Actualitate

Un escroc a facut ravagii printre afaceristi. Ani de zile, soferii din Iasi au fost la mana acestui tepar – FOTO

Publicat: 31 iul. 2016

@ Golaniile de ordinul sute de mii de euro au fost descoperite recent de autoritati @ Ani de zile, acest tepar a fost unul dintre cei mai importanti parteneri ai municipalitatii, in perioada administratiei Nichita @ O benzinarie din Iasi a fost vanduta pe bucati, pe ascuns, tocmai pentru ca partenerii de afaceri si statul sa nu-si recupereze banii

Iata ca, cel care ani de zile a fost unul dintre cei mai importanti colaboratori ai municipalitatii iesene este unul dintre cei mai mari tepari, dovedind un talent deosebit in a-si insela atat partenerii, cat si institutiile statului. Vorbim despre Adriean Zahariea, cel care, prin intermediul firmelor sale, a concesionat pe o perioada de cativa ani, de la Primarie, serviciul de ridicare a masinilor parcate neregulamentar. Precizam ca, dupa ce a facut bani frumosi din afacerile cu primaria, Zahariea si-a bagat firmele in faliment, fara sa-si plateasca datoriile catre bugetul de stat si ceilalti intreprinzatori care au avut ghinionul sa faca afaceri cu el. Zilele trecute, au iesit la iveala o serie de aspecte care demonstreaza ca Zahariea a premeditat totul si a vrut sa tepuiasca pur si simplu statul si pe partenerii sai de afaceri, gaura pe care a lasat-o depasind 1 milion de dolari americani.

Astfel, imediat ce principala sa firma, Transgyw Industry (cea care se ocupa de ridicarea masinilor din oras) a intrat in incapacitate de plata, Zahariea a transferat patrimoniul acestei societati catre o alta firma controlata de el, si anume Mold Agrimin SRL. Valoarea totala a bunurilor transferate de la Transgyw Industry SRL catre Mold Agrimin SRL este de 2.822.193 lei. Este vorba despre 40 de active, printre care se numara vehicule de tonaj mare si alte utilaje. Enumeram cateva dintre bunurile „subtilizate” in acest mod de Zahariea: autobasculanta Renault, evaluata la 445.160 lei, semiremorca, evaluata la 90.458 lei, autobasculanta- 111.600 lei, autobasculanta MAN- 198.400 lei, autoutilitara MAN- 81.840 lei, 4 autoturisme Fiat Diablo in valoare de 50.000 lei fiecare, o alta autoutilitara MAN in valoare de 19.840 lei etc.

Pentru transferarea bunurilor de la o firma la alta, a fost incheiat un contract de vanzare-cumparare, insa lichidatorul judiciar desemnat de judecatori sa se ocupe de Transgyw este convins ca intreaga tranzactie a fost fictiva, si asta deoarece Mold Agrimin nu a platit niciun ban pentru bunurile pe care le-a luat. Practic, Zahariea nu a urmarit decat sa traga o teapa statului si partenerilor de afaceri, urmarind sa ramana cu utilajele si sa evite plata datoriilor. Insa, lichidatorul firmei a depus la Tribunalul Sindic o cerere prin care solicita anularea acestui transfer.

„Solicitam revenirea partilor in situatia anterioara instrainarii cu revenirea bunurilor in patrimoniul Transgyw. Avand in vedere ca mijloacele de transport au fost instrainate catre Mold Agrimin si a gradului de rudenie si identitate dintre asociati, s-a desprins ideea ca Transgyw, fiind in dificultate financiara, a trecut la transferarea bunurilor catre Mold Agrimin, cu implicarea tuturor partilor de a sustrage bunurile de la urmarirea creditorilor, devalizand societatea, astfel incat la momentul intrarii in insolventa sa nu se poata satisface creantele”, a aratat lichidatorul in cererea depusa recent la instanta.

Acesta a demonstrat cu documente obtinute de la Oficiul National al Registrului Comertului ca ambele societati sunt controlate de Zahariea. Astfel, Transgyw Industry a fost infiintata de Adrian Zahariea si vanduta fratelui sau Petrica Zahariea. Cealalta societate, Mold Agrimin SRL, a fost infiintata in anul 2004, de Vasilica Dorohoianu si Maria Vacaru, dupa care in anul 2008 a fost vanduta catre fratii Adrian si Petrica Zahariea. Bunurile mentionate mai sus nu sunt singurele active „sustrase” de Zahariea de la firma Transgyw. „In urma studierii documentatiei financiare, s-a constatat ca in perioada 2013-2014, debitorul a instrainat bunuri constand in mijloace de transport in anul 2013, in valoare de 1.633.706 lei, iar in anul 2014 in valoare de 1.527.108 lei”, a mai aratat lichidatorul.

Tepar de cariera

Lichidatorul a mai aratat ca Zahariea nu este la prima teapa de acest fel. „S-ar parea ca este o practica a administratorilor celor doua societati comerciale, de a transfera bunurile societatilor aflate in faliment de pe o societate pe alta, asa cum s-a intamplat si in cazul Coda-Com SRL. Cand aceasta societate s-a aflat in dificultate financiara, toate bunurile au fost transferate pe Transgyw Industry. De asemenea, debitoarea a avut in patrimoniu o statie de comercializare a produselor petroliere care a facut obiectul dosarului de executare nr.6701/2013, bunul fiind adjudecat de Andy Trans Invest SRL. Dupa adjudecare, celelalte bunuri, pompe, rezervoare, au fost vandute catre Transgyw Industry in mod fraudulos”, a mai aratat lichidatorul.

