News Flash:

Tunurile miliardarului de carton

16 Februarie 2009
6300 Vizualizari | 14 Comentarii
• Cum sa primesti 1 milion de Euro din fonduri europene pentru a-ti bate joc de propriii consetani? • Raspunsul se afla la Maricel Popa, a carui firma, SC Antrepriza de Lucrari Drumuri si Poduri SA, a realizat in comuna Comarna, unde s-a nascut "omul de afaceri", un drum, iar numai dupa un an asfaltul s-a prabusit intr-o rapa • Asta pentru ca nu s-a respectat proiectul • Mai recent, adica in 2008, ALDP SA a modernizat un drum judetean in comuna Sinesti, iar dupa cateva luni au si aparut gaurile in asfalt • Si drumul de la Sinesti a costat 1 milion de Euro

Si-a facut un narav din a-si bate joc de banul public, chiar daca este vorba de fonduri alocate de Uniunea Europeana sau de la bugetul de stat. Este vorba, dupa cum usor se poate ghici, de Maricel Popa, preferat de guvernele PSD pentru realizarea unor privatizari dubioase.

Numai ca acest Maricel Popa a ajuns pana acolo incat si-a batut joc de propriii consateni. Maricel Popa s-a nascut in comuna Comarna, intr-o casa care nu se afla prea departe de drumul principal. In 2005, dupa ce a intrat in proprietatea "omului de afaceri" Maricel Popa, SC Antrepriza de Lucrari Drumuri si Poduri SA a incheiat, in urma unei licitatii, un contract cu Primaria Comarna care viza modernizarea drumului care traverseaza comuna. Pana in anul 2005, acest drum a fost pietruit de mai multe ori. Avand in vedere ca drumul leaga comuna Comarna, aflata printre dealuri, de restul judetului, proiectul de modernizare, in valoare de 1 milion de Euro, realizat de Primaria Comarna a fost considerat eligibil de Uniunea Europeana, care a decis finantarea lucrarilor prin programul SAPARD. In toamna anului 2005, a fost organizata licitatia pentru selectarea firmei care urma sa execute proiectul. In urma unei licitatii controversate, Primaria Comarna a fost nevoita sa incheie contractul de executie a lucrarilor de modernizare a drumului cu SC ALDP SA. Satenii isi aduc aminte ca in timpul lucrarilor, Maricel Popa venea mai des in comuna pentru a supraveghea asfaltarea. Potrivit proiectului de executie, ALDP SA era obligata sa refaca si sa consolideze terasamentul, sa asfalteze drumul si sa execute o serie de operatiuni de stabilizare a versantului acolo unde era necesar. Stabilizarea versantului era necesara pentru ca eventuale alunecari de teren sa nu distruga drumul.

S-a dus dracului drumul

"Drumu` asta n-a tinut nici un an. Dupa ce l-o terminat s-o si stricat. S-a dus dracului, aluneca in rapa. Daca traia Ceausescu ii si impusca pentru o treaba ca asta", a exclamat un taran din Comarna, cand i-a vazut pe reporterii cotidianului BUNA ZIUA IASI ca fotografiaza portiunile de drum distruse. Acum, pe portiuni de zeci de metri, drumul SAPARD de la Comarna este prabusit. In fata unei statii de transformare apartinand E.ON Moldova SA, pe o portiune de 30 de metri, se merge pur si simplu pe pamant. Putin mai la deal, in rampa, drumul a fost distrus de alunecarile de teren. Aici, stabilizarea versantului trebuia facuta prin metoda numita "coloane Benotto". Operatiunea consta in forarea unor puturi la mare adancime care sunt umplute dupa aceea cu beton pentru realizarea unor coloane de sustinere a versantului si, implicit, a drumului. SC ALDP SA nu a respectat proiectul si inevitabilul s-a produs. Mai grav este ca in perioada de garantie, care a fost de doi ani, Primaria Comarna a trimis nenumarate adrese catre ALDP SA prin care solicita societatii comerciale sa refaca portiunile de drum distruse. SC ALDP SA nu a raspuns niciodata acestor adrese si nici un utilaj al firmei nu a venit sa repare.

