News Flash:

Uluitor! Aceste detalii vor tine in loc proiectul autostrazii Iasi-Targu Mures timp indelungat. Nimeni nu a luat in calcul ca se va ajunge la asa ceva - FOTO

27 Noiembrie 2018
2651 Vizualizari | 4 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.7619 RON (0.0000)
USD: 4.1988 RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
autostrada

• Unul din principalele obiective de infrastructura ale Regiunii de Nord-Est a ajuns sa bata pasul pe loc si din cauza unor chestiunii neasteptate • De ani buni, situatia este aceeasi, insa intre institutiile statului care ar trebui sa se ocupe de aceasta chestiune nu exista niciun fel de colaborare • Mai multe situri naturale protejate au ajuns sa tina in loc un obiectiv de miliarde de euro • Alesii incearca acum sa gaseasca solutii pentru ca nici ariile si nici proiectul autorutei Est-Vest sa nu aiba de suferit  

Uluitor! Dupa ani buni in care a batut pasul pe loc din cauza promisiunilor electorale, cel mai mare obiectiv de infrastructura de care va beneficia zona de Nord-Est a tarii s-a poticnit intr-o alta problema. De aceasta data lucrurile sunt mult mai complicate, iar solutiile sunt extrem de greu de gasit. Proiectul Autorutei Iasi-Targu Mures a devenit lege, iar Guvernul va trebui sa o puna in aplicare.

Cu toate acestea, obiectivul se poate bloca acolo unde se asteapta lumea mai putin: in natura. Pe traseul autostrazii sunt mai multe arii protejate, iar legislatia impiedica demararea vreunei constructii in aceste zone.

Tocmai din aceasta privinta, lucrurile s-au complicat, iar acest obiectiv nu poate inainta. Culmea, proiectul inca nu are avizat acordul de mediu, cu toate ca se incearca de ani buni obtinerea acestuia.

Specii de pasari, alte animale sau arbori protejati se afla chiar pe traseul proiectului, iar intre institutiile care raspund de aceste lucruri s-a iscat deja un razboi tacit.

De exemplu, in arealul protejat de-a lungul raurilor Niraj si Tarnava Mica, care ocupa cea mai mare parte a nordului si nord-estului Podisului Hârtibaciului, aflat în sudul Depresiunii Transilvaniei, se afla un areal predominant forestier. De-a lungul râurilor se gasesc si pâlcuri de paduri aluviale formate din arin negru si frasin. Toate aceste paduri ocupa 45 la suta din suprafata sitului, iar peste 80 la suta din speciile de pasari de interes comunitar, prezente aici, sunt pasari care cuibaresc sau se hranesc în habitate cu vegetatie lemnoasa. În afara speciilor de interes comunitar, în sit se întâlnesc si populatii importante ale unor pasari care au suferit un declin în ultimii ani în România. Potârnichea, capîntortura, uliul porumbar, ciocârlanul, ciusul si albinarelul sunt specii protejate, iar situl are un rol important în conservarea lor pe termen lung.

Se cauta solutii

O alta arie care tine pe loc proiectul este cea din judetul Iasi, zona comunei Dumesti. Saraturile de la Valea Ilenei se intind pe o suprafata de aproape 6 hectare si reprezinta o suprafata de pajiste saraturata continentala cu mai multe tipuri de habitate (mlastini, saraturate panonice, pajisti panonice si ponto-sarmatice, asociatii vegetale specifice zonelor umede, precum si asociatii de ierburi înalte higrofile). Tocmai din aceasta cauza, pe ruta autostrazii inca nu s-a dat avizul de mediu.

"Autostrada Targu Mures - Iasi - Ungheni, sector Targu Mures - Ditrau. Sectorul 1 al Autostrazii Targu Mures - Iasi - Ungheni traverseaza doua arii protejate: SPA Dealurile Tarnavelor si Valea Nirajului si SPA Depresiunea Giurgeului. Aceste informatii sunt preluate din studiul de fezabilitate elaborat in anul 2011. Pe sectorul Ditrau -Targu Neamt, in sectorul 2, autostrada traverseaza ROSPA0107 - Vanatori Neamt, ROSCI 0270 Vanatori Neamt si Parcul Natural Vanatori Neamt. Pe lungimea strabatuta, cele 3 arii protejate se suprapun. Aceste informatii sunt preluate din studiul de fezabilitate elaborat in anul 2010. In ceea ce priveste sectorul Targu Neamt - Iasi - Ungheni. Traseul autostrazii pe acest sector va traversa la km 60+900 extremitatea sudica a ROSCIO221 - Saraturile din Valea Ilenei. Aceste informatii sunt preluate din studiul de fezabilitate elaborat in anul 2011. Autostrada A8 Targu Mures - Iasi - Ungheni nu are acord de mediu", se arata intr-un raspuns adresat senatorului PSD Vasile Toma.

