplarele din specia velociraptor, facuta celebra de filmele din seria "Jurassic Park". "Considerat ghepardul epocii sale, Banjo (acesta este numele exemplarului descoperit din specia Australovenator wintonensis - n.r.) era usor si agil. Putea sa doboare cu usurinta aproape orice vanat pe teren deschis", a explicat Scott Hucknell. Cele trei schelete au primit numele unor personaje din celebrul cantec australian "Waltzing Matilda". Astfel, exemplarul carnivor a primit numele lui Banjo Patterson, care a compus "Waltzing Matilda" in Winton, in 1885. Clancy este numele dinozaurului inalt, din specia Witonotitan wattsi, iar Matilda este dinozaurul cu alura de hipopotam, din specia Diamantinasaurus matildae. Aceste doua exemplare erbivore patrupede fac parte din clasa titanosaurilor - cele mai mari animale care au trait pe Pamant. Banjo si Matilda - posibil pradator si prada - au fost descoperiti impreuna, intr-un depozit sedimentar vechi de 98 milioane ani. Cele trei specii noi readuc Australia pe harta internationala a descoperirilor importante de dinozauri, pentru prima oara din 1981, anul descoperirii Muttaburrasaurului, un erbivor de talie mare, patruped, dar care se putea ridica in doua picioare. Fosilele noilor specii vor face parte din colectia Muzeului de Istorie Naturala, aflat in prezent in constructie in Winton. Conducerea doreste ca muzeul sa devina gazda celei mai mari colectii de fosile de dinozauri pana in 2015, cand constructia cladirii va fi terminata.
Incarc...