Un asteroid, de dimensiunea unui autobuz, trece joi pe langa Terra

19 Octombrie 2017
327 Vizualizari | 0 Comentarii
Asteroid
Un asteroid de dimensiunea unui autobuz trece joi prin spatiul dintre Pamant si Luna, fara a prezenta pericolul de a se ciocni cu planeta noastra, conform unui material publicat joi de Space.com.
Asteroidul nou descoperit a primit denumirea 2017 TD6 si va trece la distanta de 191.000 de kilometri de Terra la ora 18:53 GMT. Distanta medie dintre Pamant si Luna, pentru comparatie, este de aproximativ 384.400 de kilometri.
Asteroidul 2017 TD6 are intre 9,9 si 22 de metri, fiind din aceeasi clasa de marime cu asteroidul care a explodat in 2013 deasupra orasului Celiabinsk, din Rusia. In 2013, un mic asteroid nedepistat cu diametrul de 20 de metri s-a fragmentat in apropiere de orasul Celiabinsk, in centrul Rusiei, provocand ranirea a peste 1.300 de persoane cu cioburile geamurilor sparte de suflul exploziei.
In ultimele zile asteroidul 2017 TD6 a fost depistat de mai multe observatoare astronomice, printre care Observatorul Schiaparelli din Italia, Panoramic Survey Telescope and Rapid Response System (Pan-STARRS) din Hawaii si Observatorul Mount Lemmon Survey din Arizona.
Trecerea acestui asteroid prin "curtea din fata" a Pamantului se produce la cateva zile dupa un o alta astfel de trecere, cea a asteroidului 2012 TC4, care s-a aflat la 12 octombrie la aproximativ 42.000 de kilometri deasupra Antarcticii, potrivit Agerpres.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.