De altfel, parlamentarul iesean a mentionat ca se cauta solutii pentru a nu afecta nici proiectul si nici ariile respective. "Impreuna cu specialistii cu care ma consult o sa venim cu solutii de traversare a fiecarei arii protejate de pe traseul autostrazii, pe care le vom inainta catre Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere si pe care le vom dezbate impreuna tocmai pentru a grabi procedura", a spus senatorul Vasile Toma

Citeste si: INCREDIBIL! Un motiv aparent banal da peste cap un proiect de zeci de milioane euro. Ce s-a gasit in zona poate bloca totul multi ani de acum inainte - FACSIMILE

Si pestii tin pe loc autostrada

Ulterior, au fost declarate arii protejate si cursurile de apa de pe raurile Siret, acumularile Sarca - Podu Iloaei, dar si zona Masivului Ceahlau.

"Ulterior finalizarii SF-ului au fost declarate noi arii protejate in vecinatatea autostrazii Targu Mures - Iasi - Ungheni. Este vorba despre situl  de importanta comunitara R0SCIO297 Dealurile Tarnavei Mici - Bichis - declarat arie naturala protejata prin OM nr. 2387/2011, ROSPA0129 Masivul Ceahlau - declarat arie protejata prin HG nr. 907/2011, R05CI0363 raul Moldova intre Oniceni si Mitesti - declarat arie naturala protejata prin OM nr. 2387/2011, R0SCI0378 raul Siret intre Pascani si Roman - declarat arie naturala protejata prin OM nr. 2387/2011; ROSPA0150 Acumularile Sarca - Podu Iloaiei - declarata arie protejata prin HG nr. 663/2016, dar si ROSPA0168 raul Prut - declarat arie protejata prin HG nr. 663/2016", se mai arata in raspunsul celor de la Ministerul Transporturilor.

Nu trebuie uitata nici situatia podului de la Ungheni, constructie inclusa in proiectul autostrazii. Acest obiectiv bate pasul pe loc din cauza unei situatii asemanatoare. Podul ar urma sa fie ridicat peste raul Prut, în zona orasului Ungheni, în imediata apropiere de localitatea Zagarancea, in Republica Moldova. Pe partea romana, podul trebuie ridicat in dreptul localitatii Golaiesti din judetul Iasi.

Citeste si: Planul secret care a destabilizat totul. Lovitura groaznica incasata de judetul Iasi. Un politician cu interese uriase in zona, in spatele afacerii

Cu toate acestea, pe actualul amplasament de la Golaiesti si-au gasit loc speciile de pesti pentru a depune icre. In aceste conditii, Agentia pentru Protectia Mediului (APM) Iasi a propus mutarea amplasamentului podului respectiv in aval in comuna Ungheni pentru ca speciile respective sa nu aiba de suferit. De atunci, nu s-a mai intamplat nimic, intre CNIAR si APM fiind deja un razboi de uzura.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

Galerie Foto

plan_4_3_autostrada
nord-est arii protejate legislatia pasari arbori protejati
Distribuie:  

Realitatea.net

RomaniaTV.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (4)

Aurel  | #679610
Dar noi oamenii cind vom deveni specie protejata
C-tin  | #679621
Într-o țară în care pădurile dispar că prin minune avem arii protejate prin mlaștini și balhoave unde sunt greieri și furnici. Lăsați greierii sa cante in liniște și nu îi deranjați. Într-o vreme oricine vroia putea face cerere și își declara zona arie protejata. Pe cînd o lege care să clarifice statutul de arie protejata? Pe cînd o lege care să interzică tăierea pădurilor? În ultimii ani totul se oprește la mediu și cultură
noe  | #679627
o tara condusa de timpiti . sa se faca o fabrica de aripi si fiecare romin sa -si cumpere toate deplasarile sa se faca prin aer, daca nu vor veni cei care protejeaza mustele si tintarii cu o contestatie . sau varianta a 2 a sa se faca de romini autostrada pe la chisinau
Sandokan  | #679662
Motive pentru a nu se începe autostrada și a rămâne doar la stadiul de promisiune electorală. Vedeți mă că poate pe câmpurile alea au avut wc-uri cândva armata otomană. Declarați zona arie protejată. Cretinism total. Când nu se vrea a se face ceva, se găsesc tot felul de motive care mai de care mai idioate.
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2019 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1786 (s) | 23 queries | Mysql time :0.027757 (s)