International

Un al doilea pacient infectat cu o bacterie rezistenta la antibiotice a fost gasit in SUA

Publicat: 28 iun. 2016
1
O bacterie care poseda o gena capabila sa confere rezistenta la o clasa de antibiotice de ultima instanta a fost identificat in SUA, la un pacient din New York. Gena numita MRC-1 a fost gasita intr-o tulpina a bacteriei Escherichia coli (E.Coli). In luna mai, autoritatile din domeniul sanatatii au detectat pentru prima data in Statele Unite ale Americii, o bacterie E.coli purtatoare a acestei gene, la un pacient de 49 de ani spitalizat in Pennsylvania pentru o infectie a tractului urinar. Gena MRC-1 este temuta deoarece face bacteriile rezistente la Colistin, un antibiotic datand din 1959 folosit ca medicament de ultima instanta impotriva enterobacteriilor rezistente la antibioticele din clasa carbapenemelor (ERC).
Aceasta gena are capacitatea de a trece de la o bacterie la alta, putand transmite rezistenta la antibiotice mai multor specii de bacterii, un scenariu catastrofal, potrivit autoritatilor.  Oamenii de stiinta urmaresc miscarile acestei gene in intreaga lume de la descoperirea sa in 2015 la oameni, pasari de curte si porci in China. Aceasta a doua identificare din SUA a fost facuta in cadrul unui efort mondial numit „Sentry antimicrobial surveillance program” („Program santinela de supraveghere antimicrobiana”).
Cercetatorii au testat 1.525 mostre de E. coli si 7.481 de tulpini ale enterobacteriei Klebsiella pneumoniae colectate in 2015 din spitale din lumea intreaga. In total, un procent de 1,9 la suta (390 de mostre) dintre acestea au fost rezistente la Colistin si 19 au fost purtatoare ale genei MCR-1. In ambele cazuri din SUA, bacteria purtatoare a genei MCR-1 a rezistat la Colistin, dar, cu toate acestea, a ramas sensibila la alte antibiotice, ceea ce a permis combaterea eficienta a infectiei. Cu o rata a mortalitatii ce poate ajunge pana la 50%, enterobacteriile rezistente la carbapeneme sunt considerate de catre Centrul pentru Controlul si Prevenirea Bolilor (CDC) din SUA drept una dintre cele mai mari amenintari la adresa sanatatii publice.