Actualitate

ULUITOR! Taxe mai mari la Iasi, ca la Paris! Iesenii platesc bilete de avion mai scumpe, ca sa ia Marius Bodea un salariu mai mare – FOTO

Publicat: 14 feb. 2016

@ O situatie absurda si incredibila arata care sunt de fapt intentiile unui individ care se viseaza primarul municipiului Iasi @ Liberalul Marius Bodea, directorul Aeroportului International Iasi, isi trage partea leului, pe spinarea celor care calatoresc zilnic cu avionul @ Pentru ca asa beneficiaza de mai multi bani la salariu, la aeroportul iesean au fost impuse o serie de taxe de-a dreptul uriase @ Culmea, astfel de taxe sunt mai mari decat cele practicate la Otopeni si chiar pe aeroportul din capitala Frantei, Paris @ Daca taxele aeroportuare ar fi mai mici si pretul biletelor de avion ar scadea proportional 

Detalii absolut scandaloase ies la iveala din curtea Aeroportului International Iasi, regie condusa de liberalul Marius Bodea, candidat la Primaria municipiului Iasi. Acesta a stiut foarte bine cum sa pacaleasca iesenii cu proiectul modernizarii aerogarii si cu atragerea de operatori noi, scopul sau fiind unul pur electoral. Chiar daca este un functionar platit din bani publici, Marius Bodea se comporta la aeroprot ca pe mosia proprie si ar face orice sa bage sume uriase de bani in propriul buzunar. Cotidianul BUNA ZIUA IASI a aratat in mai multe randuri in ce fel administreaza acesta regia aeroportuara si care sunt adevaratele sale intentii. In timpul mandatului sau la sefia aerogarii, Bodea si-a sporit consistent veniturile, o parte din acestea fiind cumulate tocmai din taxele aeroportuare pe care toti iesenii le platesc cand vor sa plece spre o alta destinatie.

Citeste si: Marius Bodea ar trebui sa-si dea demisia imediat! Iata de ce nu platim preturi mai mici la biletele de avion

De exemplu, un iesean care vrea sa ajunga in Capitala, de la Iasi, trebuie sa plateasca o taxa de aeroport de 49 lei, bani inclusi in pretul biletului. Niciodata o astfel de taxa nu este la vedere, iar la Iasi pretul este unul piperat. Desi este un aeroport mult mai dezvoltat si mai circulat, Aeroportul Henri Coanda din Otopeni are o taxa de doar 10 lei. Diferenta intre cele doua aeroporturi este ca de la cer la pamant, insa la Iasi preturile sunt de patru ori mai mari. De ce s-a ajuns la o asemenea situatie? Taxele de aeroport sunt sume percepute de aeroporturi pentru a-si acoperi o parte din cheltuielile de operare. Fiecare aeroport percepe una sau mai multe taxe, in functie de necesitati, insa la Iasi acestea par sa explodeze. Cele mai multe companii afiseaza preturile biletelor fara taxe, acestea adaugandu-se separat.

Citeste si: REVOLTATOR! Fratia penalilor vrea cu disperare sa puna mana pe conducerea Iasului! Totul este platit din bani publici

Culmea, cu acelasi zbor Blue Air, taxele incluse sunt mai mici pe Aeroportul din Paris fata de cel de la Iasi. Daca la Iasi se platesc aproape 55 lei pe taxa de aeroport, la Paris aceasta este de doar 12 lei in banii nostri. Iar exemplele pot continua.

De ce sunt taxele mari?

Sa explicam, insa, exact unde pierde Marius Bodea daca taxele aeroportuare ar fi mai mici. Toti banii atrasi din taxe aeroportuare sunt considerati venituri proprii ale institutiei si pot fi cheltuiti dupa bunul plac de Bodea. In schimb, banii care vin de la buget, prin Ministerul Transporturilor, au o destinatie fixa si trebuie cheltuiti prin licitatie. In plus, un proiect privind reducerea taxelor aeroportuare ar inseamna reducerea veniturilor proprii ale aerogarii, ce traieste in prezent din banii colectati de la companii si din cei colectati pe pasager. Cat mai multi bani la bugetul propriu inseamna si o remuneratie pe masura pentru cei din conducere. Exact de acest lucru s-a speriat si Bodea, care se poate trezi cu mai putini bani pentru confortul sau personal si pentru aparatul de partid. A devenit clara o astfel de intentie a liberalului, dupa ce vecinii de la Aeroportul din Suceava au ajuns sa scada taxele aeroportuare, Bodea sustinand ca astfel nu va mai exista concurenta. Cei de la Suceava intentioneaza sa reduca tarifele aeroportuare, pentru a putea atrage operatori noi si pentru a putea aduce cat mai multi pasageri in acea zona. Fiind un aeroport in dezvoltare, sucevenii au venit cu o astfel de initiativa in beneficiul companiilor aeriene. Taxe aeroportuare mai mici inseamna mai multe companii care vin sa opereze pe aeroport, mai multe destinatii externe si implicit preturi mai mici la bilete. Toate acestea ar fi benefice pentru ieseni, dar ar avea si cineva de pierdut. Evident, cel care ar pierde ar fi Marius Bodea. Iar iesenii ar trebui sa stie toate aceste detalii si ce urmareste de fapt cel care le cere votul si se da drept salvatorul Iasului.





Comentarii
Adauga un comentariu