UFD critica bugetul de stat pe anul 2000

28 Martie 2000
830 Vizualizari | 0 Comentarii
Tiberiu Brailean, prim vicepresedinte al consiliului municipal al Uniunii Fortelor de Dreapta si candidat la functia de primar al municipiului Iasi, a considerat ca si in acest an Romania va avea parte de un buget al jafului, risipei si incompetentei. Desi, dupa parerea lui Brailean, intreaga lume civilizata traieste un adevarat miracol economic, exprimat printr-o crestere economica fara precedent, tara noastra nu numai ca nu se inscrie pe orbita acestei dezvoltari, ci, prin modul in care este legiferat si administrat bugetul de stat, se perpetueaza o stare de lucruri paguboasa, care afecteaza grav economia romaneasca.
In opinia UFD, efectele bugetului pe anul 2000, in forma actuala, vor fi urmatoarele: reducerea nivelului de trai al bugetarilor cu 10%-15% ; irosirea unor imense sume de bani in investitii care trebuie oprite sau trecute in conservare ; sporirea dificultatilor pe care le are armata romana in cursa pentru integrarea in NATO, bugetul alocat armatei fiind jumatate fata de necesar; perpetuarea jafului din banii contribuabilului prin costurile exorbitante ale unor investitii bugetare; sporirea birocratiei; alimentarea economiei paralele prin continuarea unor politici defectuoase, cum ar fi sistemul cupoanelor din agricultura ; agravarea crizei economice romanesti.
Tiberiu Brailean a enumerat si alte probleme care concura la fundamentarea unui buget al neglijentei: proasta gestionare a veniturilor rezultate din privatizare; trasarea unor obiective gresite; proliferarea sistemului paralel al fondurilor speciale; subventionarea unor activitati ce ar trebui concesionate etc.
Solutiile pe care UFD le propune pentru reformarea politicii bugetare sunt urmatoarele: includerea in buget a veniturilor din privatizare la nivelul de 10.000 de miliarde de lei si folosirea lor potrivit destinatiei legale; reducerea cu cel putin 1.500 de miliarde de lei a sumelor alocate unor investitii ce tin de Ministerul Industriei si Comertului si alocarea acestor sume pentru investitii in sanatate, invatamant, cultura si programe de cercetare; reducerea cu 800 de miliarde de lei a subventionarii pe calea ferata; reanalizarea tuturor fiselor de Investitii din Anexa nr.3 a Proiectului legii bugetului de stat; desfiintarea unor structuri administrative, astfel incat numarul ordonatorilor de credite sa se diminueze; desfiintarea fondurilor extrabugetare; renuntarea la politica de acoperire a pierderilor din sistemul bancar cu ajutorul unor sume alocate din bugetul de stat; in lipsa surselor necesare din bugetul asigurarilor sociale, bugetul de stat va aloca o suma de 3.000 de miliarde de lei pentru recorelarea pensiilor.
Catalin ONOFREI

Page time :0.1710 (s) | 24 queries | Mysql time :0.040607 (s)