WoW!

Trucuri de slăbit sănătos – Cum să îți menții greutatea după ce slăbești

Publicat: 13 apr. 2021
femeie imbracata in negru care a pus in aplicare trucuri pentru slabit
Știai că... e mai greu să te menții la greutatea dorită decât să slăbești? De ce? Pentru că intervine mulțumirea de sine

Pandemia de covid ne-a ţinut pe toţi în casă o perioadă mai lungă. Automat, şi tentaţia de a tot deschide frigiderul a fost mare. Nu degeaba ne dorim acum să slăbim, ca să revenim la silueta de dinainte. Cum însă să o facem? Iată câteva trucuri de slăbit sănătos.

În primul rând, trebuie să-ţi calculezi indicele de masă corporală (IMC). Acesta se obţine prin împărţirea numărului de kilograme la pătratul înălţimii, exprimate în metri. Iată cum îţi dai seama dacă e bine cu greutatea din prezent sau ar fi cazul să slăbeşti:

  • un IMC mai mic de 18,5 -> o greutate prea mică (persoana este subponderală);
  • un IMC normal este cuprins între 18,5 și 24,99;
  • IMC între 25 și 29,99 -> persoane supraponderale;
  • IMC între 30 și 34,99 -> obezitate de gradul I;
  • IMC între 35 și 39,99 -> obezitate de gradul al II-lea;
  • IMC peste 40 -> obezitate de gradul al III-lea. Acesta este cel mai grav tip de obezitate, conform Centrului pentru Prevenția și Controlul Bolilor din SUA.

Trucuri de slăbit sănătos – Exemplu practic

Alice Tedstone, nutriționist-șef la Public Health England, avea înainte de pandemie 52-52 de kilograme, la 164 cm înălţime. În timpul pandemiei a ajuns la 64-64 de kilograme. Ca să slăbească sănătos a pus în aplicare următoarele trucuri:

  • mănâncă mai puţine calorii decât are nevoie organismul. Astfel, corpul începe să ardă din caloriile şi grăsimea depuse;
  • exerciţii fizice, sport sau mişcare regulat;
  • a folosit aplicaţia My Fitness Pal, pentru a-şi monitoriza numărul de calorii consumat zilnic. În fiecare zi a introdus în aplicaţie alimentele consumate, pentru a afla câte calorii au (baza de date a aplicaţiei are câteva mii de înregistrări);
  • şi-a cântărit alimentele folosind un cântar de bucătărie. Inclusiv pâinea;
  • a încercat să nu mănânce mai mult de 1.200 de calorii pe zi;
  • a renunţat la sucuri (acidulate, neacidulate), cappuccino, ciocolată caldă, băuturi cu frişcă.

Ştiai că…

  • o porţie de cartofi prăjiţi, de 100 gr, are 300 de calorii?
  • un burger are până la 700 de calorii?
  • o pizza quatro formaggi poate să ajungă până la 1.500 de calorii?

Alimente prietenoase cu dietele de slăbit

Dacă vrei să slăbeşti şi apelezi la dieta daneză sau încerci regimul alimentar propus de Alice Tedstone, este foarte important să ai grijă în privinţa alimentelor. Iată ce ai voie de consumi:

  • ton;
  • şuncă din piept de pui (conţinut redus de grăsimi);
  • hummus;
  • somon;
  • piept de pui;
  • salată iceberg;
  • cereale de porumb;bzi
  • brânză tartinabilă slabă;
  • broccoli.

Cum să-ţi menţii greutatea

Greu este nu să slăbeşti, ci să te menţii la greutatea dorită. Pentru aceasta pune în aplicare următoarele sfaturi:

  • mănâncă sănătos în continuare;
  • fă exerciţii fizice regulat;
  • ai grijă să bei suficientă apă zilnic;
  • odihneşte-te noaptea. Ideal e să dormi 6-7 ore;
  • controlează numărul de calorii săptămânal. Dacă o faci zilnic, e posibil să devină obositor;
  • cântăreşte-te regulat. Astfel ştii dacă ai mai slăbit, te-ai îngrăşat sau ai găsit echilibrul. Ideal este să te cântăreşti săptămânal;
  • planifica mesele. Duminica fă-ţi planul alimentar pentru săptămâna următoare. Îţi va fi mai uşor şi vei şti şi dacă trebuie sau nu să mergi la cumpărături;
  • la fiecare masă principală include şi legume şi surse slabe de proteine;
  • nu îţi impune limite drastice. Le vei respecta puţin timp, după care vei începe să te abaţi;
  • încearcă să urmezi un program de slăbit împreună cu cea mai bună prietenă. Îți va fi mai ușor astfel și vă veți putea sprijini reciproc.

În materialul video de mai jos găsești câteva exerciții fizice pentru slăbit sănătos:





Adauga un comentariu