Actualitate

ULUITOR! Gafa de 50 milioane de euro la Iasi. Totul pare desprins dintr-un film cu prosti. Cine raspunde? FOTO

Publicat: 17 ian. 2016

@ O situatie total incredibila a aparut in Iasi @ Desi lucrurile sunt vizibile cu ochiul liber de ani de zile, nimeni nu s-a sesizat pana acum @ Aberatia a facut ca cele 50 de milioane de euro investite pana acum sa nu-si dovedeasca utilitatea pe timp de noapte @ Autoritatile ridica din umeri si dau vina una pe cealalta @ Nimeni nu stie cand lucrurile pot fi refacute @ De la bun inceput, proiectul a fost facut cu nabadai

Situatie absurda la nivelul Iasului. Un proiect in care s-au investit zeci de milioane de euro a fost facut cu picioarele si nimeni nu s-a sesizate de asta pana acum. Proiectul soselei de centura a municipiului Iasi duce lipsa tocmai de iluminatul stradal. Pe timp de noapte, nimeni nu mai este in siguranta pe artera ce inconjoara orasul, insa reprezentantii institutiilor implicate in proiect nu par a fi deranjati de acest lucru.

Autoritatile au alocat pana acum circa 50 de milioane de euro in realizarea proiectului pentru constructia a 14 kilometri de trafic greu. In afara portiunii din satul Uricani, comuna Miroslava, si o bucata din zona Valea Ursului, stalpii de iluminat sunt inexistenti. Practic, soferii sunt obligati noaptea sa circule cu o atentie uriasa pentru a nu risca accidente. Redactorii BUNA ZIUA IASI au incercat sa ia legatura cu reprezentantii Politiei Rutiere Iasi pentru ca acestia sa explice cat de normala este situatia. Cu toate acestea, comisarul Liviu Zanfirescu nu a raspuns apelurilor telefonice ale redactorilor BZI.

Citeste si: Situatie halucinanta la Iasi creata de smenurile lui Relu Fenechiu

Proiectul a fost realizat de IPTANA, iar lucrarea a fost realizata de firma Vega ’93 Galati. Cei 14 kilometri au fost dati in folosinta in totalitate in 2012, insa de atunci nu s-a mai facut nimic. Guvernul nu a mai alocat bani in ultimii ani pentru continuarea lucrarilor. Dupa ce a fost data in folosinta, lucrarea a stagnat. De atunci se tot cauta fonduri pentru continuarea proiectului legat de varianta de trafic usor, cea care ar face legatura cu Dacia, zona Cicoarei si Nicolina.

Conducerea Directiei de Drumuri, cea care administreaza soseaua de centura, recunoaste ca este nevoie de montarea acelor stalpi, insa totul ar urma sa fie facut abia dupa cativa ani. Practic, pana cand nu vor fi demarate si celelalte etape ale proiectului, stalpii de iluminat nu vor aparea pe aceste drumuri. Situatia este una absurda, insa sefii Directiei sustin ca nu au ce face.

„Iluminatul stradal este prevazut in etapa urmatoare, conform documentatiei avizate. Urmeaza proiectul centurii de trafic usor de la Nicolina – Crucea lui Ferentz, apoi cel al traficului greu zona Manta Rosie- Socola- Drumul Hotilor, in plan fiind si realizarea unui pasaj la Antibiotice, precum si o parcare in zona. Noi cerem in permanenta fonduri pentru proiect, pentru ca este nevoie ca acest obiectiv sa continue. Acum asteptam decizia ministerului, sa vedem ce bani vom obtine de la bugetul de stat„, a mentionat Ovidiu Laicu, directorul Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Iasi.

Citeste si: Tun la soseaua de centura – GALERIE FOTO

Si reprezentantii primariei iesene au incercat sa gaseasca o explicatie pentru ceea ce se intampla. „Din punctul meu de vedere, trebui facuta si o analiza a indicatorilor de trafic, pentru a vedea cat de necesar este iluminatul permanent. Oricum, in localitatile strabatute de sosea exista iluminat, insa pentru cealalta parte a drumului ar trebui sa se faca o astfel de analiza pentru a ne putea pronunta”, a precizat primarul Mihai Chirica.

Lucrari de mantuiala

Lipsa iluminatului nu este prima tampenie din proiect. La un an de la finalizarea primei parti a soselei, pe o buna parte din drum au inceput sa apara si fisurile. La straturile de sustinere a soselei de centura, Vega a folosit, in loc de piatra sparta, un reziduu, si anume zgura de otelarie rezultata in urma procesului de productie de la combinatul siderurgic Sidex Galati. Materialul se mai numeste lidonit si rezulta din arderea rocilor de minereu in furnale pentru obtinerea otelului. Asa s-a ajuns ca drumul sa crape. Proiectul intregii variante de ocolire a Iasului presupune realizarea unui drum cu o lungime totala de 29,5 kilometri si o latime de 10 metri, din care 7 metri reprezinta parte carosabila si 3 metri acostamente. Insa constructorul primei etape din proiect nu a tinut cont de nimic si s-a jucat cu banii publici. Constructorul a fost obligat sa repare gafa pe cheltuiala proprie.

Desi soseaua a fost data in folosinta, lucrarea de mantuiala incepe sa se vada cu ochiul liber. Culmea, firma a fost acoperita o buna perioada de fostul baron liberal Relu Fenechiu, la acea vreme ministru al Transporturilor. Este de notorietate relatia dintre Corneliu Istrate, patronul Vega, si Relu Fenechiu, aflat acum in puscarie, dupa ce a fost condamnat la 5 ani de detentie in Dosarul Transformatorul. Fenechiu si Istrate sunt cumatri, iar Fenechiu a facut totul ca acesta sa prinda numeroase contracte banoase in Iasi si in tara. Nu trebuie uitat nici contractul de la Aeroportul Iasi pentru constructia pistei noi, unde Vega a avut castig de cauza in detrimentul altor societati, dupa o licitatie cu scandal.





Comentarii
  • NU PARE, CHIAR ESTE ,DAR ACTORII SUNTEM NOI,IAR HOTII(regizorii) SUNT EI!!DACA CEI CARE S-AU IMBOGATIT IN ACEST FEL,SI SUNT MULTI, IN CEI 26 DE ANI DE,,CAPITALISM ,,CU SPECIFIC ROMANESC,AR PLATII ,,PE BUNE,,LUCRURILE AR STA ALTFEL.PANA ATUNCI ASA SE VA INTAMPLA!!!

  • Justitia PSD.
    Banii aia i-au impartit HOTII PSD.
    Daca vreti iluminat, o sa coste jde’milioane de euro, pe care, le vor imparti Hotii PSD.

  • Mai sunt inca zone cu locuinte autorizate, ce se afla in proximitatea soselei de centura, unde nu exista iluminat stradal. In conditiile in care soseaua dispune de niste lucrari de consolidare ale versantilor, respectiv niste ziduri de beton, vizibilitate redusa, datorita lipsei iluminatului, trafic pietonal si mai ales predispozitia soferilor ca pe aceasta sosea sa circule ca pe autostrada, cu 130 km/h, cred ca se creaza premisele unor accidente de nedorit.
    De asemenea, se poate ridica si problema lipsei panourilor pentru izolare fonica din zonele locuite. Parca in studiul privind impactul asupra mediului se cerea adoptarea acestei masuri de protectie…

Adauga un comentariu