News Flash:

Uluitor. Un conflict la sange din administratie a blocat o investitie uriasa. Tot Iasul va avea de suferit dupa aceasta hotarare socanta

13 Iulie 2018
4050 Vizualizari | 3 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6541 RON (-0.0031)
USD: 4.0032 RON (+0.0347)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti

• Situatie din ce in ce mai disperata cu unul din marile proiecte ale Iasului • Intre doua institutii a izbucnit un nou conflict ce poate duce la intarzierea demararii unui proiect pe care iesenii il asteapta de ani buni • Un tronson care cuprinde varianta de trafic greu a soselei de centura bate pasul pe loc din cauza unei dispute la sange • Intre sefii din Palatul Roznovanu si drumarii din Ministerul Transporturilor s-a iscat o disputa fara precedent, care a blocat demararea lucrarilor la centura orasului

Unul din marile proiecte de infrastructura ale municipiului Iasi pare un vis tot mai indepartat. Din cauza unei dispute iscate intre doua institutii publice, iesenii risca sa mai astepte finalizarea soselei de centura a orasului.

Varianta de trafic greu, ce trece prin bulevardul Poitiers pana la Drumul Hotilor, a ajuns sa fie blocata de o serie de orgolii ale sefilor de institutii publice. Totul a plecat de la conflictul dintre municipalitatea ieseana si reprezentantii Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Primaria nu a dorit sa preia in administrare drumurile nationale DN 24 si DN 28, ce trec prin oras fara o evaluare stricta, iar CNAIR a decis sa-si faca dreptate in instanta.

In aceste conditii, Compania Nationala de Drumuri nu se va grabi cu investitia soselei de centura pe bulevardul Poitiers, drum care in acte este trecut la primarie. Cu alte cuvinte, cat timp Primaria Iasi nu va prelua DN 24 si DN 28, nici CNAIR nu va grabi o investitie pe un drum care nu ii apartine.

"In prezent, in cadrul Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere este in curs de aprobare demararea procedurilor de atribuire, in vederea incheierii contractului privind elaborarea proiectului tehnic de executie, asistenta tehnica in perioada de executie a lucrarilor si executia lucrarilor pentru obiectivul de investitii mentionat. Estimam ca semnarea contractului se va face pana la sfarsitul anului in curs, urmand ca apoi sa fie emis ordinul de incepere pentru proiectare si executie (36 de luni). Perioada de garantie este estimata la 60 de luni, de la semnarea procesului verbal de receptie la terminarea lucrarilor. Pentru respectarea graficelor de implementare a proiectului privind obiectivul 3 - Varianta de trafic greu, sector km 19+960 - km 26+460, este necesar ca si organele locale, respectiv Primaria municipiului Iasi sa isi rezolve obligatiile asumate privind reabilitarea retelelor aferente strazilor din municipiu, pe traseul carora se va realiza proiectul", au precizat cei de la Ministerul Transporturilor.

In urma cu cateva saptamani, drumarii au deschis o actiune in instanta impotriva primariei, solicitand obligarea acesteia sa preia sectoarele de drumuri nationale DN 24 (km 183+941 - km 188+150), DN 24 (km 191+035 - km 202+259), DN 28 (km 64+225 - km 68+580) si DN 28 (km 69+657 - km 82+804), situate in municipiul Iasi.

"Prin Hotararea Consiliului Local al Municipiului (CLM) Iasi nr. 291/15.09.2015, s-a aprobat preluarea in administrarea acestuia a sectoarelor de drum mentionate, aflate in administrarea Ministerului Transporturilor, prin CNAIR SA. Potrivit art. 3 din hotarare, predarea/primirea sectoarelor de drum se va face dupa incheierea unui protocol intre Ministerul Transporturilor si CLM Iasi. Ulterior, cele doua entitati au dispus constituirea unor comisii care sa participe la constatarea si identificarea sectoarelor de drumuri nationale, inclusiv a terenurilor aferente acestora, precum si pentru semnarea proceselor verbale de constatare si identificare", se arata in adresa Directiei Regionale de Drumuri.

