News Flash:

Turism fara timbru

14 Iunie 2007
872 Vizualizari | 0 Comentarii
• Cateva suvenire precum brelocuri, semne de carte, tricouri, ceasuri sau farfurii, si acestea in cel mult trei modele, sunt singurele care pot evoca, in acest fel, pentru un turist, o amintire din Iasi • Si mai ridicol pentru cei care vor sa promoveze orasul si sub aspect turistic, cele mai uzitate imagini imprimate pe aceste suvenire sunt cele ale Palatului Culturii, Mitropoliei si Bisericii Trei Ierarhi sau ale Teatrului National Vasile Alecsandri • In schimb, magazinele de suvenire abunda cu oferte prin care zone cum ar fi Peles ori personaje gen Dracula sunt suprareprezentate pe aceste obiecte


Turistii care trec prin Iasi, cu greu isi pot procura suvenire. Cateva suvenire precum brelocuri, semne de carte, tricouri, ceasuri sau farfurii, si acestea in cel mult trei modele, sunt singurele care pot evoca, in acest fel, pentru un turist, o amintire din Iasi. Pe langa faptul ca sunt putine magazine care comercializeaza aceste produse, suvenirele legate de Iasi au o ingusta paleta de reprezentare a obiectivelor turistice iesene. Si mai ridicol pentru cei care vor sa promoveze orasul si sub aspect turistic, cele mai uzitate imagini imprimate pe aceste suvenire sunt cele ale Palatului Culturii, Mitropoliei si Bisericii Trei Ierarhi sau ale Teatrului National Vasile Alecsandri. Pot fi gasite pe piata doua sau trei modele de tricouri care au imprimata fie imaginea Palatului Culturii, Mitropoliei, fie a blazonului orasului, un model de semn de carte, doar cu reprezentarea trioului Palat, Mitropolie, Teatru, cateva modele de ceasuri, si ceva mai multe farfurii sau pahare personalizate cu imagini din Iasul cultural.

Dar nu lipsesc kitschurile, acestea pot fi gasite oriunde si la preturi modice. La tarabele improvizate sau la tonete, vanzatorii recunosc ca turistii n-au sa gaseasca suvenire, ba mai mult, obiectele de aici sunt mai ales kitsch-uri sau de uz casnic. "Aici vin sa cumpere numai oamenii cu simt gospodaresc. Turistii se uita degeaba", arata Sandu Ion, vanzator la o toneta cu produse ce imita pe cele ale mestesugarilor. Mai mult, nu lipseau suvenirele, acestea fiind cu imagini ce-l reprezinta pe Vlad Tepes, sau castelul Bran ori Romania pitoreasca, dar nicicum cu Iasi. Nici la magazinele amplasate in zone cu un bun vad comercial, suvenirele care sa fie legate de Iasi nu se prea gasesc. "Nu prea avem la dispozitie suvenire din Iasi. Furnizorii nostri ne trimit doar pe acestea, cu greu si pe acestea. Cele mai multe sunt despre alte zone. Chiar ne sunt trimise intr-un numar exagerat, noi trebuie sa le mai selectam. Desi sunt multi care intreaba de suvenire legate de Iasi, dat fiind ca oferta pe care o gasim la cei care ne furnizeaza aceste produse este mica, ne limitam si noi. Imi pare rau ca unii ieseni nu se gandesc sa faca ceva in acest scop", arata vanzatoarea unuia dintre magazinele iesene de suvenire. Ca atare, nu este de mirare, chiar pornind de la acest aspect banal prin care lipsesc suvenirele, ca un oras ce se vrea si turistic, nu este capabil, prin cei in masura sa ia atitudine in acest sens, sa promoveze atuurile care, de bine, de rau le are orasul. Ca o ironie, desi gama de suvenire este restransa, sunt reprezentate doar cateva obiective turistice.


Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1398 (s) | 22 queries | Mysql time :0.021760 (s)

loading...