Nesimtire pana la capat

Daca aceste lucruri se intamplau la Comarna, unde s-a nascut Maricel Popa, la ce se putea astepta Petru Holicov, primarul comunei Sinesti, care a cerut Consiliului Judetean sa-i asfalteze drumul comunal si a trebuit sa dea piept tot cu meseriasii de la ALDP SA? Si asfaltarea a patru kilometri din drumul judetean Sinesti - Popesti a costat circa 1 milion Euro, lucrarea fiind finantata de Consiliul Judetean. Lucrarea a fost finalizata in luna iunie a anului trecut. Dar, pe masura ce se inainta cu turnarea asfaltului, in urma apareau gropi. Asta deoarece se turna un strat foarte subtire de asfalt. Pentru organizarea unei receptii, gropile au fost plombate. Astfel, SC ALDP SA a stabilit un nou record in domeniu. A fost nevoita sa plombeze un drum la numai cateva zile dupa ce a inceput modernizarea. La marginea drumului, intre sant si partea carosabila, trebuia pusa piatra, conform normativelor. Pe aceasta portiune SC ALDP SA nu a pus nimic si, de aceea, in urma ploilor, malul navaleste asfaltul. "Eu am facut sesizare la Consiliul Judetean. Am scris ca nu s-au facut lucrari de calitate. A venit o comisie, s-a facut un control. Nu am mai primit nici un raspuns", a declarat primarul Petru Holicov.

Antecedente

Situatii de genul celei intalnite in comuna Comarna au fost intalnite incepand cu anul 2006 si in comunele Vladeni si Popricani.

Ca si Comarna, comunele Vladeni si Popricani au primit cate un milion de Euro din fonduri SAPARD pentru modernizarea drumurilor comunale. In comunele Vladeni si Popricani, firma care a contractat lucrarile de modernizare la sfarsitul anului 2005 se numeste Castrum Corporation SRL din Negresti-Oas. La numai cateva luni dupa finalizarea lucrarilor de modernizare a drumurilor din Popricani si Vladeni, au inceput sa apara gropi in asfalt. In urma unui control, Agentia SAPARD a inceput procedurile de recuperare a banilor. In cazul lucrarilor de la Popricani a fost sesizata si Directia Nationala Anticoruptie. In urma unor cercetari, procurorul Corneliu Marian Gheorghita a decis scoaterea de sub urmarire penala a celor implicati.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

antecedente
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (14)

