Titlurile zilei

Ultimul lot din axa rutieră Iași – Suceava s-a blocat din nou! Licitația este amânată de 3 ani din cauza contestațiilor. Miza este de 20 de milioane de euro pentru afaceriștii locali

Publicat: 12 ian. 2022
DJ 281, de la Belcești - Ceplenița - DN 28B, şi DJ 281, de la DN 28B - Scobinţi- Lespezi, din axa rutieră Iași - Suceava
Licitația pentru lotul 3 din axa rutieră Iași - Suceava a ajuns din nou în instanță, fiind contestată la Curtea de Apel Iași de una dintre firmele participante la procedură

Ultimul lot, de 20 de milioane de euro, din axa rutieră Iași – Suceava a ajuns să fie disputat din nou în instanță. Reabilitarea ultimilor 40 de kilometri din lotul 3 al axei nu a înaintat cu niciun metru, spre disperarea locuitorilor din zonă. Licitația a fost atribuită în mai multe rânduri și, de fiecare dată, a fost contestată. Bătalia pentru acest lot a fost contestată, pe rând, de cei mai mari asfaltatori din județ

Scandal în județul Iași, cu o miză colosală! Un contract cu o valoare de aproape 20 de milioane de euro a ajuns să fie disputat din nou în instanța de judecată. Reabilitatea lotului 3 din axa rutieră Iași – Suceava a devenit o piatră de moară pentru miile de locuitori care au case de-a lungul șoselei. De aproape 3 ani, licitația pentru reabilitarea șoselei nu poate fi demarată, din cauza contestațiilor și a deciziilor luate de instanțe.

Ultima licitație privind atribuirea contractului de la lotul 3 din axa rutieră ajuns pe masa judecătorilor de la Curtea de Apel Iași. Procedura privind modernizarea DJ 281 de la Belcești – Ceplenița – DN 28B şi modernizarea DJ 281 de la DN 28B – Scobinţi – Lespezi în lungime de 40,610 kilometri a fost contestată recent de asocierea Con Ted Company – SC Test Prima SRL – SC Four M Building Tehnology SRL – PG Delta Electron SRL – Mis Group SRL.

Licitații contestate pe lotul 3 din axa rutieră Iași – Suceava

Contestatorul a chemat în instanță Județul Iași, dar și asocierea Eky Route SRL- SC Dimex 2000 Company SRL, asocierea

Daroconstruct SRL – Rutador SRL și firma Alpenside SRL, cea care lucrează deja pe primele 2 loturi din axa rutieră. Epopeea lotului 3 din axa rutieră Iași – Suceava are deja câțiva ani vechime, perioadă în care au fost derulate deja 3 licitații, fără ca autoritatea județeană să semneze contractul. Primul scandal legat de lotul 3 din axa rutieră Iași – Suceava a avut loc la finalul anului 2020 între Eky Route SRL, firma lui Ioan Echimov, și Daroconstruct SRL, cea a lui Giani Canschi.

Contractul a fost atribuit firmei lui Echimov, însă procedura a fost reluată după contestația făcută de firma lui Canschi. Licitația a fost reluată, Eky Route SRL a câștigat din nou, însă a fost făcută o nouă contestație. Atunci, Alpenside SRL a contestat decizia și a întors rezultatul procedurii.

O nouă contestație pentru axa rutieră Iași – Suceava

Ultima licitație a ajuns la Alpenside SRL, cea care lucrează și la primele 2 loturi din axa rutieră. Totuși, procedura a fost contestată de alți participanți, nemulțumiți de modul în care Consiliul Județean a evaluat ofertele depuse. Astfel, asocierea condusă de Con Ted Company a depus o contestație la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), care a fost respinsă de această instituție. Ulterior, asocierea a ajuns să facă o plângere în instanță, în care a cerut reanalizarea ofertelor de către comisia de la Consiliul Județean Iași.

„Arătăm că Județul Iași, în calitate de autoritate contractantă, a inițiat procedura de licitație deschisă în vederea încheierii contractului de achiziție publică. La această procedură, în perioada de evaluare a ofertelor, prin adresa nr. 28660/19.10.2021, într-o primă etapă, autoritatea contractantă ne-a solicitat să extindem perioada de valabilitate a ofertei şi a garanţiei de participare până la data de 29 octombrie 2021 și să transmitem în original mai mult documente. De subliniat este faptul că documentele au fost solicitate spre a fi prezentate, în original, la sediul autorității contractante până pe data de 26 august 2021. Ca urmare a solicitării, la adresa de răspuns nr. 29121/24.08.2021, s-au ataşat documentele solicitate, cu valabilitate până la data de 26 octombrie 2021, care au fost depuse în original direct la sediul autorității, fără a fi încărcate pe SEAP”, se arată în contestație. Asocierea a contestat modul în care a fost tratată de comisia de licitație și a cerut reevaluarea ofertei.

Alpenside SRL, ultima câștigătoare a licitației de 20 de milioane de euro

Spre finalul anului trecut, comisia de licitație a atribuit contractul firmei Alpenside SRL. Totuși, modul de atribuire a licitației a ridicat mai multe semne de întrebare.
Oferta depusă de această societate a atras nemulțumirea celorlalți participanți. Ei au arătat că oferta este nerealistă în raport cu prețurile din teren. Până la stabilirea unui câștigător, mii de locuitori de pe traseul drumului continuă să circule prin praf sau gropi.




Comentarii
  • De asta nu avem A9 terminat, după ce a8 a fost aprobat prin lege, de ce a10 încă nu are o lege, ce intereses se ascund , in ritmul asta nici măcar a11 nu va fi terminată anul asta

  • Mai boilor care santeti responsabili pentru acesta bucata de drum Belcești Lespezi
    Voi nu vă gândiți că suferă o mulțime de cetățeni care sunt din aceste localități pe unde trece această șosea

    Sunteți niște ordinari iar cetățenii suferă din cauza voastră boilor.

  • Se impune in regim de maxima urgenta modificarea legilor privind achizitiile publice….nu se poate ca dupa 3 ani sa nu ai constructor pe un tronson amarat de strada…..si noi vrem autostrazi….la soolivara…DAR REPET,LEGILE TREBUIESC MODIFICATE

  • Ziarele au scris ca patronul de la SC TEST PRIMA SRL Suceava, Viorel Juravlea are proces pe rolul Tribunalului Iași pentru EVAZIUNE FISCALĂ.
    Păi cum să participi tu Sc TEST PRIMA srl la licitații publice, dacă ai proces pentru EVAZIUNE???
    În ce țară trăim??????

Adauga un comentariu