Transgyw a intrat in insolventa in mod oficial in iunie 2014, dar problemele financiare s-au acutizat inca din anul 2013. Valoarea totala a datoriilor SC Transgyw Industry SRL este de 3.520.988. Astfel, furnizorul de carburanti Rompetrol Downstream SRL are de recuperat 149.071 lei, iar Scania Credit Romania IFN are de incasat de la Transgyw 139.317 lei. Cei mai mari creditori sunt insa bancile comerciale. Astfel, BRD are de incasat 537.057 lei, iar Raiffeisen Leasing IFN SA- 207.922 lei. Si statul roman iese pagubit de pe urma afacerilor facute de Zahariea. Directia de Finante are de recuperat taxe si impozite neachitate catre bugetul de stat in suma totala de 394.936 lei. Ceilalti creditori ai firmei sunt fostii parteneri de afaceri, si anume Andy Trans Invest SRL, care are facturi neincasate de la Transgyw Industry in valoare de 1.521.222 lei, Marsorom SRL- 338.696 lei, Arcon SA Sfantu Gheorghe- 121.000 lei etc.

Dosare penale si motorina contrafacuta

Reamintim ca, firma Transgyw Industry face obiectul unor investigatii penale demarate dupa ce ofiterii Serviciului de Investigare a Criminalitatii Economice din cadrul Inspectoratului de Politie al judetului au descins la benzinaria detinuta de societate pe strada C. A. Rosetti. Asta deoarece politistii au fost sesizati ca la aceasta benzinarie se vinde carburant contrafacut. Dupa ce au descins si au facut unele verificari, politistii au ajuns la concluzia ca la aceasta statie soferii umpleau de fapt rezervoarele masinilor cu ulei vegetal.

Astfel, conform calculelor estimarilor facute de politisti, la pompele „benzinariei” s-au vandut cateva tone de ulei de soia care a fost achizitionat de la o societate comerciala din Tiganasi. Uleiul de soia era amestecat cu motorina si aditivi, dupa care era scos la vanzare. Soferii care alimentau nu-si dadeau seama ca de fapt puneau in rezervoare un carburant care nu corespunde deloc normelor tehnice. De altfel, politia a primit deja unele sesizari de la proprietarii unor autoturisme care sustin ca au fost nevoiti sa-si duca masina la service dupa ce au alimentat de la asa-zisa statie de carburanti.

In acest dosar se efectueaza in prezent cercetari pentru savarsirea infractiunii de evaziune fiscala. Potrivit unor surse, benzinaria este administrata de firma Transgyw Industries, iar profitul lui Zahariea la fiecare litru de ulei vandut era de aproape 500 la suta. Cu toate acestea, se sustragea de la plata accizelor catre bugetul de stat. Reamintim ca, acesta nu este singurul dosar penal in care este cercetat acest Zahariea.

De altfel, in toate dosarele in care este implicat este vorba de savarsirea infractiunii de evaziune fiscala. In urma cu doi ani, procurorii de la Directia de Investigare a Infractiunilor de Crima Organizata si Terorism Iasi (DIICOT) l-au ridicat din pat pe Zahariea, pentru a-l duce la audieri, intr-un dosar de evaziune fiscala si spalare de bani. „Partenerii” de afaceri ai lui Zahariea din acest dosar au fost tiganii din Lunca Cetatuii.





Comentarii
  • Andy Trans Invest SRL? asta-i firma teparului -Adomnicai Antonel de la Tomesti – mai mare ca acest Zahariea.Pe domeniul lui de la Tomesti numai gardul figureaza in acte ca ar costa vreo 12 miliarde de lei ca sa scada profitul firmei si sa nu plateasca taxe la stat si sa fure el banii. Zahariea si Adomnicai lucrau mana in mana si isi transferau masinile si statia si pompele de la unu la altu functie de interese – au furat cat au putut, ca altfel de unde isi facea la Tomesti o casa de om prost acest sofer Adomnicai, ajuns patron. Da de ce nu se baga finantele si in firmele lui Adomnicai ca acolo este dezastru – el controleaza toate firmele punand alte persoane ca administratori – sa vada ca el fura milioane de euro iar betoanele vandute de la Combeton numai un sfert is cu acte. Are dubla contabilitate ca de unde sa dea el spaga ca primaru Tomescu. la puscarie ar trebui sa se intalneasca Zahariea si Adomnicai ca au xce sasi povesteasca.

  • Toate articolele aparute in acest ziar la adresa lui Zaharia,au fost comandate adica s-a platit pentru aparitia lor. Cel care a platit vreo 10 articole x 500-1000 euro,este Antonel din Tomesti-Deal.Daca Zaharia misca putin banul prin Iasi, afla Antonel si ce zice: cum sa fac sa-l mai dau la fund sau sa atrag atentia autoritatilor locale ca Zaharia isi revine?
    Numai ca Zaharia nu-si revine deloc,el doar face imprumuturi:masini BMW,bani etc. Ia si te calmeaza Antoane ca nu-l mai ia nimeni de acasa,gata s-au dus vremurile!!!

Adauga un comentariu