Economic Local

Un antreprenor din Iași vinde cafea într-un Citroen din 1954, restaurat cu 120.000 de euro. Tânărul vrea să mai aducă patru mașini din Franța pentru afacerea care are un succes neașteptat

Publicat: 28 ian. 2021
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Un antreprenor din Iași vinde cafea într-un Citroen din 1954 restaurat cu 120.000 de euro. Tânărul vrea să mai aducă patru mașini din Franța pentru afacerea care are un succes neașteptat
Edmond Moraru este un antreprenor din Iași care a simțit potențialul unei afaceri de succes cu cafea și a investit banii într-o cafenea pe roți, un fost Citroen din 1954, restaurat și complet echipat pentru prepararea cafelei proaspete, concept care a avut succes rapid

Un antreprenor din Iași a adoptat modelul văzut în Franța și a restaurat un Citroen din 1954 pe care l-a transformat într-o cafenea pe roți. Conceptul nemaivăzut în Iași a avut succes rapid, iar clienții îl caută acum pe Edmond Moraru în două locații din oraș

Un antreprenor din Iași a avut o idee inedită pentru dezvoltarea afacerii cu cafea, piesa de rezistență fiind un Citroen din 1945, restaurat. Edmond Moraru, unul dintre ieșenii cu spirit antreprenorial care a simțit potențialul unei afaceri în domeniu, a văzut cafenelele pe roți, pentru prima dată, în Franța. Nu a durat mult până când ideea s-a concretizat. După ce a căutat luni bune mașina potrivită pentru afacerea sa, dar și locul de unde poate să achiziționeze o astfel de mașină, a găsit ceea ce căuta. Nu a stat pe gânduri și a achiziționat o astfel de mașină, un Citroen vechi din 1954, de la un colecționar. Mașina a fost restaurată în câteva luni și transformată într-o cafenea pe roți.

Prima cafea a fost vândută în urmă cu două luni, iar de atunci, sute de clienți cumpără săptămânal cafea de la Edmond Moraru. Acest concept de „coffee to go” a început să apară și în România în ultimii ani, fiind întâlnit în marile capitale din Europa, dar și în New York sau Tokyo. Investițiile nu sunt deloc de neglijat, însă antreprenorii care investesc în astfel de afaceri susțin că sumele se amortizează destul de repede, mai ales că nu duc lipsă de clienți. Edmond Moraru intenționează să recondiționeze alte patru mașini, cea de-a doua fiind deja în garajul unui specialist în restaurări care o va transforma într-o cafenea pe roți.

Edmond Moraru, antreprenorul din Iași care vinde cafea într-un Citroen din 1954, restaurat, are planuri de dezvoltare a afacerii

Edmond povestește că nu se aștepta la un interes atât de mare din partea clienților, mai ales că acest concept este unul nou pentru Iași.

„Noi am văzut că se practică acest lucru, cu mașinile pe roți, unde se vinde cafea, în Franța. Ni s-a părut interesant să aducem și noi în Iași acest concept, iar proiectul s-a concretizat în urmă cu două luni. Nu știu în Iași să mai fie așa ceva. Știu că în Brașov este cineva care are o mașină veche, recondiționată, care vinde cafea, ca și noi, în stradă, în diverse zone. Noi vrem să mai aducem 4 astfel de mașini. Cea de a doua a ajuns și o vom recondiționa până la sfârșitul anului. Cred că în 10 luni o să putem să o folosim și pe aceasta”, susține Edmond Moraru.

Mașina se mută între două locații, iar clienții știu deja orarul.

„Acum (n.r.- ieri, 27 ianuarie 2021) suntem la stadion. Am observat că există interes pentru produsele noastre și faptul că ne știu deja clienții cele două locații și programul înseamnă că deja știu ce înseamnă o cafea de specialitate, proaspăt prăjită. Noi oferim cafea arabică de specialitate, care are punctaj SCA de peste 85 de puncte, un indicativ al calității. Vrem să oferim oamenilor care s-au săturat de gustul de ars și amar o alternativă. Cafeaua prăjită proaspăt va fi consumată în maximum trei luni de zile, ideal în prima lună și jumătate”, mai spune Edmond.

Ieșenii cumpără cafea de la cafeneaua pe roți care este amplasată fie în zona stadionului, fie în față la UMF

Acesta susține că piața cafelei nu este suficient exploatată, de aceea a adus în România un concept premium.

„Noi aducem cafea verde culeasă de pe plantații acreditate din Africa, Ethiopia, America de Sud, respectiv Columbia, Brazilia, America Centrală, din Costa Rica și Guatemala. Cred că această piață nu este suficient exploatată, iar clienții încep să descopere cafeaua de calitate, de aceea am fost surprinși de numărul mare de clienți, mai ales după ce am adus mașina pentru cafea”, mai spune Edmond Moraru.

Sortimentele de cafea din gama „Noir” se vând cu prețuri cuprinse între 6 și 13 lei. Tânărul a atras clienți și prin intermediul celor două campanii derulate în ultima perioadă. Astfel, Edmond și colegii săi au oferit cafea gratis cadrelor medicale sau ieșenilor care au fost la vot, anul trecut, la alegerile parlamentare. În prezent se ocupă, alături de doi colegi, de prepararea cafelei premium în cafeneaua pe roți, în cele două locații, la stadion și în față la UMF. După ce vor fi aduse celelalte mașini, acestea vor fi amplasate în mai multe zone din Iași pentru a acoperi cele mai aglomerate locații din oraș.

Ieșenii au investit aproape 20 de milioane de lei în afacerile de succes finanțate prin programul Start-Up Nation

Edmond Moraru a investit 44.000 de euro, în urmă cu 2 ani, în propria prăjitorie, bani obținuți prin programul Start-Up Nation, fiind unul dintre beneficiarii din Iași care a obținut sumele de la stat. Suma totală investită în afacere, până în prezent, se ridică la 400.000 de euro. În perioada 2017-2020, tinerii au dezvoltat afaceri de succes cu 18.540.686 de lei de la stat, bani obținuți prin programul Start-Up Nation pentru proiectele depuse în perioada 2018-2019. Fiecare beneficiar din Iași a investit 44.000 de euro în afacere. Programul Start-Up Nation nu va fi lansat în anul 2021 din cauza lipsei fondurilor. Potrivit reprezentanților din Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, sunt lansate și vor fi lansate programe care să ajute IMM-urile afectate de pandemia COVID-19, însă nu și programul Start-Up Nation, care în ultimii 3 ani a avut aproximativ 30.000 de beneficiari din toată țara.

Adauga un comentariu