Cum acest lucru nu s-a mai intamplat, s-a ajuns la instanta. Sectoarele de drum amintite traverseaza municipiul Iasi pe traseul Metro - Valea Lupului - Pacurari - Soseaua Nationala - Gara - Piata Nicolina - CET - Tomesti (DN 28), respectiv pe traseul Bucium - Pasaj Socola - CET Tudor Vladimirescu - C. A. Rosetti - Soseaua Stefan cel Mare - Carlig (DN 24).

Noi promisiuni de finantare

Mai mult, reprezentantii Ministerului Transporturilor au aratat ca pentru varianta de trafic greu, cuprinsa intre zona de la Selgros pana la Drumul Hotilor, ar putea fi o varianta de finantare. Desi s-a tot vorbit ani la rand de acest lucru, ministerul sustine ca este posibila o finantare abia din lunile urmatoare, la prima rectificare a bugetului de stat.

Desi s-au alocat bani pentru demararea procedurilor legate de indicatorii tehnico-economici, proiectul a batut pasul pe loc. In aceste conditii, este tot mai dificil ca varianta de trafic greu pe portiunea bulevardului Poitiers sa fie realizata prea curand.

Citeste si : Rasturnare de situatie! Primaria Iasi, aruncata in aer de o sentinta data ieri la Tribunal! Culisele unui razboi fara precedent in politica ieseana!

"In Master Planul General de Transport, la Capitolul VI - proiecte noi, surse de finantare - fond de coeziune, in perioada de programare 2014 - 2020, varianta de ocolire Iasi este mentionata ca parte a drumului expres Targu Neamt - Ungheni. Prin ordinul ministrului Transporturilor nr. 236/22.02.2018 a fost aprobata actualizarea valorii devizului general pentru obiectivul de investitii Varianta de ocolire a municipiului Iasi - etapa l - Varianta Sud, Obiectiv 3 - Varianta trafic greu, sector km 19+690 (Selgros) - km 26+460 (DN28). Conform Hotararii de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici, sursa de finantare pentru aceasta investitie este bugetul de stat. In bugetul de stat pe anul 2018, pentru acest obiectiv de investitie a fost alocata suma de 149.000 lei cu TVA. Sumele necesare pentru demararea procedurilor de achizitie publica a lucrarilor vor fi alocate la prima rectificare a bugetului de stat", sustin reprezentantii Ministerului Transporturilor intr-un raspuns adresat autoritatilor.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

infrastructura iasi trafic greu poitiers cnair dn 24
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

RomaniaTV.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (3)

Cetatean din Iasi  | #661276
Aceste demersuri sunt mai dedemult in atentia iesenitor si constata ca dl Primar in loc sa se aseze la masa cu administratia centrala se TOT CONTREAZA pe diverse situatii ce nu tin de ADMINISTRATIE. Dl primar sa se ocupe si de problememle cu traficul greu din oras ca nu este alta solutie. TRAFICUL GREU TREBUIE SCOS DIN ORAS SPRE PERIFERIE SI INAFARA LUI, (centura ptr. traficul greu si traficul usor-pe str. Cicoarei trebuie REZOLVATA ODATA).
Dănut Scutaru  | #661303
Chirică e vinovat pentru nepreluarea drumurilor naționale ce tranzitează orașul.Dacâ ele au fost reabilitate in 2012,atunci conform legii de îndată trebuiau sa treacă automat la Primaria Mun Iasi!!! Chiricâ era director teh atunci și trebuia,avea obligația sa facă un proiect de CL astfel încât să preia drumurile. Justiția o sa constate și cu siguranță v-a obliga PMIASI la preluare și despăgubiri !!! Problema,plătește Chirică sau noi Ieșenii ???
Mitzy  | #661322
Chirica un țărănoi prost in costum .Un Gică contra care afectează cetățenii IAȘI ului,pe el îl doare-n măciucă
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2018 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1751 (s) | 21 queries | Mysql time :0.031670 (s)