nicu  | #58128
rog redactia ziarului dv sa verifice si sa informeze pe cei in drept starea drumului din comuna slobozia com ciurea iasi este vorba de portiunea de drum dupa radar s-sanator birnova cabana birnova {punct reper} distanta canton silvic sau brigada silvica pina la scoala de 4 clase din slobozia vet ramine inmarmuriti cred ca acolo niste oameni ar trebiu arestati s-au sa plateasca pagubile s-au furat banii pe drum s-a pus pamint galben nisipos luat dintr-un deal s-au mai pus deseuri de la cug apoi s-a semanat putin petris plus ca au fost portiuni care nu s-a pus nimic raminind pamint gol cind ploua nu se poate circula si nici cind e uscat din cauza santurilor facute de apa la intrare in sat podet facut unde apa datorita diferentei de nivel balteste nu mai spun ca cei de la parchete particulare forestiere l-au deteriorat oare primaria ciurea nu ar trebui sa se implice iar fostul primar care probabil si-a primit dreptul cu consilierii si comisia de receptie sa fie trasi la raspundere?
nicu  | #58129
fac o mica complectare destul de periculos este si drumul de la intersecti cu com grajdiuri pina la acel canton este vorba de vchiul drum ce mergea spre dobrovat da oamenii nu mai pot merge la gara cu mijloace de transport iar cind ploua nici cu piciorul nu se poate ajunge drumul de la slobozia a fost facut tot cu fonduri din afara ne batem joc de bani dar cineva se infrupta din acesti bani nu mai m mult de atit primaria da ajutore dar nu-i pune pe cei tneri si in putere pentru acesti bani sa faca citiva metrii de sant cine sa faca rominii care au ramas in tara trebuie impinsi de la spate la munca iar altii sa fure eu cred ca ar trebui puscariasii pusi la munca decit sa stea in lux in puscarii multumesc redactiei si e de admirat pentru aceste articole care semnaleaza atitea fara de legi ca numai asa se vor sesiza cei in drept numai ca cein drept au propriile lor afaceri
nicu  | #58130
se pare ca cei de la ciurea acum fac un plan sa obtina fonduri pe alt traseu sa lege slobozia de piciorul lupului sate componente comunei ciurea caci pe acelasi traseu nu are cum sa mai primeasca odata bani dar acel traseu este atit de in panta si un deal aeal mare incit nustiu cum vor circula carutele si masinile pe el iar in caz de o ploaie totul va fi luat la vale alti bani dusi pe apa simbetei daca va hotariti sa verifcati drumurile de care va informez va trebuie o masina buna de teren
Eu  | #58131
``proprii consetani``. Mai degraba le spuneai ``contarani``. Voi chiar nu recititi ce scrieti la ziar?
tia  | #58132
Si la Strunga e aceeiasi situatie cu drumurile,cei care au facut canalizarea si-au batut efectiv joc de sateni,bineinteles baniii-au incasat.Niste excroci.......
Anonim  | #58133
pai dupa ce a servit TEHNOTONUL , SCCF MOLDOVA SA SI VITALEFUL de pomana...............va mai puneti pentru UN DRUM................
CARLIG  | #58134
sa vedeti la tg frumos cum arata susaile:)))))
anonim  | #58135
mergeti la popricani sa vedeti ce e acolo fratilor nu aratati drumul din comarna.DRUMUL DIN POPRICANI (sat REDIU-MITROPOLIEI->TIPILESTI)e jalnic!!
nighthawk  | #58136
In primul rand pentru nicu:
- te cred ca nu iti convine sa se asfalteze Ciurea-Piciorul Lupului-Slobozia. Probabil ca ai ceva teren de vanzare pe celalalt drum si iti cam strica planurile. Dar daca vrei sa afli daca e bine sau nu sa se construiasca drumul intreaba-i pe cei din Slobozia si Piciorul Lupului (mai ales pe copii care merg 5 km pe jos ca sa mearga la scoala).
- in al doilea rand pantele de pe acel drum nu sunt mai mari decat pe Bucium sau copou de exemlu, iar terenul de fundare e chiar mult mai bun, cu strat de argila marnoasa la adancime mica si fara planuri de alunecare evidente( vb in cunostinta de cauza, crede-ma);
- cat despre "acel traseu este atit de in panta si un deal aeal mare incit nustiu cum vor circula carutele si masinile pe el iar in caz de o ploaie totul va fi luat la vale" problema se poate rezolva prin executia unor santuri si a unor podete tubulare de descarcare a apei, pentru ca in primul rand starea proasta a drumului la momentul asta se datoreaza faptului ca acestea lipsesc, iar apa ramane in zona drumului mai tot timpul anului. Intradevar, totul se duce pe apa Sambetei in momentul in care lucrarea ajunge pe mana unuia ca Popa Maricel.
Dar din pacate aceste buleli apar si cu sprjinul tacit al proiectantilor(care semneaza la receptie si la fazele determinante), al administratiei locale si chiar al celor de la SAPARD.
nighthawk  | #58137
cat despre Popa Maricel si ALDP-ul lui am sa incerc sa fiu succint:
- management prost (au ajuns sa caute director tehnic la Mica Publicitate dupa ce a plecat Achitei la Tg. Frumos si Bulea la Euroconstruct), muncitori necalificati (si betivi si puturosi pe deasupra), ingineri tot mai slabuti care accepta solutiile tehnice ale "marelui expert in drumuri" Popa Maricel cand se posteaza pe teren si zbiara ca un descreierat cate o jumatate de ora, utilaje praf, o sleahta de neamuri si cumetri angajati in posturile cheie, licitatii cashtigate fraudulos si o "eminenta cenusie" in persoana lui Costica Botezatu care asigura spatele pe la DRDP Iasi ( si despre care se spune ca ar avea un trecut destul de intunecat, poate il fac reporterii vostri mai luminos;))
si asta ca sa fiu succint. Amanunte poate cu alta ocazie.
nighthawk  | #58138
Iar la Comarna sef de lucrare a fost chiar "finutzul" lui Botezatu, unul Gherca, care s-a retras din ALDP cand a inceput sa puta lucrarea aia si l-a bagat pe altul in rahat. Asta ca o paranteza apropo de neamurile si cumetrii de la ALDP.
banel  | #58139
Mai oamebni buni cum de se afla atat de tarziu despre toate marsaviile lui popa deabia acum cand pierde din putere.Pana acum 2-3ani era salvatorul industriei moldovenesti si al infrastructurii din moldova.Parca imi si imaginam Tehnoton alaturi de Electrolux si Sony.Sau drumurile moldovei deschizanduse spre toata tara cu ajutorul domnului popa.A furat banii din saparduri cu cateva echipe de analfabeti si cativa inginerasi proaspeti absolventi care se credeau sefi peste acestia, intrati sa vedeti ce site au de parca ar fi chiar o companie de drumuri.Rog redactia sa se intereseze de tunurile lui Branza ().Toti acesti acarici trebuiesc prinsi si pusi la plata.
banel  | #58140
Mi-am adus aminte de ala care trebuie cautat Branza de la Ted Construct.
Nostradamus  | #58141
Scumpilor ... MARICEL cat este EL de purcel s-a ajuns CONSUL de PAKISTAN... asa ca va rog sa vb frumos de persoana Domniei Sale !
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.3089 (s) | 22 queries | Mysql time :0.191670 (s)