News Flash:

Tura de noapte, o cauza a aparitiei epilepsiei

25 Septembrie 2006
3838 Vizualizari | 0 Comentarii
• "In primul rand se modifica artificial bioritmul unei persoane, adica ritmul organismului si al proceselor biologice. Aceste modificari au o influenta majora asupra sanatatii de ansamblu a unei persoane si in acelasi timp pot sta la baza aparitiei unor boli, cum ar fi epilepsia", a declarat prof. dr. Cristian Popescu • Medicii neurologi sustin ca fara o pregatire in prealabil a turelor de noapte, oboseala se instaleaza foarte repede, ceea ce duce si la afectarea randamentului la locul de munca


Foarte multe persoane aleg sa lucreze in ture de noapte, fara sa fie constiente de riscurile la care se supun din punct de vedere al sanatatii. Cadrele medicale de specialitate atrag atentia asupra efectelor negative generate de programul de noapte pe termen lung. Desi turele de noapte sunt mai bine platite, persoanele care lucreaza in astfel de conditii ar trebui sa fie constiente si de faptul ca in timp, rezistenta organismului la boli scade simtitor. Medicii vorbesc de o deteriorare atat a sanatatii corporale, cat si a celei mentale a persoanei care lucreaza in ture de noapte. Astfel, este obligatoriu ca schimbarea ritmului somn-veghe sa nu fie facuta brusc si sa existe o perioada pregatitoare, de acomodare. In caz contrar, se instaleaza repede stari de oboseala fizica si mentala, dar si insomnia. "In primul rand se modifica artificial bioritmul unei persoane, adica ritmul organismului si al proceselor biologice. Aceste modificari au o influenta majora asupra sanatatii de ansamblu a unei persoane si in acelasi timp pot sta la baza aparitiei unor boli, cum ar fi epilepsia. De asemenea, exista riscul scaderii randamentului psihic initial prin schimbarea ritmului initial de activitate si odihna. In cazul turelor de noapte, persoanele care lucreaza in acest regim ar trebui sa-si faca un program de somn de la care sa nu se abata si inaintea inceperii serviciului noaptea, sa existe inainte o perioada de adaptare. Primele doua - trei ore pot parea usor de suportat, dar in scurt timp rezistenta scade. Un factor care face ca somnul de dimineata sa nu fie atat de odihnitor ca cel de noapte este diferenta zi/noapte, lumina/intuneric si ritmul aferent cu care organismul este invatat", a declarat prof. dr. Cristian Popescu, seful Clinicii de neurologie din cadrul Spitalului de Recuperare.

Pregatirea organismului

Medicii neurologi sustin ca fara o pregatire in prealabil a turelor de noapte, oboseala se instaleaza foarte repede, ceea ce duce la afectarea randamentului la locul de munca. Programul de noapte presupune din partea unei persoane un program strict de somn. Deoarece somnul de noapte este schimbat cu cel de zi si acomodarea se face mai greu, sunt recomandate inainte de culcare bai fierbinti si ascultarea unei muzici relaxante. De asemenea, dormitorul trebuie sa fie izolat si intunecat. Doctorii nu recomanda consumul mare de lichide si mancare inainte de culcare. Pentru a nu fi afectat somnul de dupa programul de noapte, trebuie evitat consumul de cafea atat pe timpul noptii, cat si inainte de inceperea, dar si de terminarea programului.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

pregatirea organismului
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1450 (s) | 22 queries | Mysql time :0.022802 (s)