News Flash:

Uite ce trebuie sa mananci daca vrei sa traiesti 100 de ani! Organizatia Mondiala a Sanatatii ti-a facut meniul

11 Aprilie 2019
651 Vizualizari | 1 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.7287 RON (+0.0027)
USD: 4.1834 RON (-0.0359)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Alimente pentru a trai 100 de ani

Organizatia Mondiala a Sanatatii a decretat in 2018 ca principalul dusman al sanatatii din acest secol este obezitatea care e responsabila de peste 9,2 de milioane de decese anual. Zeci de cercetatori au lucrat intens la elaborarea unei ”diete planetare sanatoase” care elimina din farfurie carnea. Recent, specialistii au fost nevoiti sa reintroduca in meniul zilnic cel putin 7 grame de proteina provenita din carne pentru ca lipsa acesteia facea mai mult rau decat bine. Iata meniul zilnic care va salva viata a 11 milioane de oameni pana in 2050.

Uite ce trebuie sa mananci pentru a trai 100 de ani! Specialistii din cadrul Organizatiei Mondiale a Sanatatii au sustinut si sponsorizat activitatea de cercetare pentru a elabora meniul zilnic ideal pentru o viata mai sanatoasa. Avand in vedere ca obezitatea este responsabila de peste 9,2 milioane de decese anual, alimentatia este esentiala in combaterea diabetului de tip 2 si a bolilor cardiovasculare si neurodegenerative. La inceputul anului, OMS a eliminat complet carnea din dieta zilnica. Dupa dezbateri aprinse care au durat peste trei luni si au ridicat pe tapet mai multe studii realizate in ultimii zece ani, OMS a fost obligata sa reintroduca in meniu carnea. Mai mult decat atat, specialistii OMS au retras de pe lista alimentelor periculoase carnea, dupa ce aceasta fusese introdusa inca din 2017. Unul dintre argumentele care au dus initial la eliminarea carnii a fost si cel legat de distrugerea mediului inconjurator.

Iata dieta zilnica pentru o viata sanatoasa
Expertii spera sa salveze 11 milioane de vieti omenesti pana in anul 2050 cu aceasta dieta planetara pentru o viata sanatoasa. Alimentatia propusa de OMS scade riscul aparitiei unor boli cardiovasculare, neurodegenerative, metabolice si a diebetului de tip 2. Conform specialistilor OMS, nu avem voie sa mancam mai mult de 7 grame de carne de porc, vita sau miel pe zi (n.r. echivalentul unei felii subtiri de sunca sau a 16-a parte dintr-un hamburger). Meniul sanatos a fost realizat de 37 de experti nutritionisti din 16 tari. O pondere importanta din alimentatia zilnica o ocupa cerealele integrale, soia, fasolea, nucile, legumele crude si uleiul de masline sau floarea soarelui. Iata ce nu trebuie sa ne lipseasca vreodata din farfurie:

  • FRUCTE – 200g
  • LEGUME – 300g
  • Varza, broccoli (legume de culoare verde-inchis) – 100g
  • Morcovi, gogosari (legume portocalii si rosii) – 100g
  • GRASIME (ulei de masline sau floarea soarelui) – 52g
  • ZAHAR (inclusiv indulcitori) – 31g

PROTEINE DIN PLANTE

  • Linte sau fasole – 50g
  • Soia – 25g
  • Nuci, alune – 50g

PROTEINA DIN CARNE

  • Pui – 29 g
  • Vita, porc sau miel – 7g
  • Oua (a cincea parte din ou) – 13g
  • Peste (doua treimi dintr-un baton de peste) – 28g
  • LACTATE – 250g

CARBOHIDRATI

  • Cereale integrale (doua felii de paine neagra) – 232g
  • Orez – 60g
  • Paste fainoase – 80g
  • Cartofi – 50g
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

RomaniaTV.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (1)

Gigi  | #697006
Asta e meniu de subzistenta pentru marea masa de oameni, ca sa ramana mai mult clasei superioare a societatii. Cam mult zahar pentru sanatate. Il las lor cu tot cu indulcitori sa faca cancerul aferent.
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2019 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1586 (s) | 21 queries | Mysql time :0.025948 (s)