Un impact cu o cometa nu inseamna disparitia vietii pe Terra

1 August 2009
989 Vizualizari | 0 Comentarii
Un impact cu o cometa nu inseamna disparitia vietii pe Terra
O coliziune a Terrei cu o cometa nu ar provoca disparitia totala a formelor de viata, conform unui studiu realizat de cercetatorii americani.
Astronomii de la Universitatea de stat din Washington au realizat o simulare pe calculator cu scopul de a obtine un model al evolutiei norilor de comete din sistemul solar din ultimele 1,2 miliarde de ani. Simularea a aratat ca, Terra a mai fost lovita grav de comete in doar doua sau trei randuri in ultimele 500 de milioane de ani.
"Este posibil ca aceste comete sa fi jucat un rol important in extinctia de la sfarsitul eocenului, care a avut loc in urma cu circa 40 de milioane de ani. Dar, daca este adevarat, a fost, fara indoiala, vorba de cea mai intensa ploaie de comete inregistrata de la aparitia celor mai vechi forme de viata", a spus Natah Kaib, autorul studiului.
Cu toate acestea, studiul nu exclude ipoteza unui impact cu un asteroid urias, ca acela care ar fi provocat disparitia dinozaurilor.
Sursa: Libertatea.ro